آموزش اینستاگرام از صفر تا صد به صورت کاملا رایگان

آموزش جامع اینستاگرام مارکتینک

فهرست مطالب

اینستاگرام از زمان عرضه‌اش در سال 2010 تا کنون مانند یک طوفان تمام جهان را گرفته است و به نظر می‌رسد که همه در این پلتفرم حساب دارند.

در کنار این موضوع حتما متوجه شده‌اید که برندهای مختلف حضور خودشان در این شبکه اجتماعی را توسعه داده‌اند؛ اما آیا اینستاگرام ارزش این برندها را دارد و آیا شما نیز کسب و کارتان را باید به اینستاگرام بیاورید؟ جواب “بله” و دلیل آن در ادامه آورده شده است:

  • اینستاگرام بیش از 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه و بیش از 500 میلیون کاربر فعال روزانه دارد.
  • اینستاگرام بعد از فیسبوک دومین شبکه قابل دسترسی دنیاست و مردم روزانه 53 دقیقه از وقت خود را به جستجو در اینستاگرام اختصاص می‌دهند.
  • حداقل 25 میلیون حساب کاربری تجاری در اینستاگرام وجود دارند.
  • 90 درصد کاربران اینستاگرام حداقل یک اکانت تجاری را دنبال کرده و 83 درصد از آن‌ها نیز می‌گویند این شبکه اجتماعی به آنها کمک کرده تا محصولات و خدمات جدید را پیدا کنند.
بیش از 83%

کاربران اینستاگرام محصولات مورد نیاز را در اینستاگرام می خرند یا جستجو می کنند

بیش از 1 میلیارد

کاربر فعال در اینستاگرام وجود دارند

بیش 90%

کاربران اینستاگرام یک صفحه بیزنسی را دنبال می کنند

واضح است که اینستاگرام دیگر فقط برای استفاده‌های شخصی نیست و شرکت‌ها و کسب و کار‌های مختلف از آن برای تولید محتوای بیشتر، استخدام استعدادهای جدید، نمایش محصولات و تاثیرگذاری بر روی مخاطبان از آن استفاده می‌کنند.

اینستاگرام همچنین به شما کمک میکند آگاهی از برند خود را افزایش داده و محصولات جدید خود را معرفی کنید. 80 درصد کاربران اینستاگرام بر اساس چیزی که در این پلتفرم پیدا کرده‌اند سفارش خرید داده‌اند. اینستاگرام این امکان را به شما می‌دهد که در یک محیط دوستانه و معتبر کالای خود را بدون دردسر به مشتریان بفروشید.

خوب اکنون با تمام این‌ آمارهای خوب و جذاب شاید باز هم برای ورود به این پلتفرم شک داشته باشید و یا اینکه با محیط آن آشنا نبوده و نتوانید به خوبی از آن استفاده کنید؛ به همین دلیل این راهنما برای شما آماده شده است تا بهترین عملکرد را در پیج کسب و کار خود داشته باشید.

در این مقاله موضوعات زیر را خواهید آموخت 

چطور یک حساب تجاری بسازیم؟

قبل از اینکه شروع کنیم باید بگوییم که اینستاگرام برای محتوای لحظه‌ای خلق شده است؛ پس برای اینکه با مخاطبان خود دائما در ارتباط باشید باید سرمایه‌گذاری زمانی و مالی لازم برای پست گذاشتن به طور مداوم و مستمر داشته باشید.

بهترین راه برای فعال نگه داشتن مخاطبانتون این هست که دائما صفحه خود را بروز نگه دارید و در ادامه چند راه مناسب برای ساخت یک پروفایل موفق اینستاگرامی به شما آموزش خواهم داد.

اگر تا کنون نرم‌افزار اینستاگرام را نصب نکرده‌اید، آن را از گوگل پلی و اپ استور دانلود کنید و به یاد داشته باشید که در نسخه وب و دسکتاپ امکان جستجو و مشاهده پست‌ها را دارید؛ اما برای آپلود محتوا نیاز به نرم‌افزار موبایل هست.

راه اندازی و تنظیمات اینستاگرام

وقتی اپلیکیشن اینستاگرام را برای اولین بار باز می‌کنید دو روش برای ساخت اکانت روبروی شماست:

1- ورود با اکانت فیسبوک و 2- ثبت نام با استفاده از ایمیل و یا تلفن همراه.

اگر برای اولین بار می خواهید اکانت اینستاگرام بسازید روی دکمه sign up مانند تصویر بالا کلیک کنید.

برای ساخت یک حساب تجاری بهتر است که از ایمیل کسب و کار خود برای ثبت نام استفاده کنید تا اکانت شما به فیسبوک شخصی و یا ایمیل شخصی شما مرتبط نباشد.

در مرحله بعد باید اطلاعات و جزییات مربوط به اکانت خود را وارد کنید. در قسمت mobile number or email  شماره تلفن و یا ایمیلی که به آن دسترسی دارید را وارد کنید برای امنیت بهتر پیج اینستاگرام بهتر است ایمیل یا شماره موبایل جداگانه برای اکانت اینستاگرام در نظر بگیرید. در قسمت Full Name حتما نام دقیق کسب و کارتان را وارد کنید تا بازدیدکنندگان شما را بشناسند و به یاد داشته باشید که این نامی است که در قسمت بیو به نمایش در می‌آید و نام کاربریتان نیست.

یوزرنیم یا همان نام کاربری خود را طوری انتخاب کنید که قابل تشخیص باشد. در صورتی که نام کسب و کار شما قبلا در اینستاگرام ثبت شده است، سعی کنید حداقل قسمت اول نام بیزینس خود را در یوزرنیم به کار ببرید. در مورد هیچکدام از این موارد نگرانی نداشته باشید؛ زیرا بعدا می‌توانید در قسمت تنظیمات آن را تغییر دهید.

چگونه اکانت اینستاگرام را بهینه سازی کنیم ؟

اکنون زمان انتخاب یک عکس پروفایل مناسب است. عکس پروفایل اولین تاثیری است که بر روی بازدیدکنندگان خود میگذارید و به همین دلیل باید این تصویر متناسب با برند و دیدگاههای تصویری شما باشد.

بهترین کار برای یک پیج کسب و کار استفاده از لوگو و یا دیگر تصاویر مربوطه است و در نظر داشته باشید که اینستاگرام به طور اتوماتیک همه تصاویر پروفایل را به صورت دایرهای کراپ میکند؛ پس فضای خالی کافی برای این موضوع در نظر بگیرید.

قدم مهم بعدی بیوی پیج شماست که تنها 150 کاراکتر را میتواند در خود جای دهد؛ پس هدف اصلی باید این باشد که دقیق و مستقیم و خیلی ساده در مورد اینکه شما کی هستید و چرا مردم باید شما را دنبال کنند، توضیح دهید. در مورد کسب و کار خود به مخاطبان با یک ویژگی قابل اشاره توضیح دهید و به دلیل اینکه بیوهای اینستاگرام سرچ پذیر نیست، نگران هشتگها و یا کلمات کلیدی نباشید.

در بیو میتوانید به دنبال کنندگان خود بگویید که کار خاصی؛ مانند دنبال کردن یک هشتگ و یا بازدید از وبسایت شما را انجام دهند؛ زیرا بیو تنها مکان در اینستاگرام است که میتوانید در آن از یک آدرس اینترنتی قابل کلیک استفاده کرده و ترافیک مد نظرتان را به یک وبسایت خارجی هدایت کنید.

به همین دلیل اکثر کسب و کارهای اینستاگرامی دائما لینک بیوی خود را به روز رسانی میکنند. اگر قصد اضافه کردن یک آدرس اینترنتی به بیوی خود را دارید حتما از یک کوتاهکننده لینک مانند Bitly و یا Goo.gl استفاده کنید تا فضای شما به هم ریخته به نظر نرسد در ضمن به این ترتیب شما میتوانید به راحتی به آمار ورودیهای وبسایت خود از طریق اینستاگرام نیز دسترسی داشته باشید.

برای ویرایش تمام این مواردی که گفته شد با کلیک بر روی گزینه edit profile در صفحه اصلی اینستای خود میتوانید آنها را تغییر دهید.

مدیریت تنظیمات اینستاگرام

در انتها بیایید تنظیمات اکانتتان را با هم نگاهی بیندازیم. بر روی سه خط سمت راست بالا ضربه بزنید و بعد بر روی گزینه setting کلیک کنید.

در این قسمت می‌توانید کارهایی همچون تغییر پسوورد، مشاهده پست‌هایی که لایک کردید، گزینه فعال کردن نوتیفیکیشن‌ها و… را مدیریت کنید. در ادامه برخی از تنظیماتی که باید از همان ابتدا تغییر دهید را با هم مورد بررسی قرار می‌دهیم.

story settings: در این قسمت کسانی که می‌توانند استوری شما را ببینند و یا نحوه ریپلای کردن آن‌ها را مشخص می‌کنید. پیشنهاد ما این است که اجازه دهید تمام فالوورها استوری‌های شما را ببینند و ریپلای کنند تا از این طریق فعالیت برند شما افزایش بیابد. برای دسترسی به این تنظیمات در قسمت settings بر روی privacy و سپس story کلیک کنید.

