نکات بسیار مهم برای جلوگیری از هک اینستاگرام 2022

جلوگیری از هک اینستاگرام

فهرست مطالب

اگر اکانت اینستاگرام شما هک شود خیلی بد می شود. فکر کنید وارد اینستاگرام شوید و ببینید که دسترسی شما قطع شده و اکانتتان در دست افراد دیگر افتاده است. وضعیت ترسناکی است. خیلی ترسناک! خصوصا اگر درآمد شما از طریق اکانتی باشد که هک شده و شما برای فروش و جذب کاربران بیشتر به آن نیاز داشته باشید. بیشتر اوقات ما برای پیج کاری خود هزینه های زیادی می پردازیم و اگر پیج کاری ما هک شود کل هزینه ها و تلاش هایی که صرف شده نابود می شود. در این مقاله در مورد جلوگیری از هک اینستاگرام صحبت می کنیم.

البته اصلا نگران نباشید، شاید امنیت در اینترنت به صورت 100% نباشد، اما می توانید کارهای زیادی انجام دهید تا از اکانت اینستاگرام خود در برابر هک شدن محافظت کنید. در این مقاله در مورد چند راه ساده و مهم برای جلوگیری از هک اینستاگرام در 2022 صحبت می کنیم. در ادامه با ما همراه باشید. حتما شنیده اید که بهترین دفاع، حمله است. دقیقا همین است. بهترین دفاع حمله قوی است. شما باید در این موضوع تهاجمی عمل کنید و اجازه ندهید که هکرها آسیبی به اکانت شما وارد کنند.

ویدئوی آموزشی چگونه از هک شدن اینستاگرام جلوگیری کنیم؟

چهارراه جلوگیری از هک اکانت اینستاگرام

جلوگیری از هک اینستاگرام

راه شماره 1: انتخاب یک رمز عبور قوی

وقتی کاربران اکانت های بیشتری داخل اینستاگرام می سازند، تلاش هکرها برای هک کردن پیج ها بیشتر می شود چون احتمال موفقیت آن ها بالاتر می رود. هکرها می توانند در برخی از اوقات موفق شوند و مقصر شماره یک آن چیست؟؟ رمز عبور ضعیف.

4 روش برای افزایش بازدید استوری و reach در اینستاگرام

به گفته ویکتور گیورز که یک محقق امنیتی است، برای محافظت بیشتر از اکانت خود باید از رمز عبورهای قوی و سایت های پسوردساز استفاده کنید. یکی از این سایت ها سایت https://passwordsgenerator.net است که استفاده از آن بسیار ساده بوده و می توانید رمز عبورهای قوی با تنظیمات گوناگون ایجاد کنید.

جلوگیری از هک اینستاگرام

شما لازم نیست که زحمت به خاطر سپردن رمزهای سخت را به خود بدهید. برنامه های زیادی وجود دارند که کارشان مدیریت پسورد است. این نرم افزارها به شما امکان می دهند به رمزهای عبور خود در کامپیوتر و گوشی دسترسی پیدا کنید. شما می توانید حتی زمان هایی که به اینترنت اتصال ندارید به پسوردهای خود دسترسی داشته باشید، بدون آن که چیزی را به ذهن بسپرید.

همچنین یک ایده خوب است که برای هر یک از اکانت های خود از یک پسورد مخصوص استفاده کنید، چون دسترسی هکرها به اطلاعات شما را سخت تر می کند. چون حتی اگر پسورد دشواری داشته باشید و آن پسورد بر روی تمامی اکانت های شما ست شده باشد، در صورت هک شدن آن پسورد، هکرها می توانند به تمام اکانت های مختلف شما دسترسی داشته باشند. پس از چند پسورد استفاده کنید. با استفاده از سایت معرفی شده می توانید پسوردهای گوناگونی بسازید و آن ها را در جایی (مانند تلگرام یا یک فایل ورد در کامپیوتر) برای خود نگهدارید.