اینستاگرام مارکتینگ

 

تغییر اکانت به حساب تجاری: این کار باعث میشود که به برخی ویژگی‌های پیشرفته همچون راحتی ارتباط با فالوورها، امکان دیدن آمارهای اینستاگرام و همچنین امکان پروموت کردن محتوا، دسترسی داشته باشید. پیج بیزینسی شما باید حتما یک پیج تجاری فیسبوک داشته باشد تا آن را به اینستاگرام منتقل کند. برای این تغییر بر روی account در تنظیمات کلیک کرده و سپس گزینه Switch to Professional Account را انتخاب کنید.

حال در همین بخش بر روی گزینه switch to a business profile کلیک کنید و به اینستاگرام اجاره مدیریت صفحات خود را بدهید. حال با انتخاب یک پیج فیسبوک اینستاگرام شما تبدیل به یک صفحه تجاری شده و اطلاعات مربوطه و مورد نیاز نیز از فیسبوک منتقل خواهد شد.

Private Account: این بخش از تنظیمات مخصوص خصوصی کردن و یا عمومی کردن پیجتان است که اینستاگرام به طور خودکار صفحه شما را عمومی باز می‌کند و پیشنهاد ما این است که برای یک کسب و کار آن را تغییر ندهید زیرا مردم باید بدون هیچ مانعی پست‌های شما را دیده و در صورت نیاز شما را دنبال کنند.

از بخش privacy و گزینه Account Privacy مطمئن شوید که خاموش است.

Comments: در این بخش می‌توانید کامنت‌ها و نظراتی که شامل کلمات خاصی است را پنهان کنید و برای این کار باید از بخش privacy و قسمت Comments آن کلمات و کلیدواژه‌های خاص را تایپ و انتخاب کرده و سپس این ویژگی را روشن کنید.

اضافه کردن اکانت‌های اینستاگرام: شما می‌توانید تا 5 اکانت اینستاگرام را به نرم‌افزار خود اضافه کنید و بدون لاگین و لاگ اوت کردن به راحتی بین آن‌ها بچرخید. برای این کار بر روی Add Account در تنظیمات کلیک کرده و یوزرنیم و پسوورد پیجی که می‌خواهید آن را اضافه کنید را وارد کنید و سپس برای ورود به آن در صفحه پروفایلتان بر روی یوزرنیم خود کلیک کرده و اکانت دوم را انتخاب کنید.

وبینار 100% رایگان

چگونه در 6 ماه به 10.000 فالور برسید؟
ظرفیت محدود
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

انواع محتوا در اینستاگرام

انواع پستهای اینستاگرامی

حال که حساب اینستاگرامی خود را ساخته و آن را شخصی سازی کرده‌اید، وقت به اشتراک گذاشتن محتواهای فوق‌العاده اتان که اینستاگرام اجازه آپلود عکس، ویدئو و استوری را به شما میدهد.

تصاویر

معمول‌ترین نوع پست در اینستاگرام عکس است؛ پس هنگام پست کردن تصاویر، حتما تنوع را در دستور کار خود قرار دهید تا مخاطبان نیز با تنوع محصولات و برند شما آشنا شوند. در ضمن در نظر داشته باشید که افراد در اینستاگرام دنبال محتواهای خاص و جذاب هستند؛ پس حتما در نظر داشته باشید که عکس‌ها خوبی بگیرید و نه عکس‌های تبلیغاتی واضح. برای بهتر کردن این موضوع سعی کنید از فرهنگ و فضای کسب و کار خود نیز تصاویری را اپلود کنید و دائما در حال پست کردن تصاویر محصولات نباشید.

برای مثال اینستاگرام نایکی تصاویری از محصولات این کمپانی بزرگ دارد؛ اما اکثریت پست‌های این صفحه مربوط به ورزشکاران، کنسرت‌ها و رویدادهایی است که نایکی را تبلیغ می‌کنند.

با چرخی در اینستاگرام متوجه می‌شوید که ایده‌های بسیار زیادی برای پست کردن وجود دارند. یادداشت بردارید و ایده‌های مختلف را با روح برند خود ترکیب کرده و خلاق باشید.

پستهای پشت صحنه

این پست‌ها مخصوص قسمت‌هایی از کار شماست که مخاطبان و مشتریان معمولا نمی‌بینند؛ برای مثال از کار کردن یکی از کامندان خود در دفتر عکس خوبی گرفته و آن را پست کنید و این موضوع بسیار مهم است که این عکس ساختگی به نظر نرسیده و کاملا یهویی باشد؛ اما در عین حال جذاب و کار شده و حرفه‌ای از آب در بیاید.

عکس ها پشت صحنه

ریپست کردن از کامندان

یک محتوای فوق‌العاده برای به اشتراک‌گذاری می‌تواند دقیقا جلوی چشم شما باید و آن هم پست‌های کارمندان شماست. ریپست کردن عکس‌هایی که کارمندانتان در پیج‌های شخصی خودشان گذاشته‌اند می‌تواند به اعتباردهی و جذابیت کسب و کار شما بیافزاید. با این کار مخاطبینتان نه تنها در برند شما فعال‌تر می‌شوند؛ بلکه با کارمندانتان نیز ارتباط قوی‌تری برقرار می‌کنند.

پستهای آموزشی

پست کردن محتوای آموزشی در پیج کسب و کارتان بسیار به اعتماد سازی شما کمک می کند. آموزش ها می تواند نکاتی برای ساخت، نحوه استفاده از محصول یا خدمات باشد .

محتوای آموزشی از محتوای ویروسی است و به برندینک و جذب شما کمک شایانی می کند.

برای مثال پیج های آشپزی نمونه این کسب و کار هستند/

پست اینفلوئنسر

استفاده از معروفیت یک اینفلوئنسر خاص می‌تواند به تبلیغ و پروموت کردن برندتان کمک زیادی کند. در این پست‌ها معمولا اینفلوئنسر مورد نظرتان در حال کار با محصول شماست و به این ترتیب می‌توانید توجه افراد بیشتری را به کسب و کار خود جلب کنید.

برای مثال در این تصویر می‌بینید که Goal Zero از الکس هانولد یک صخره نورد و عکاس معروف که در حال استفاده از ایستگاه شارژ خورشیدی این برند است، عکس گرفته و در صفحه خود به اشتراک گذاشته است. به این ترتیب نه تنها مخاطبان Goal Zero این تصویر را می‌بینند؛ بلکه بیش از 500 هزار فالوور الکس نیز این تصویر را دیده و با Goal Zero آشنا می‌شوند.

پستهای انگیزشی

یک پست انگیزشی از یک تصویر ساده به همراه یک متن روحیه‌بخش تشکیل شده که فالوورهای شما را تهییج کرده و همچنین ارزشهای برند شما را بالا می‌برد.

برای مثال پیج “سوخته جت” اغلب از این دست پست‌ها برای کارآفرینان، صاحبان کسب و کارهای کوچک و مارکتر‌ها ارسال می‌کند.

محتوای ساخته شده توسط کاربر |User-generated content

این نوع پست‌ها شبیه همان ریپست کردن از کارمندانتان است با این تفاوت که این بار این محتوا از طرف کاربران شما درست شده است. پست‌هایی که یوزرنیم شما روی آن تگ شده و یا از هشتگ مخصوص شما در آن استفاده شده است، منبعی عالی برای این دسته از پست‌ هاست.

پست کردن تصاویر و محتوای طرفدارانتان نه تنها باعث ایجاد حس خوب در سازنده آن می‌شود؛ بلکه نشان می‌دهد که شما واقعا و عمیقا به کاربران خود اهمیت می‌دهید. حتما به یاد داشته باشید که سازنده اصلی را روی عکس و یا در کپشن تگ کنید.

خبر دزدی (استفاده ابزاری از تعطیلات خاص)

این روزها برای همه چیز یک روز خاص در نظر گرفته شده است؛ حتی روز جهانی خواهر برادران و یا روزجهانی بستنی نیز در فضای مجازی فعالیت زیادی را تولید می‌کند. در هر حال بسیار جذاب است که همراه یک ترند جهانی و یا محلی شوید.

عکسبرداری و ویرایش تصاویر اینستاگرام

خوب اکنون که درباره چیزهایی که می‌توانید در اینستاگرام پست کنید، صحبت کردیم، بهتر است به سراغ آموزش روش‌هایی برویم که باعث می‌شوند مطمئن شوید مدیریت صفحه اینستاگرام را به درستی انجام دادید

بر خلاف دیگر شبکه‌های اجتماعی؛ فضای ساده اینستاگرام باعث می‌شود که مجبور شوید بر روی کیفیت محتوا تمرکز کنید و نه کمیت آن.

هرچند این موضوع برای فعال‌تر شدن کاربرانتان بسیار خوب است؛ اما باعث می‌شود که نتوانید یک محتوای متوسط را از نظر‌ها پنهان کنید؛ پس بهترین تلاش خود را به کار بگیرید که با کیفیت‌ترین عکس‌ها را برای صفحه خود اپلود کنید.

عکس‌های مربعی باید 1080*1080، عکس‌های لنداسکیپ 1080*560، و تصاویر پروفایل باید 1350*1080 پیکسل باشند. حال اگر با هر نسبتی تصاویر خود را آپلود کنید، در نهایت در فید شما به شکل مربع خواهند بود.

چطور با موبایل عکس حرفه ای بگیریم ؟

شاید با خود فکر کنید که من چگونه می‌توانم بدون یک دوربین حرفه‌ای، عکس‌های با کیفیت بالا بندازم؟ اصلا نگران نباشید! دوربین‌های اسمارتفون‌های امروزی به قدری پیشرفته شده‌اند که با دوربین‌های چند هزاردلاری رقابت می‌کنند.

این روزها دیگر گرفتن عکس‌های عالی نیازمند یک دوربین حرفه‌ای نیست و حتی شما نیز می‌توانید با ابزاری که در دست دارید تصاویری را ثبت کنید که چشم‌ها را به خود خیره کند. در ادامه چند پیشنهاد برای بهتر کردن عکاسی با موبایل به شما خواهیم داد.

  1.   قانون یک سوم در عکاسی

اولین و ساده‌ترین کاری که باید انجام دهید این است که خطوط شبکه‌ای دوربین خود را فعال کرده و سپس سوژه مورد نظرتان را در تقاطع یکی از خطوط افقی و عمودی قرار دهید. این تکینک ساده بسیار به بهتر شدن تصاویر شما کمک می‌کند و اغلب توسط نقاش‌ها، گرافیست‌ها و عکاس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قرار ندادن سوژه در مرکز تصویر یک عدم تعادل ایجاد می‌کند که سریعا توجه مخاطبتان را به خود جلب می‌کند.

2- بر روی یک سوژه تنها تمرکز کنید

یک بکگراند شلوغ پر از المان‌های مختلف تنها حواستان را از سوژه اصلی پرت کرده و حتی ممکن است مخاطبتان را نیز گیج کند. تنها بر روی یک سوژه تمرکز کنید و موارد اضافی را کراپ کرده و یا در یک بکگراند ساده و خلوت تصویر خود را ثبت کنید.

قرار ندادن سوژه در مرکز تصویر یک عدم تعادل ایجاد می‌کند که سریعا توجه مخاطبتان را به خود جلب می‌کند.

3- از فضای منفی استفاده کنید

فضای منفی به فضای خالی اطراف سوژه شما گفته می‌شود که استفاده از آن توجه بیننده را به سمت سوژه شما جلب می‌کند.

4-به دنبال چشم‌اندازهای جذاب بگردید

مردم عادت کرده‌اند که دنیا را از سطح چشم نگاه کنند؛ پس برای ثبت تصاویری تازه و جذاب از چشم‌اندازهای جدید استفاده کنید. چشم‌انداز خود را عوض کنید تا بتوانید از دید یک پرنده و یا کرم عکس بگیرید.

5- تقارن و الگوها

چشم انسان به طور طبیعی به سمت اشیای متقارن جذب می‌شود و بهتر است که گاهی اوقات قانون یک سوم را زیرپا گذاشته و سوژه را به مرکز تصویر بیاورید. الگوهای مختلف دیگر جاذبه تصویری برای چشم انسان است؛ پس الگوهای مختلف را با گل، نوشیدنی و یا دیگر موارد درست کنید.

6- از نور طبیعی استفاده کنید

نورپردازی استاندارد از بالای سر سایه‌های خشنی ایجاد کرده و نقاط سیاه و روشن نا خواسته‌ای را در تصویر شما به وجود می‌آورد. برای جلوگیری از این اتفاق از نور طبیعی ملایم در هر زمان و مکانی که ممکن بود، استفاده کنید.

سعی کنید در کنار پنجره عکس بگیرید و برای تصویربرداری در بیرون از خانه نیم ساعت قبل از غروب آفتا و نیم‌ ساعت بعد از طلوع آن، بهترین زمان برای عکاسی است؛ زیرا خورشید در افق قرار داشته و نور آن در بهترین شرایط برای عکسبرداری است.

نحوه اضافه کردن فیلتر و ویرایش تصاویر

تا حالا برایتان سوال پیش آمده است که برخی عکس‌ها چطور بسیار خوب به نظر می‌رسند؟ جواب سوال شما در ویرایش و ادیت عکس است. ویرایس تصاویر تنها چند دقیقه طول می‌کشد؛ اما تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت عکس می‌گذارد . خوشبختانه ابزارهای داخلی خود اینستاگرام فیلترها و ویژگی‌های خوبی را در اختیار شما می‌گذارد. چند پیشنهاد بعدی را به کار ببرید تا یک ناهار ساده در خانه‌اتان را شبیه به یک شاهکار آشپزی کنید.

اول از همه اینکه عکس خوبی بگیرید که در قسمت قبل در مورد گرفتن عکس خوب توضیح داده شد؛ زیرا هر مقدار ویرایش نمی‌تواند یک عکس بد را درست کند.

پیشنهاد ما این است که از دیگر نرم‌افزارها ادیت عکس همچون snapseed استفاده کنید و VSCO نیز دیگر نرم‌افزار رایگان مورد نظر ماست.

وقتی شما عکس خود را در اینستاگرام آپلود می‌کنید، به طور اتوماتیک تبدیل به مربعی می‌شود که برای تبدیل آن به حالت اصلی بر روی آیکونی که دو فلش در کنار هم هستند کلیک کنید. در این مرحله می‌توانید از فیلترهای مخصوص اینستاگرام برای عکس خود استفاده کنید؛ اما عجله نکنید؛ زیرا هرکدام از این فیلترها شخصیت و حالت مخصوص خودشان را دارند که می‌توانند شدیدا تصویر شما را تغییر دهند.

مرحله بعدی لاکس کردن عکس است. به گفته اینستاگرام استفاده از این ابزار روشنایی مورد نیاز تصویر را به آن اضافه می‌کند که باعث می‌شود جزییات بیشتری از تصویر شما به نمایش در بیاید. برای استفاده از آن بر روی آیکون چوب مانند در بالای تصویر کلیک کرده و سطح مورد نیاز خود را تعیین کنید.

هایپرلپس

ابزاری به نام هایپرلپس وجود دارد که در آن می‌توانید ویدئوهای بلند خود را که قابلیت آپلود در اینستاگرام را ندارند تبدیل به یک ویدئوی کوتاه کنید. البته اکنون با به وجود آمدن آیجی تی وی و همچنین پست‌های چندتایی دیگر نیاز چندانی به این ابزار احساس نمی‌شود؛ زیرا می‌توانید به راحتی ویدئوهای بلندتر از یک دقیقه را نیز در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام این امکان را به شما می‌دهد که دامنه نوسان پست‌های خود را بالاتر برده و محتواهای جدیدتر و بی ربط‌تری حتی نسبت به فعالیت اصلی پیج خود به اشتراک بگذارید و به این صورت فید اصلی خودتان را نیز به هم نریزید. استوری اینستاگرام تصاویر و ویدئوهای کمتر ویرایش شده و ساده‌تری دارد و بعد از 24 ساعت نیز حذف می‌شوند.

برخلاف پست‌های فید اصلی، استوری‌های اینستاگرام نیاز چندانی به ویرایش و جلا دادن ندارند. از این ابزار می‌توانید برای نشان دادن پشت صحنه کسب و کار خود و فرهنگ و جریان آن به بقیه استفاده کنید.   اگر یک سگ در دفتر خود دارید میتوانید آن را در استوری خود به نمایش بگذارید. از استوری می‌توانید برای نمایش سریع‌تر محصولات جدید نیز استفاده کنید.