هنگامی که یک رمز عبور خوب ساختید، می توانید آن را در سایت https://www.security.org تست کنید. این سایت به شما می گوید که آیا پسورد شما برای مقاومت در برابر حمله هکرها به اندازه کافی قوی است یا خیر.

یک نکته مهم: همیشه ایمیل‌ هایی را که دریافت می‌ کنید بررسی کنید (نام فرستنده، آدرس ایمیل، لینکی که در ایمیل آمده است) و هرگز پسوردهای خود را به کسی که شناختی از وی نداشته یا به آن اعتماد ندارید قرار ندهید.

راه شماره 2: احراز هویت دو مرحله ای را فعالسازی کنید

احراز هویت دو مرحله ای یک سپر دفاعی اضافه تر در برابر هکرها به سایت شما اضافه می کند و به این ترتیب نفوذ آن ها به سایت شما سخت تر می شود. احراز هویت دو مرحله ای چگونه کار می کند؟ این راهکار شامل راه اندازی کردن یک فرآیند چند مرحله‌ ای برای ورود است که صاحب اکانت را ملزم می‌کند هویت خود را از طریق یک کد امنیتی تأیید کنند. اگر هویت فرد تایید نشود، اجازه ورود به اکانت را ندارد و به این ترتیب، اگر از یک دستگاه ناشناس وارد اینستاگرام شوید، از شما خواسته می شود کدی که برای شما فرستاده شده را وارد کرده و تایید کنید که شما هستید. به این صورت افراد غریبه و هکرها نمی تواند به اکانت اینستاگرام شما دسترسی پیدا کنند.

برای فعال کردن قابلیت مهم احراز هویت دو مرحله‌ ای در اینستاگرام، کافی است به بخش تنظیمات اکانت خود رفته و تایید هویت دو مرحله‌ ای را انجام دهید. احراز هویت دو مرحله ای دارای 2 روش مختلف است.

گزینه شماره 1: برنامه احراز هویت

گزینه اول Authentication App است و استفاده از آن توصیه می شود، نرم افزارهای زیادی برای این کار وجود دارند که مهم ترین آن ها یک نرم افزار شخص ثالث ارائه شده توسط گوگل برای احراز هویت اشخاص است. اگر قبلاً این برنامه احراز هویت را نصب کرده اید، اینستاگرام به طور خودکار برنامه را شناسایی کرده و کدی را برای آن ارسال می کند. شما باید کد را کپی کرده و آن را در اینستاگرام وارد کنید و سپس احراز هویت دو مرحله ای فعال می شود. اگر برنامه احراز هویت را نصب نکرده اید، اینستاگرام اپلیکیشنی را پیشنهاد می‌ کند که می‌ توانید قبل از تکمیل فرآیند احراز هویت دو مرحله ای آن را دانلود کرده تا از آن استفاده کنید.

گزینه شماره 2: پیامک متنی

احتمالا این گزینه را به خوبی می شناسید. برای شما یک پیامک ارسال می شود و می توانید احراز هویت دو مرحله ای را انجام دهید. اگر اکانت شما شماره تلفن تایید شده نداشته باشد، اینستاگرام از شما می خواهد که یک شماره تلفن وارد کنید. وقتی که شماره تلفن خود را وارد کردید، باید روی دکمه “Next” کلیک کنید.

از آن به بعد، وقتی که از یک دستگاه ناشناس وارد اکانت اینستاگرام خود می شوید، از شما می خواهد یک کد امنیتی را که از طریق پیامک دریافت می کنید وارد کنید. این کار باعث می شود تا افرادی که سعی دارند از دستگاه های ناشناس وارد سایت شما شوند، نتوانند به چیزی که می خواهند برسند.

راه سوم: مطمئن شوید که ایمیل شما راهکارهای امنیتی را خوب انجام داده است.