بومرنگ

نرم‌افزار اینستاگرام خود را باز کرده و بر روی آیکون دوربین در قسمت بالا سمت چپ کلیک کنید که البته با کشیدن صفحه به سمت راست نیز این کار امکان‌پذیر است. این دوربین داخلی اینستاگرام است و در صورتی که تنظیمات ان را تغییر ندهید، تصاویر ثابت عادی می‌گیرد؛ اما اگر تنظیمات آن را بر روی Boomrang قرار دهید، یه ویدئوی سه ثانیه‌ای که در یک چرخه تکرار می‌شود برای شما ثبت خواهد شد.
این ابزار چند عکس پشت سر هم را گرفته و در یک ویدئوی کوتاه تکرارشونده به هم وصل می‌کند. اینگونه محتواها برای مواردی مانند پریدن در هوا، خندیدن و یا دست دادن بسیار سرگرم‌کننده است  

هایپرلپس

ابزاری به نام هایپرلپس وجود دارد که در آن می‌توانید ویدئوهای بلند خود را که قابلیت آپلود در اینستاگرام را ندارند تبدیل به یک ویدئوی کوتاه کنید. البته اکنون با به وجود آمدن آیجی تی وی و همچنین پست‌های چندتایی دیگر نیاز چندانی به این ابزار احساس نمی‌شود؛ زیرا می‌توانید به راحتی ویدئوهای بلندتر از یک دقیقه را نیز در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام این امکان را به شما می‌دهد که دامنه نوسان پست‌های خود را بالاتر برده و محتواهای جدیدتر و بی ربط‌تری حتی نسبت به فعالیت اصلی پیج خود به اشتراک بگذارید و به این صورت فید اصلی خودتان را نیز به هم نریزید. استوری اینستاگرام تصاویر و ویدئوهای کمتر ویرایش شده و ساده‌تری دارد و بعد از 24 ساعت نیز حذف می‌شوند.

برخلاف پست‌های فید اصلی، استوری‌های اینستاگرام نیاز چندانی به ویرایش و جلا دادن ندارند. از این ابزار می‌توانید برای نشان دادن پشت صحنه کسب و کار خود و فرهنگ و جریان آن به بقیه استفاده کنید.   اگر یک سگ در دفتر خود دارید میتوانید آن را در استوری خود به نمایش بگذارید. از استوری می‌توانید برای نمایش سریع‌تر محصولات جدید نیز استفاده کنید.

شما می‌توانید با ضربه زدن بر روی علامت مثبت بالا سمت راست روی عکس پروفایل خود و یا کشیدن صفحه به سمت راست استوری بگذارید. در ابتدای کار دوربین بر روی حالت نرمال و عادی است؛ اما چند ویژگی دیگر را نیز در ادامه با هم مورد بررسی قرار خواهیم داد.

type: پست متنی می‌سازد.

music: یک موزیک به انتخاب خودتان را به عکس و ویدئوی مورد نظرتان میچسباند.

live: محتوای زنده و لایو را گرفته و برای فالوورهای شما پخش می‌کند.

superzoom: یک زوم انیمیشنی به ویدئوی شما اضافه می‌کند.

focus: بر روی سوژه فوکوس کرده و بکگراند را تار می‌کند.

hands-free: به شما اجازه می‌دهد بدون نگه داشتن دکمه فیلمبرداری، فیلم بگیرید.

استفاده از دوربین اینستاگرام درست مانند نرم‌افزار معمولی دوربین خودتان است. با استفاده از آیکون اسمایلی فیس کنار دکمه ضبط می‌توانید از فیلترهای مختلفی که اینستاگرام در اختیار شما می‌گذارد، استفاده کنید.

می‌توانید از فیلترهای مختلفی که اینستاگرام در اختیار شما می‌گذارد، استفاده کنید.

استوری به شما اجازه می‌دهد که شخصیت بیشتری به محتوای خود ببخشید. با رفتن به سمت چپ و راست میتوانید فیلترهای مختلف را نیز امتحان کنید.

 

با کلیک بر روی آیکون Aa می‌توانید تکست‌های مختلف را به استوری خود اضافه کنید. آیکون صورتک خندان نیز به شما این اجازه را می‌دهد که گیف، لوکیشن، موزیک، نظرسنجی و… را به استوری خود اضافه کنید.

شما می‌توانید در استوری اکانت دیگر افراد را نیز تگ کنید که یک راه عالی برای ارتباط بیشتر با دیگر کسب و کارها و فالوورهایتان است. برای این کار @ را وارد کرده و سپس آیدی شخص مورد نظرتان را منشن کنید. بعد از اتمام کار استوری خود را منتشر کنید و بعد از انتشار با بالا کشیدن آن می‌توانید افرادی که آن را دیده‌اند را مشاهده کنید.

هایلایت استوری

استوری‌های موجود در هایلایت محدودیت 24 ساعته خود را گذرانده‌اندغ اما بنا به صلاحدید صاحب پیج به صورت دائمی به پروفایل اضافه می‌شوند. هایلایت‌ها در دایره‌های کوچک در زیر قسمت بیوی پیج قرار می‌گیرند. این یک قابلیت فوق‌العاده برای نیمه دائمی کردن استوری‌هایی است که به نظرتان به درد مخاطبان می‌خورد. از این ویژگی همچنین میتوان برای دسته بندی نمایش محصولات، خدماتف تبلیغات و … استفاده کرد.

از هایلایت استوری همچنین می‌توان به عنوان نوعی منو استفاده کرد. بسیاری از کسب و کارها در اینستاگرام از هایلایت استوری برای نمایش ساعات کاری، زمان فروش‌های ویژه، اعضای تیمف لوکیشن فروشگاه و اطلاعات مختلف استفاده می‌کنند.

به دلیل قرارگیری این قسمت در بخش بالای صفحه به نوعی جزو بیوی شما محسوب می‌شود. اینستاگرام این امکان را ایجاد کرده است که کاورهایی با نسبت 1:1 و به صورت 2000*2000 برای این هایلایت‌ها استفاده کنید تا برند شیک‌تری داشته باشید.

راه‌های مختلفی برای اضافه کردن استوری به هایلایت وجود دارد؛ اما نکته مهم اینجاست که امکان اضافه کردن عکس یا ویدئو به صورت جداگانه در آن نیست و لازم است که قبلا در استوری شما پست شده باشند. یکی از راه‌های هایلایت کردن استوری این است که بعد از باز کردن بخش مربوطه بر روی آیکون قلب کلیک کنید و در این قسمت اینستاگرام از شما می‌پرسد که این استوری به کدام هایلایت اضافه شود. بعد از کلیک بر روی این قسمت می‌توانید کاور و نام هایلایت را تغییر دهید و برای این کار باید بر روی edit highlite کلیک کنید.

برای ویرایش عکس های کاور هایلات می توانید روی آن کلیک کنید تا باز شود و سپس روی گزینه edit highlight  کلیک کنید .

شما همچنین می‌توانید از آرشیو خود نیز استوری به هایلایت‌های خود اضافه کنید. با ضربه زدن بر روی سه خط بالا سمت راست پروفایل و گزینه archive می‌توانید به استوری‌هایی که محدودیت 24 ساعته آنها گذشته و حذف شده‌اند دسترسی پیدا کنید. امکان مشاهده آرشیو پستهای آرشیو شده نیز موجود است.

برای اضافه کردن استوری‌های آرشیو شده بر روی گزینه highlite در این قسمت کلیک کرده و هایلایت مورد نظر را انتخاب کنید. استوری هایلایت یک راه عالی برای فعال‌تر کردن مخاطبان، ارتباط بیشتر و اطلاع‌رسانی بهتر است و به دلیل نزدیک بودن این بخش به بیو، توجه مخاطب به آن سریعا جلب می‌شود.

 

لایو اینستاگرام

همانطور که قبلا گفتم اینستاگرام قابلیتی به اسم لایو دارد که می‌توانید محتواهای مختلف را به صورت زنده با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید. برای شروع یک لایو دوربین اینستاگرام را باز کرده و با رفتن به بخش live و کلیک بر روی Start Live Video کار خود را شروع کنید.

IGTV یا تلوزیون اینستاگرام

آیجی تیوی آخرین ویژگی مخصوص ویدئوی اینستاگرام است که در آن می‌توانید ویدئوهای بلند ساخته شده توسط اینستاگرامرها را به صورت عمودی ببینید. نرم‌افزار مستقل آن نیز وجود دارد و اغلب در آن ویدئوهای آشپزی، آموزش‌های مختلف، مصاحبه با سلبریتی‌ها و دیگر افراد معروف و… را مشاهده می‌کنید.

تفاوت میان لایو و آیجی تیوی در چیست؟ آیجی تیوی یک ویدئوی آپلود شده است که این امکان را به کاربران می‌دهد که قبل از انتشار آن را ادیت کرده و تر و تمیز کنند؛ اما لایو ویدئویی است که به صورت زنده منتشر می‌شود.

در حال حاضر تنها امکان دیدن ویدئوهای آیجی تیوی از طریق نرم‌افزار موبایل امکان پذیر است و در نسخه دسکتاپ این امکان وجود ندارد.

چطور کپشن جذاب بنویسید؟

شاید یک تصویر به اندازه هزاران کلمه حرف داشته باشد؛ اما بهرحال نیاز به کلماتی اندک وجود دارد. نوشتن یک کپشن قابل توجه می‌تواند سخت باشد؛ اما در ادامه چند راه حل خوب به شما می‌دهیم که این کار برایتان آسان شود. نوشتن کپشن خوب تاثیر بسیار زیادی روی مدیریت پیج اینستاگرام شما به صورت اصولی دارد.

1- عجله نکنید

چندین چک نویس داشته باشید و از چند همکار و شخص سوم در مورد آن بپرسید. محتوای شما باید فعالیت کاربران را زیاد کند و طبق الگوریتم جدید اینستا شما به این فعالیت نیاز دارید تا کاربران بیشتری به سمت پیج شما هدایت شوند پس از کپشنی استفاده کنید که لایک‌ها و کامنت‌های شما را بالا ببرد و مشتریان فعال‌تری داشته باشید.

2- حواستان به اندازه کپشن باشد

کپشن شما می‌تواند شامل 2200 کاراکتر باشد؛ اما بهرحال کاربران تنها 3-4 خط اول کپشن شما را می‌بینند و برای دیدن کامل آن باید بر روی MORE کلیک کنند؛ پس حتما به یاد داشته باشید که مهم‌ترین موارد را در ابتدای کپشن بگنجانید. در هر صورت از نوشتن کپشن‌های طولانی نترسید و اینستاگرام می‌تواند مکانی جذاب برای نوشتن داستان‌های زندگی شما باشد.

3- ENGAGE

همیشه یک درخواست فعالیت در کپشن خود قرار دهید و از فالوورهایتان بخواهید که زیر پست شما کامنت گذاشته، پست را لایک و به اشتراک بگذارند. همچنین در کپشن می‌توانید افراد را به لینک بیوی خود که شامل محصول جدید و پست بلاگ جدیدتان است راهنمایی کنید.

در پست خود حتما از تگ لوکیشن استفاده کنید؛ زیرا پست‌هایی که از تگ لوکیشن استفاده می‌کنندف 79 درصد توجه بیشتری از کاربران دریافت می‌نمایند.

4- صدای اینستاگرام خود را پیدا کنید

هر پلتفرم شبکه اجتماعی یک صدای متمایز دارد؛ برای مثال چیزی که در اینستاگرام ممکن است جواب دهد، در توییتر جوابگو نیست. در اینستاگرام بیشتر پست‌های ملایم کاربرد دارد و بهتر است با ایموجی و دیگر ابزارهای با مزه یک شخصیت خاص به برند خود بدهید. انتظار نداشته باشید که از اول این موضوع برای شما حل شده باشد؛ بلکه در طول زمان خود به خود صدای مخصوص برند خود را پیدا خواهید کرد.

برای نوشتن کپشن‌های بلند عجله نکنید و دیدگاه شما با کپشن‌های کوتاه نیز به مخاطب می‌رسد.

وبینار 100% رایگان

چگونه در 6 ماه به 10.000 فالور برسید؟
ظرفیت محدود
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

چطور از هشتگ ها استفاده کنید؟

فیدهای اینستاگرامی دائما در حال تغییر است و با 80 میلیون پستی که روزانه روانه اینستاگرام می‌شود؛ سخت است که بتوانید در میان این حجم خودی نشان دهید و کسب و کار خود را بالا ببرید. اینجا هشتگ‌ها به کمک شما می‌آیند.

هشتگ‌ در اینستاگرام تعداد زیادی پست از کاربران مختلف را در یک فید مجزا تجمیع می‌کند؛ البته فقط پیج‌های پابلیک در هنگام سرچ هشتگ خاصی به نمایش در می‌آیند.

اینستاگرام ابزارهایی دارد که نشان دادن یک محتوای تگ شده را برای شما راحت می‌کند. وقتی شما یک کلمه خاص را سرچ می‌کنید، 4 نتیجه مختلف برای شما به نمایش در می‌آید:

TOP: در این قسمت اکانت‌ها، هشتگ‌ها و لوکیشن‌های برتری که کلمه کلیدی مورد نظر شما در آن‌ها قرار دارد به نمایش در می‌آید.

Accounts: در این قسمت اکانت‌هایی که کلمه کلیدی شما در آن‌ها وجود دارد لیست می‌شود.

Tags: در این بخش هشتگ‌هایی که کلمه کلیدی مورد نظرتان در آن وجود دارد به نمایش در آمده و به شما می‌گوید که چند پست با آن هشتگ خاص آپلود شده است.

Places: در این بخش مکان‌هایی که نزدیک شماست و آن کلمه کلیدی را داراست به نمایش در می‌آید.

برای مثال اگر می‌خواهید در پست خود از هشتگ #Coffe استفاده کنید، بهتر است که از هشتگ‌های مربوطه همچون #coffebar، #coffeehouse و یا #coffeholic استفاده کنید تا محدوده سرچ شما بیشتر شود.

استفاده از هشتگ بسیار آسان است و به یاد داشته باشید که در صورت عمومی بودن پیجتان این هشتگ‌ها در سرچ نشان داده شده و همچنین می‌توانید تا 30 هشتگ در کپشن خود استفاده کنید.

انتخاب یک هشتگ اینستاگرام

چگونه می‌توانید تشخیص دهید که یک هشتگ مناسب چه پستی است؟ پیشنهاد ما تفکر زیاد در مورد کلمه‌های کلیدی مربوطه و تحقیق در مورد ترندهای حال حاضر فضای مجازی است.

از قسمت اکسپلورر اینستا استفاده کنید تا ببینید پست‌های معروف از چه هشتگی استفاده کرده‌اند. کار خوب دیگر این است که اگر هشتگی را در نظر دارید وارد بخش tags سرچ شوید و آن را آنجا وارد کنید تا دیگر هشتگ‌های مربوطه را پیدا کرده و از آن‌ها ایده بگیرید.

سعی کنید در هشتگ خود مسائل عمومی، مورد خاص پست و ترند جامعه را با هم مخلوط کنید که به محدوده وسیع‌تری از کاربران دسترسی داشته باشید. کم کم به فکر ایجاد یک هشتگ اختصاصی برای برند خود نیز باشید. بسیاری از کسب و کارهای موفق از هشتگ مخصوص خودشان برای معرفی محصول جدید، اطلاع رسانی یک رویداد و یا ایجاد یک کمپین استفاده می‌کنند. اگر قصد چنین کاری دارید حتما مطمئن شوید که قبل از شما کسی از این هشتگ استفاده نکرده باشد و بعد کاربران خود را به استفاده از آن تشویق کنید.

 

قالب‌بندی هشتگ در اکانت اینستاگرام

خوب اکنون می‌خواهیم در مورد نحوه گنجاندن هشتگ در محتوای اینستاگرامتان صحبت کنیم.

اولین و مهم‌ترین نکته این است که اسپم نکنید! هشتگ باید به صورت طبیعی در پست شما جلوه کند و کسب و کارهای موفق نیز به طور میانگین از 2.5 هشتگ به ازای هر پست استفاده می‌کنند. در کل به کار بردن 2 تا 4 هشتگ در پست باعث می‌شود مخاطبین شما سردرگم نشده و از کپشن لذت ببرند.

اگر دیدید که هشتگ شما به کپشن نمیخورد، آن را به انتها و یا ابتدای کپشن ببرید که در کل تاثیری در عملکرد آن ندارد.

استراتژی مارکتینگ اینستاگرام

  1. اهداف خود را مشخص کنید
  2. مخاطب هدف خود در اینستاگرام را مشخص کنید
  3. یک آنالیز رقابتی انجام بدهید
  4. یک تقویم پستی تهیه کنید
  5. یک برند استوار در اینستاگرام بسازید
  6. پایه فالوورهای اینستاگرام خود را رشد بدهید
  7. فالوورهای اینستاگرام خود را به مشتری

بسیاری از کسب و کار ها برای حضور در تمام شبکه‌های اجتماعی تحت فشار هستند و به همین دلیل استراتژی داشتن را فراموش می‌کنند؛ اما شما این اشتباه را مرتکب نشوید!

از آنجایی که اینستاگرام از دیگر شبکه‌های اجتماعی معروف مقداری متمایز تر است، یک استراتژی بازاریابی خاص خودش را نیاز دارد.

 1- اهداف خود در اینستاگرام را مشخص کنید

قبل از اینکه شروع به پست گذاشتن در اینستاگرام کنید، از خود و یا تیمتان بپرسید که چرا در اینستاگرام هستید؟ از جواب‌های کلیشه‌ای مانند: چون همه اینستاگرام دارند بپرهیزید. برای اینکه در بلند مدت در این شبکه اجتماعی موفق باشید باید یک اهداف خاص برای خود تعیین کنید تا بتوانید سرمایه‌گذاری زمانی، انرژی و پولی مناسبی داشته باشید.

هیچ جواب درست قطعی‌ای در این زمینه وجود ندارد؛ شاید شما بخواهید از فید اینستاگرام خود برای فروش محصولاتتان استفاده کنید.