به این فکر کنید که معمولا اکانت اینستاگرام و اکانت های بسیار دیگری را بر روی ایمیل های خود ست می کنیم. اگر کسی بتواند به ایمیل شما دسترسی داشته باشد، به همه اکانت های مرتبط شده با ایمیل شما دسترسی دارد. در یک نظرسنجی که اخیرا انجام شده است، 22 درصد از کاربران اینترنت می گویند اکانت آنها حداقل یک بار هک شده است، در حالی که 14 درصد گزارش کرده اند که حتی بیش از یک بار هک شده اند.

اینسایت اینستاگرام چیست؟ آموزش جامع تحلیل insight Instagram

در نتیجه با در نظر گرفتن این موضوع، بهترین ایده آن است که ایمیل خود را با استفاده از احراز هویت دو مرحله ای یا رمزگذاری ایمیل ایمن سازی کنید. انجام همین کارهای ساده و می‌ تواند تا حد زیادی از اکانت اینستاگرام و کلیه اکانت های مرتبط شده با ایمیل های شما در برابر دست هکرها محافظت کند.

همچنین می توانید از سرویس پروتون میل استفاده کنید که یک سرویس ایمیل با کانفیگ های امنیتی بالاست و به راحتی هک نمی شود. می توانید یک اکانت پروتون میل ساخته و اکانت اینستاگرام خود را بر روی آن ست کنید.

جلوگیری از هک اینستا

راه چهارم: دسترسی به برنامه‌های شخص ثالث مشکوک را مسدود کنید

استفاده از اینستاگرام به عنوان یک رابط برای وارد شدن به اپلیکیشن های شخص ثالث همچون سرویس های فالوورگیر، بازی ها و ابزارهای ویرایش عکس و کلیپ، یک کار معمول است. اما یک نکته مهم! آیا می‌ دانستید که حتی اگر هفته‌ ها، ماه‌ ها یا حتی سال‌ ها از برنامه‌ های شخص ثالث مذکور استفاده نکرده باشید و فقط یک بار به آن ها دسترسی داده باشید، ممکن است هنوز هم بتوانند به پروفایل اینستاگرام و اطلاعات اکانت شما دسترسی داشته باشند؟ این بد است.

اگر پایگاه داده آنها مورد هدف قرار گیرد، جزئیات اکانت شما قابل ردیابی و بررسی است. همچنین ممکن است که خود آن اپلیکیشن نیز بخواهد از اطلاعات شما سوءاستفاده کند. به همین دلیل است که اینستاگرام پیشنهاد می‌کند قبل از مجوز دادن به یک برنامه شخص ثالث برای دسترسی به اکانت خود، خوب در مورد آن فکر کنید.

برای مدیریت برنامه های شخص ثالث، کافی است پروفایل اینستاگرام خود را در کامپیوتر یا گوشی خود باز کرده، روی دکمه تنظیمات کلیک کنید و سپس روی بخش برنامه ها و وب سایت ها، کلیک کنید. در اینجا لیستی از برنامه هایی را که مجوز دسترسی به اکانت شما را دارند، پیدا خواهید کرد. اگر متوجه برنامه‌ هایی شدید که مشکوک هستند، می‌ توانید به راحتی روی دکمه لغو دسترسی یا مشاهده و ویرایش کلیک کرده و دسترسی آن ها به پیج اینستاگرام خود را ببندید.

جلوگیری از هک اینستاگرام با استفاده از تعویض دوره ای پسوردها

جلوگیری از هک اینستا

یکی از راحت ترین و بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید، تعویض دوره ای پسوردها است. هکرها برای به دست آوردن یک پسورد تلاش زیادی انجام می دهند. اگر شما رمزهای عبور خود را به صورت دوره ای تعویض کنید، تلاش هکرها برای به دست آوردن پسورد بی ثمر می ماند. چون حتی اگر پسورد قبلی اکانت شما را بیابند نیز غیر قابل استفاده است. شما پسورد قبلی را تغییر داده اید و هکرها اکنون لازم است تا یک بار دیگر تلاش کنند تا پسورد جدید شما را به دست آورند. حالا اگر این تغییر پسورد به صورت دوره ای باشد، احتمالا دست آن ها به اکانت شما نخواهد رسید.