فید اینستاگرام

و یا شاید بخواهید در یک فضای تصویری کارها و خدماتی که انجام می‌دهید را به نمایش بگذارید و یا شاید هم فقط در اینستاگرام هستید که برند خود را رشد دهید و از جملات انگیزشی و بامزه استفاده کنید. 

شاید دلیل حضور شما در اینستاگرام به نمایش گذاشتن محتوای ساخته شده توسط مشتریان خود است تا مردم به صورت عملی استفاده از محصولات شما را ببینند.

دلیل حضور شما هرچیزی که هست، باید در ابتدا اهداف خود را مشخص کنید و نکته مهم اینجاست که می‌توانید تمام موارد بالا را در پست‌های خود داشته باشید. نوع پست‌های به اشتراک گذاشته شده مهم نیست و بیشتر دلیل آن مهم است که اگر این موضوع را بدانید، راحت‌تر می‌توانید عملکرد خود در اینستاگرام را ارزیابی کرده و از ابزار اینستاگرام آنالیتیکس استفاده کنید. 

2-مشخص کردن مخاطب اینستاگرامی

در مورد پست‌هایی که می‌گذارند، هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنند، چه کپشن‌هایی می‌نویسند، هرچند وقت یکبار پست میگذارند و سرعت رشد آن‌ها تحقیق کنید. هنگام آنالیز رقبایتان تمام فرصت‌هایی را که آنها از دست داده‌اند را یادداشت کنید. اضافه کردن این موارد به ترکیب‌های قبلی می‌تواند شما را در این کسب و کار متمایز کند.

هشتگ در اینستاگرام

نمی‌دانید که برای این کار از کجا شروع کنید؟ با مانیتور کردن رویدادها و پیج‌ها معروف فعال در زمینه مشابه کسب و کار خودتان کارتان را آغاز کنید. دقت کنید که چه کسانی با این هشتگ‌ها و پیج‌ها سر و کار دارند و بعد با نگاهی به پروفایل آن‌ها اطلاعاتی به دست آورید. نگاه کردن به مخاطبان و فالوورهای رقبایتان نیز می‌تواند راهگشا باشد.

3- یک آنالیز رقابتی راه‌اندازی کنید

بعد از مشخص کردن جامعه هدفتان در اینستاگرام یک تحقیق در مورد اینکه دیگر مارکتر‌ها در حوزه کاری شما چه چیزهایی را پست می‌کنند، راه بیندازید. اگر رقیب خود در اینستاگرام را می‌شناسید پروفایل آن‌ها را چک کنید و اگر آن‌ها را نمیشناسید، از هشتگ‌های مربوط به کسب و کارتان استفاده کنید تا به پیج مورد نظرتان برسید.

در مورد پست‌هایی که می‌گذارند، هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنند، چه کپشن‌هایی می‌نویسند، هرچند وقت یکبار پست میگذارند و سرعت رشد آن‌ها تحقیق کنید. هنگام آنالیز رقبایتان تمام فرصت‌هایی را که آنها از دست داده‌اند را یادداشت کنید. اضافه کردن این موارد به ترکیب‌های قبلی می‌تواند شما را در این کسب و کار متمایز کند.

4- تقویم محتوایی بسازید

به طور میانگین کسب و کارهای اینستاگرامی در هر هفته 6 عکس در اینستاگرام آپلود می‌کنند که به عبارتی برابر با 300 پست در یکسال است و این مقدار باعث می‌شود در مورد چیزهایی که باید پست کنید و چیزهایی که قبلا پست کرده‌اید کمی سردرگم شوید.
 
تهیه یک  تقویم محتوایی باعث می‌شود زمان خود را مدیریت کرده و حضورتان در اینستاگرام را مفید کنید. در این تقویم پست‌هایی که قصد ارائه آن‌ها را دارید، پست‌هایی که قبلا گذاشته‌اید، هشتگ‌های مد نظر، کپشن‌ها و زمان پست کردن را لحاظ کنید.
 
تقویم پستی یک ابزار مناسب برای این است که اتفاقات مهم مربوط به پیجتان را نیز در آن یادداشت کنید. معرفی یک محصول یا خدمت جدید و یا راه‌اندازی کمپینی خاص را در این تقویم پستی به خود یادآوری کنید. به این ترتیب فرصت‌های خوبی داشته، زمان و کار خود را مدیریت کرده و در لحظات حساس آرامش خود را حفظ می‌کنید.
 

5- یک برند استوار در اینستاگرام بسازید

پست کردن به صورت رندوم و از هم گسیخته با موضوعات مختلف تنها دنبال کنندگان شما را گیج کرده و آنها را  به سمت دکمه آنفالو هدایت می‌کند. یک برند جذاب با فعالیت مداوم و زمان‌بندی شده و همینطور استوار و شخصیت‌دار برای خود در اینستاگرام درست کنید. 
 
در مورد شخصیتی که دوست دارید به برندتان بدهید، فکر کنید. دوست دارید مخاطبینتان برندتان را جسور، بازیگوش، طماع و یا ماجراجو توصیف کند؟ ارزش‌های برند شما چیست؟
 
برای مثال شخصیتی که پیج Apartment Therapy دارد، یک برند شفاف، ساده و مرتب است و با نگاهی گذرا به اکانتشان تمام این سه مورد به وضوح قابل مشاهده است. زیبایی برندتان باعث می‌شود کسب و کارتان به راحتی قابل شناسایی باشد به این صورت که یک نفر تصویر پیج شما را در فیدش ببیند و بدون اینکه به نام صفحه نگاه کند، متوجه شود که پست متعلق به شماست. 
 
استوار ماندن در اینستاگرام
بعد از مشخص کردن هویت و شخصیت برندتان، محتوای خود را نیز با آن هماهنگ کنید و این می‌تواند به راحتی تغییر رنگ‌ها و یا فیلترها باشد.
 
زیبایی شناسی برند تنها به تصاویر محدود نمی‌شود و استفاده از کپشن‌هایی که روح برند شما را به تصویر بکشد نیز بسیار کمک‌کننده است. 
 

6- پایه فالوورهای اینستاگرامی خود را رشد دهید

بالا بردن تعداد فالوور نیازمند صرف زمان و انرژی زیادی است. شاید کمی هوس کنید که مقداری فالوور برای خود بخرید که بهتر است این کار را انجام ندهید؛ زیرا این فالوورها هیچ فعالیت ی در پیج شما نخواهند داشت که چیزی نیست که برندتان خواهان آن باشد. در ضمن طبق سیاست‌های جدید اینستاگرام اینگونه فالوورها حذف می‌شوند.
 
در ادامه چند روش برای راحت‌تر کردن فرآیند جذب مخاطب را برای شما شرح خواهم داد: 
 
1- مطمئن شوید یوزرنیم شما قابل تشخیص و قابل سرچ باشد؛ زیرا اگر مردم نتوانند شما را پیدا کنند، نمی‌توانند شما را فالو کنند! بیوی خود را کامل کنید؛ زیرا اولین چیزی که افراد بعد از دیدن پیج شما به آن نگاه می‌کنند همین بیوست و در تصمیم‌‌گیری آن‌ها در مورد دنبال کردن شما تاثیر بسیار زیادی دارد. 
 
2- وقتی پروفایلتان شخصی‌سازی شد شروع به پست کردن کنید و خیلی خوب است که قبل از جذب مخاطب کنید، کمی فید را شلوغ نموده و با 10-15 پست شروع کنید. اگر مردم به پروفایل شما سر بزنند و چیزی نبینند، احتمالا شما را دنبال نکنند. 
 
3- سپس به دنبال کردن پیج‌هایی که به آن‌ها علاقه دارید و یا به بیزینس شما مربوط به است بپردازید. به اینستاگرام مانند یک جامعه نگاه کنید و به دنبال پیج‌ها و اینفلوئنسر‌هایی که ممکن است از محصولات شما خوششان بیاید بگردید. بعد از دنبال کردن اینگونه صفحات، اینستاگرام صفحات مربوطه و مشابه را به شما پیشنهاد می‌کند.
 
رشد فالوورها در اینستاگرام
4- بعد از اینکه یک صفحه را فالو کردید شروع به تعامل با محتوای آن‌ها بکنید. این طبیعی‌ترین راه برای کشاندن توجه مردم به سمت پروفایل خودتان بدون اسپم کردن است. وقتی شما پیجی را فالو کرده و یا لایک و کامنت میکنید، نوتیفیکیشنی برای صاحب پیج می‌رود که ممکن است شما را دیده و حتی دنبال کند. همیشه با فالوورهای خود تعامل داشته باشید و سعی کنید جواب کامنت‌های آن‌ها را بدهید. 
 
5- دیگران را تشویق به اشتراک گذاشتن محتوای خود کنید. از دیگران بخواهید اکانت شما را در دیگر حساب‌ها و یا کسب و کارهای مربوطه به اشتراک بگذارند.
 