با انجام این کار می توانید باعث جلوگیری از هک پیج اینستا خود شوید. همانطور که در قبل نیز گفته شد، اصلا از یک پسورد برای چند اکانت اینستاگرام یا حساب خود در سایر سایت ها و شبکه های اجتماعی استفاده نکنید. در این صورت است که تمامی تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار نمی دهید. وقتی که شما از یک پسورد برای تمامی اکانت های خود استفاده کنید، به عنوان مثال اگر اکانت توئیتر شما هک شد، هکرها می توانند به راحتی به سایر اکانت های شما نیز دسترسی پیدا کنند. پس حتما از چندین و چند پسورد استفاده کنید تا مشکلی رخ ندهد.

خرید و فروش اکانت اینستاگرام | خطرات معامله حساب های اینستاگرامی

برای جلوگیری از هک پیج اینستاگرام اشخاص ناشناس را به اکانت خود راه ندهید

یکی دیگر از راه هایی که به شما کمک می کند از هک شدن اکانت اینستاگرام خود جلوگیری کنید و اتفاقا یکی از مواردی است که خیلی به آن توجه نمی شود، عدم اجازه برای ورود اشخاص ناشناس به پیج اینستاگرام شماست. خصوصا اگر پیج کاری دارید و قصد استخدام ادمین اینستاگرام دارید، باید از معتبر بودن آن فرد اطمینان حاصل کنید. از ارائه رمز عبور و سایر اطلاعات در دسترس افرادی که از طریق تلگرام یا راه هایی با آن ها آشنا شده اید که هیچ نام و نشانی از آن ها نیست، بپرهیزید.

بهترین راهکار آن است که اگر قصد استخدام ادمین دارید، از قرارداد حضوری استفاده کنید. اگر این امکان برای شما میسر نیست، قبل از شروع کار، از وی ضمانت دریافت کرده و کلیه اطلاعات لازم همچون شماره تلفن، شماره کارت و موارد دیگر را داشته باشید تا در صورت بروز مشکل بتوانید پیگیری های حقوقی را انجام دهید. البته بهترین راهکار آن است که برای استخدام ادمین اینستاگرام از فردی قابل اعتماد که خود را ثابت کرده است استفاده کنید. همچنین در صورت اتمام همکاری پیشنهاد می شود تمامی پسوردها، شماره ها، ایمیل و موارد ست شده را تغییر دهید تا افراد دیگر نتوانند وارد سایت شما شوند.

جلوگیری از هک اینستاگرام

چگونه اکانت هک شده اینستاگرام را بازگردانی کنیم؟

اگر فکر می کنید که اکانت اینستاگرام شما هک شده است یا مشکوک هستید که ممکن است پیج اینستاگرامی‌تان به خطر بیفتد، می توانید از راهنمای قرار گرفته شده در این بخش استفاده داشته باشید تا بتوانید اکانت هک شده اینستاگرام خود را بازگردانی کنید.

مرحله 1: ایمیل خود را بررسی کنید. احتمالا از طرف اینستاگرام یک ایمیل برای شما ارسال شده است.

اگر ایمیلی از اینستاگرام دریافت کرده اید که در آن به شما اطلاع داده شده است، آدس ایمیلی که بر روی اکانتتان ست شده تغییر کرده است، ممکن است بتوانید این کار را با استفاده از گزینه “Revert this change” در آن ایمیل اجازه ندهید که پیج شما هک شود. به این شکل، ایمیل جدیدی که احتمالا هکر بر روی حساب شما ست کرده است، تغییر خواهد یافت. ایمیل دریافتی از آدرس ایمیل security@mail.instagram.com است.