6- در انتها اینکه حتما اکانت خود را در دیگر کانال‌ها تبلیغ کنید. صفحه خود را در وبسایت و یا دیگر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. گاهی اوقات ساده‌ترین راه افزایش فالوور درخواست آن است!
 

7- فالوورهای اینستاگرام خود را به مشتری تبدیل کنید

وقتی یک پایه فالوور خوب جمع آوری کردید، می‌توانید آن افراد را به مشتریانی که به شما پول می‌دهند، تبدیل کنید.
 
1- پروموشن‌ها: ارائه تخفیف و یا معامله‌های مختلف برای اولین خرید مخاطبین یک راه عالی برای شروع است. یک ددلاین برای ایجاد یک حس اورژانسی تعیین کنید و مطمئن شوید که فالوورهای شما به درخواست‌هایتان عمل می‌کنند.
 
2- مسابقه: چه راه بهتری برای به دست آوردن خریدار محصولتان به جز دادن آن به افراد به صورت رایگان وجود دارد؟ یک مسابقه راه بیندازید و از مخاطبین خود بخواهید با یک هشتگ وارد مسابقه شوند و اینگونه جامعه اینستاگرامی خود را نیز رشد می‌دهید.
 
3- خیریه: 81 درصد افراد میانسال انتظار دارند که کمپانی‌های مختلف در خیریه‌ها فعال باشند. انجام چنین کاری میتواند به وجهه کسب و کار شما کمک زیادی کرده و فالوورهای معمولی را به مشتری تبدیل کند. 
 
4- تیزر: اینستاگرام مکانی فوق‌العاده برای نشان دادن گوشه‌ای از محصولات خودتان قبل از موجود شدن آن‌هاست. وجود چند تیزر در فیدتان نیز به هیجان‌انگیز کردن پروفایلتان کمک می‌کند.
 
5- عرضه‌های زنده: یک لایو اینستاگرامی برگزار کرده و در آن محصول جدید خود را معرفی کنید و در همان لایو نیز مخاطبین خود را تشویق به خرید از طریق لینک موجود در بیو کنید.

ترفندهای اینستاگرامی

خوب اکنون وقت آن رسیده است که چند تا از ترفندهای کمتر شناخته شده اینستاگرام را با هم بررسی کنید تا بتوانید سریعتر در این فضا رشد کنید.
 

1- چه زمانی پست بگذارم؟

کاربران اینستاگرام در تمام 24 ساعت روز فعال هستند؛ اما بهترین زمان برای پست گذاشتن روزهای شنبه و چهارشنبه است و هر ساعتی به جز بین 3 تا 4 بعد از ظهر زمان خوبی محسوب می‌شود! طبق بررسی‌های انجام شده افراد در روزهای کاری و در زمان‌های بیکاری بیشتر از روزهای کامل تعطیل به دنبال محتوای اینستاگرامی هستند.

2- پست‌هایی که لایک کردید را ببینید

همانطور که در بخش تنظیمات گفتیم شما میتوانید تمام پست‌هایی که لایک کرده‌اید را ببینید. در قسمت SETTINGS بر روی Account Posts You’ve Liked کلیک کنید.
 

3- فیلترهای مورد نیازتان را مرتب کنید

برای بیشترین بهره‌وری اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که پر کاربردترین فیلترهای خود در عکس‌ها را مرتب کنید. برای این کار باید از ویرایشگر اینستاگرام استفاده کنید که بعد از رفتن به راست‌ترین قسمت تصویر در بخش فیلترها بر روی عکس چرخ‌ دنده کلیک کنید. روی هر فیلتر دستتان را نگه دارید تا بتوانید جای آن را تغییر داده، آن را هاید و یا آنلاک کنید.
 
فیلترهای مورد نیاز در اینستاگرام

4- پست‌هایی که شما روی آن‌ها تگ شده‌اید را هاید کنید

وقتی کسی شما را تگ میکند با کلیک بر روی آیکون شبیه آدم در زیر قسمت بیو می‌توانید آن پست‌ها را ببینید. شما می‌توانید به دو روش پست‌هایی که شما روی آن‌ها تگ شده‌اید را هاید کنید. در اولین روش می‌توانید تک تک عکس‌ها را بررسی کرده و بر روی سه نقطه بالای هر پست کلیک کرده و سپس گزینه Photo Options را زده و در آنجا Remove Me From Post را انتخاب کنید که به طور کل تگ شما را برمیدارد و یا اینکه با انتخاب Hide from My Profile تگ را برنمی‌دارد؛ اما در پروفایل شما آن را به نمایش نمی‌گذارد.
 
هاید کردن در اینستاگرام
اگر نمی‌خواهید به طور دستی دائما پست‌های مربوط به خودتان را چک کنید، می‌توانید طوری تنظیمات را انجام دهید که فقط آن‌هایی که دوست دارید به نمایش در بیاید. برای این کار به تنظیمات رفته و در بخش Privacy Tags و در آنجا گزینه Add Automatically را خاموش کنید. بعد از این مورد بعد از اینکه کسی شما را تگ کند، نوتیفیکیشنی برای شما می‌آید و بعد از دیدن تصویر می‌توانید گزینه Show On Profile را انتخاب کنید.
 
هاید کردن در اینستاگرام

5- تصاویر را ذخیره کرده و برای خود مجموعه درست کنید

محتواهای زیادی در اینستاگرام وجود دارد؛ شاید شما تصویری از رقبا دیده‌اید که قصد دارید آن را شبیه‌سازی کنید و یا اینکه یک پست ساخته شده توسط کاربرانتان را دیده‌اید و قصد دارید آن را ریپست کنید. خوب چگونه این پست‌ها را ذخیره کنید تا بعدا بتوانید در زمان مناسب به آن‌ها دسترسی داشته باشید؟ اینستاگرام این کار را بسیار آسان کرده است.
 
در فید اینستاگرامتان می‌توانید پست‌ها را لایک کرده، بر روی آن‌ها کامنت گذاشته و یا آن‌ها را به اشتراک بگذارید؛ اما علاوه بر اینها می‌توانید با استفاده از آیکون ربان مانند در قسمت راست هر عکس آن را ذخیره کنید. بعد از کلیک، می‌بینید که داخل آن پر می‌شود و سپس شما می‌توانید کالکشن‌های مختلف با اهداف متفاوت از این پست‌ها بسازید.
 
در فید اینستاگرامتان می‌توانید پست‌ها را لایک کرده، بر روی آن‌ها کامنت گذاشته و یا آن‌ها را به اشتراک بگذارید؛ اما علاوه بر اینها می‌توانید با استفاده از آیکون ربان مانند در قسمت راست هر عکس آن را ذخیره کنید. بعد از کلیک، می‌بینید که داخل آن پر می‌شود و سپس شما می‌توانید کالکشن‌های مختلف با اهداف متفاوت از این پست‌ها بسازید.
 

6- بهینه کردن پست‌های ساخته شده توسط کاربران

رسیدگی به اکانت اینستاگرام می‌تواند کار زیادی را بطلبد؛ مخصوصا اگر چندین صفحه مختلف داشته باشید. همانطور که در ابتدا نیز گفتیم برای موفقیت و فعال کردن مخاطبان پیجتان باید دائما و به صورت مداوم پست بگذارید. اگر به نظرتان این کار بسیار سخت است؛ اصلا نگران نباشید، پست‌های ساخته شده توسط کاربران شما را نجات می‌دهد.
 
پست ساخته شده توسط کاربران پستی است که مشتریان شما با محصول خودتان در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند. این نوع پست‌ها بهترین مثال از بازاریابی سینه به سینه است و اوضاع وقتی بهتر می‌شود که بفهمید می‌توانید از این محتواها در صفحه خودتان نیز استفاده کنید.
 
سیو اینستاگرام
روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد. برخی از برندها یک هشتگ مخصوص درست می‌کنند و از کاربرانشان می‌خواهند هنگام پست گذاشتن از محصولات شرکت از آن هشتگ استفاده کنند. کمپانی مورد نظر آن هشتگ خاص را دنبال کرده و به دنبال محتوا می‌گردد و بعد از اجازه گرفتن از صاحب پست، آن را برای خود منتشر می‌کند.
 

7- از مهمان استفاده کنید

اعضای تیم و کارمندانتان نیازمند استراحت هستند و اکنون وقت آن است که از آن‌ها در پست‌های خود استفاده کنید. با این کار هم میتوانید محتوای تازه خلق کنید و هم اینکه پشتت صحنه کسب و کار خود را به کاربران نشان بدهید تا فالوورهایتان با نحوه کار شما آشنا شوند.
 

8- فضای اینستاگرام خود را تعاملی کنید

کامنت و لایک دوتا از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که باید در پیج شما رخ دهد؛ اما راههای دیگری نیز برای تعامل با مخاطبینتان وجود دارد:
 
1- یک رویداد پرسش و پاسخ با کارمندان و مدیران در هر ماه یا هر هفته در پیج راه بیندازید که در آن فالوورها می‌توانند هرچه دلشان خواست بپرسند. این کار با استفاده از ابزار مخصوص این کار در استوری و یا سوال پرسیدن در لایو یا کامنت‌ها امکان پذیر است.
 