مرحله 2: درخواست لینک ورود از اینستاگرام

اگر به جز ایمیل، اطلاعات اضافی دیگری نیز همچون پسوردها تغییر کرده است، باید از اینستاگرام درخواست لینک ورود کنید. در ادامه نحوه انجام این کار آمده است:

در صفحه ورود به سیستم، روی «Forgot password» (برای دستگاه های iOS) یا «Get help logging in» (برای دستگاه های اندروید) ضربه بزنید.

در ادامه شما به صفحه دیگری برخورد خواهید کرد که به این شرح است:

  •  برای آی او اس ?Trouble Logging In
  •  برای اندروید Login help

حالا کافی است که بر روی Send Login Link برای آی او اس یا Next برای اندروید کلیک کرده و سپس دستورالعمل‌ های قرار گرفته در آن صفحه را دنبال کنید. در ادامه می توانید یک آدرس ایمیل امن وارد کنید که فقط شما می توانید به آن دسترسی داشته باشید. هنگامی که درخواست خود را ارسال کردید، منتظر ایمیلی از اینستاگرام که حاوی دستورالعمل های مراحل بعدی است، باشید.

مرحله سوم: درخواست کد امنیتی یا پشتیبانی از اینستاگرام

اگر با انجام مراحل بالا نمی توانید اکانت اینستاگرام خود را بازیابی کنید، می توانید هک شدن اکانت اینستاگرام را گزارش دهید. بر روی لینک صفحه «Help Us Recover Your Account» کلیک کنید. این بار به جای درخواست کد امنیتی، لازم است که گزینه “I can’t access this email or phone number” را انتخاب کنید. در صفحه بعد، فرم را با مشخصات حساب خود پر کنید، باید گزینه “My account was hacked” را انتخاب کرده و روی “Request Support” کلیک کنید.

روش دیلیت اکانت در اینستاگرام | آموزش قدم به قدم حذف حساب اینستاگرام

هنگامی که درخواست خود را ثبت کردید، باید یک ایمیل پاسخ خودکار از تیم امنیتی اینستاگرام دریافت کنید. در این ایمیل از شما می خواهد که به تأیید هویت خود کمک کنید. یکی یا هر دو مورد زیر از شما خواسته می شود:

  • باید عکسی از خودتان که کاغذی را در دست دارید بفرستید. در این کاغذ باید کدی که اینستاگرام برایتان ارسال کرده است را به صورت دست نویس نوشته باشید و از خود عکس گرفته و برای اینستاگرام ارسال کنید.
  • آدرس ایمیل یا شماره تلفنی که با آن ثبت‌نام کرده‌ اید و نوع دستگاهی که در زمان ثبت‌ نام استفاده می‌ کردید (به عنوان مثال: iPhone، Android، iPad، و غیره) را ارائه داده تا اینستاگرام پیج شما را بازگردانی کند.

نتیجه گیری و پایان

در این مقاله سعی داشتیم در مورد مهم ترین راه های جلوگیری از هک اینستاگرام و بازیابی اکانت اینستاگرام صحبت کنیم. اغلب راه های جلوگیری از هک اینستاگرام همین هایی بود که در این مقاله به آن ها پرداختیم. برای اینستاگرام ایمن نگهداشتن اکانت شما مهم تر از این نبوده است. هر چند که هیچ راه تضمینی 100% برای جلوگیری از هک شدن حساب شما وجود ندارد، می توانید با دنبال کردن این مراحل ساده کار را برای هکرها خیلی سخت تر کنید. تا حدی که نتوانند به اکانت شما دسترسی پیدا کنند.

به این مطلب امتیاز بده post

قیمت کتاب + فایل صوتی مکمل 90.000 تومان

در حال حاضر کاملا رایگان

حجم فایل :30MB

  همراه این PDF دو هدیه دیگر به  ارزش 230 هزار تومان دریافت می کنید 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

درخواست مشاوره

  • مشاوره با ما هیچ هزینه ای ندارد.

    شماره تماس خود را وارد کنید.

دوره 8 روزه کاملا رایگان “اینستاگرام پولساز”

قیمت 149هزار تومان

امروز رایگان