2- هر روز یک شمارش معکوس برای نزدیک شدن به یک رویداد خاص پست کنید.
 
3- یک مسابقه راه بیندازید که در آن از کاربران بخواهید برای ورود به آن و برنده شدن کامنت گذاشته یا پستی را لایک کرده و یا آن را به اشتراک بگذارند.
 
4- اطلاعاتی درباره محصولات خود پست کنید و از فالوورها بخواهید نظرات و نقد خود درباره آن‌ها را در قسمت کامنتها بنویسند.
 
با این تکنیک‌ها اینستاگرامی پویاتر و تعاملی‌تر خواهید داشت.

تجزیه و تحلیل اینستاگرام

اینستاگرام هنوز ابزاری داخلی برای آنالیز آمارها ندارد. وقتی شما اکانت خود را به تجاری تبدیل می‌کنید به برخی آمارهای اولیه مانند میزان رشد فالوور، ایمپرشن‌، اینگیجمنت و بازدید از پیجتان دسترسی پیدا می‌کنید که با کلیک بر روی گزینه View Insights در زیر پست‌هایتان می‌توانید آن‌ها را ببینید.

آموزش کامل اینسایت اینستاگرام

با این حال نرم‌افزارهای خارجی؛ مانند Iconosquare و Simply Measured برای آنالیز دقیق‌تر آمارها وجود دارد. در این نرم‌افزارها می‌توانید مواردی مانند میزان رشد فالوور و فعالیت پیجتان در طول زمان، میانگین وزنی زمان پست گذاشتن و مقایسه عملکردتان با یک رقیب هاص را بررسی کنید. لازم به ذکر است که هردوی این نرم‌افزارها پولی هستند؛ اما می‌توانید مدتی از آن‌ها به رایگان به عنوان تست استفاده کنید.

توجه به بخش‌های مختلف آنالیز آمارهای اینستاگرامی با توجه به اهدافی که تعیین کرده‌اید متفاوت است؛ اما همیشه باید روی میزان لایک و کامنت‌ها و همچنین میزان رشد فالوورهایتان تمرکز داشته باشید. اگر محتوای خوبی تولید کنید، به تدریج انگیجمنت و میزان دنبال کنندگانتان رشد خواهد کرد. چه بودجه استفاده از ابزارهای تحلیل آمارها را دارید چه نه، بهتر است که این آمارهای ساده و بسیار مهم را دنبال کنید.

شروع تبلیغات اینستاگرامی

تبلیغات در اینستاگرام یکی از مهمترین روش‌های جذب مخاطب است. یکی از مزایای اینستاگرام این است که تبلیغات در آن شبیه به بقیه پست‌هاست و مانند دیگر پلتفرم‌ها مزاحمت خاصی برای کاربران ایجاد نمی‌شود و راهی عالی برای نمایش دادن خدمات و محصولاتتان است.

نحوه ساخت تبلیغ اینستاگرامی

اگر در اینستاگرام پست تبلیغاتی درست کرده باشید، تقریبا همه چیز را در این مورد می‌دانید و تبلیغات رسمی اینستاگرام نیز از طریق پلتفرم تبلیغات فیسبوک انجام می‌شود.

در کنار هر پست و یا در نرم‌افزار مدیریت تبلیغات فیسبوک گزینه‌ای برای پروموت کردن پست وجود دارد. در ضمن حتما باید پیج بیزینسی اینستاگرام خود را به فیسبوک متصل کنید.

نحوه ساخت تبلیغات در اینستاگرام

در کنار هر پست و یا در نرم‌افزار مدیریت تبلیغات فیسبوک گزینه‌ای برای پروموت کردن پست وجود دارد. در ضمن حتما باید پیج بیزینسی اینستاگرام خود را به فیسبوک متصل کنید.

اتصال اینستاگرام به فیسبوک

  1. شناساندن برند
  2. افزایش بازدیدکننده
  3. ترافیک
  4. نصب نرم‌افزار
  5. انگیجمنت
  6. بازدید ویدئو
  7. مکالمه

اتصال اینستاگرام به فیسبوک

بعد از انتخاب این مورد باید یک نام برای پروموت پست خود انتخاب کنید. اگر گزینه ترافیک را انتخاب کرده باشید، باید مقصد مورد نظرتان را نیز مشخص کنید که بین وبسایت و اپلیکیشن خاصی باید یکی را انتخاب کنید.

در مرحله بعد تبلیغ خود را با فاکتورهای جمعیتی و روانشناختی؛ مانند سن، جنسیت، لوکیشن، زبان، شغل، وضعیت مالی رفتارو ارتباطات تنظیم کنید.

اتصال اینستاگرام به فیسبوک

گزینه Edit Placements را انتخاب کنید و در قسمت available platforms اینستاگرام را انتخاب کنید در غیر اینصورت تبلیغ شما تنها در فیسبوک به نمایش در خواهد آمد.

بعد از این مرحله از شما بودجه و زمان بندی مورد نظرتان پرسیده می‌شود. بودجه مورد نظر خود برای یک روز کمپین و یا مدت زمان مشخص با شروع و پایان مشخص را انتخاب کنید. اگر زمان مشخصی را انتخاب نکنید، تبلیغ تا زمانی که بودجه وارد شده شما تمام شود، تا ابد پخش خواهد شد.

در قسمت Advanced Options می‌توانید تبلیغ خود را زمان‌بندی کنید تا در زمان‌های خاص به نمایش در بیاید. با زدن گزینه Accelerated کار شما سریعتر به نتیجه می‌رسد.

اتصال اینستاگرام به فیسبوک

در مرحله بعدی باید محتوای تبلیغ را مشخص کنید. شما می‌توانید یکی از پست‌های فعلی خودتان را برای اینکار استفاده کنید و یا یک محتوای جدید خلق کنید. در این تبلیغات می‌توانید از عکس، ویدئو یا استوری استفاده کنید.

البته تمام این مراحل نیازمند پرداخت از طریق کارت‌های اعتباری بین‌المللی است که در صورت دسترسی یک ابزار بسیار خوب تبلیغاتی در اختیار شماست؛ اما اگر به یک کارت اعتباری بین‌المللی دسترسی ندارید، باید با پیج‌های فارسی کار کرده و محتوای خود را در انجا تبلیغ کنید.

بازاریابی اینستاگرام به رشد بهتر شما کمک می‌کند

با ماهیانه 700 میلیون کاربر فعال جای هیچ بحثی در مورد قدرت اینستاگرام نیست. نرم‌افزاری که روزی یک پلتفرم اشتراک‌گذاری عکس ساده بود، اکنون به یک شبکه اجتماعی عظیم پر از کمپانی‌ها و کسب و کارهای مختلف شده است.

کاربران اینستاگرام به محتوای با کیفیت اهمیت می‌دهند. پست‌های خلاقانه درست کنیدف با مخاطبان خود تعامل داشته باشید و از روش‌های خاص و جدید برای به نمایش گذاشتن محصولات و خدمات خود استفاده کنید. کپشن‌های جالب و جذاب هم یکی دیگر از اهرم‌های مهم موفقیت در اینستاگرام است.

تولید و نظارت بر روی ساز و کاری که برند و کسب و کار شما را بهبود ببخشید کاری سخت به نظر می‌رسد؛ اما اینستاگرام این کار را بسیار سرگرم‌کننده و جذاب کرده است.

وبینار 100% رایگان

چگونه در 6 ماه به 10.000 فالور برسید؟
ظرفیت محدود
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
5/5 - (1 امتیاز)
ترتیبی که برای خواندن مقالات " آموزش اینستاگرام " به شما پیشنهاد می‌کنیم:

قیمت کتاب + فایل صوتی مکمل 90.000 تومان

در حال حاضر کاملا رایگان

حجم فایل :30MB

  همراه این PDF دو هدیه دیگر به  ارزش 230 هزار تومان دریافت می کنید 

2 در مورد “آموزش اینستاگرام از صفر تا صد به صورت کاملا رایگان”

  1. علیرضا متقی

    سلام
    من مدیر یه فروشگاه پوشاک هستم. ممنونم از این محتوای خوبتون. آموزش اینستاگرام ژاکت رو دیدم تا بتونم پیج خوبی راه اندازی کنم و فروشمو افزایش بدم

  2. بازتاب: چرا باید همین امروز مدیریت پیج اینستاگرام خود را واسپاری کنیم؟ - شفقنا اقتصادی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

درخواست مشاوره

  • مشاوره با ما هیچ هزینه ای ندارد.

    شماره تماس خود را وارد کنید.

دوره 8 روزه کاملا رایگان “اینستاگرام پولساز”

قیمت 149هزار تومان

امروز رایگان