ترفندهای اینستاگرام راه هایی برای لذت بیشتر از فضای مجازی

easy-magic-trick-bill-main-56a5d8383df78cf7728a25bc

فهرست مطالب

ترفندهای اینستاگرام راه هایی برای لذت بیشتر از فضای مجازی

اینستاگرام بدون شک یکی از محبوب ترین رسانه های اینترنتی دنیای امروز است. رسانه ای که با قدرتی رو به رشد در سطح جهان در حال توسعه و ازدیاد دائمی کاربران خود می باشد. شاید این فضای باز اینترنتی همچنان نتوانسته است که کاربرانی میلیاردی در حد و اندازه ‌های رسانه ‌های قدرتمند کلاسیک داشته باشد. اما با توجه به سن و سال جوانی که از این رسانه سراغ داریم، رشد بسیار بالای آن خیلی خیلی فراتر از هر رسانه ی دیگری در سطح جهان می باشد. این سطح از استقبال در جوامع مختلف شاید ناشی از فضای اینستاگرام باشد.

به هر صورت فضا های کاری در اینستاگرام، سبک ارتباطات جمعی که در آن حاکم است، در کنار امکانات بی شماری که به جهت دستیابی کاربران به یک ارتباط اینترنتی قدرتمند و خلاق ایجاد شده است و… از جمله دلایل استقبال بالا از این رسانه می باشد. از طرفی اینستاگرام متوجه ی نیاز کاربران خود بوده است. نیازی که به مرور زمان با توجه به مشکلات ایجاد شده و یا ایده های خلاقانه ی مطرح شده، مرتفع شده اند. ایده هایی که با نام ترفندهای اینستاگرام از آنها یاد می شود.

ترفندهای اینستاگرام

طراحان و گردانندگان فضای اینستاگرام دائماً در حال رصد سلایق، نیاز ها و ایده های جدید کاربران خود در نوع ارتباطات اینترنتی هستند. تلاشی که باعث شده است فضای اینستاگرام فضایی کارآمد تر، روان تر، راحت تر و بسیار مطمئن تر از گذشته باشد. طیف گسترده ی نیاز های کاربران باعث ایجاد فضا ها و یا عملکرد های متعدد در اینستاگرام شده است. به یقین می توان گفت که اینستاگرام در هر ورژن جدیدی که ایجاد می ‌کند به نوعی ابزاری جدید و امکاناتی جالب تر از گذشته همراه با فضای کاری نرم افزار خود کرده است. ابزار ها و یا امکاناتی که با توجه به نیاز های کاربران خلق و در دل نرم افزار قرار گرفته اند.

از آنجا که این امکانات و ابزار ها شامل طیف بسیار گسترده ‌ای از نیاز های ارتباطی می شود و هر کدام به نوعی در یکی از بخش ‌های اصلی فضای اینستاگرام مورد استفاده خواهند بود، اینستاگرام تصمیم به جا گذاری آنها در همان فضا های کاری مخصوص به خود را داشته است. موضوعی که به نوعی در نگاه کاربران عادی پنهان هستند. در واقع این امکانات پنهان نیستند، بلکه هر کدام در سر جای خود منتظر فراخوانی کاربر به جهت رفع نیازی خاص نشسته اند. نیازی که تا احساس نشود کاربران به سراغ این امکانات نخواهند رفت و یا شاید اصولاً متوجه ی وجود این امکانات نباشند.

از طرفی به جهت اطلاع رسانی های ناقص در رسانه های ارتباط جمعی در ایران، شاهد عدم آگاهی کامل طیف گسترده ‌ای از کاربران ایرانی هستیم. بسیاری از کاربران ایرانی با وجود نیاز های اساسی ای که دارند متوجه ی امکانات موجود در اینستاگرام نیستند و گاها پیش می آید که به نوعی دست به انتقاد از فضای اینستاگرام زده اند. این ماجرا به گونه ای شده است که کند و کاو در فضا های کاری اینستاگرام از هر کاربر ایرانی یک ماجراجو خواهد ساخت. ماجراجویی که گویی در حال اکتشاف در یک سرزمین ناشناخته است. این اکتشافات را در کلامی خلاصه با نام ترفندهای اینستاگرام یاد می‌ کنند. ترفندهایی که از نگاه ما امکانات جاری در اینستاگرام است که به علت عدم اطلاع رسانی های کامل در فضا های مجازی داخل کشور تبدیل به رمز و راز فضای اینستاگرام شده اند. با ما همراه باشید تا با این امکانات ترفند گونه بیشتر آشنا بشوید.

آموزش اینستاگرام

ترفند های اینستاگرام

قبل از هر چیزی در بیان ترفندهای اینستاگرامی به سراغ سرراست ترین آنها می رویم. منوی تنظیمات اینستاگرام. جایی که برای هر کسی آشکارا قابل اکتشاف خواهد بود. فضای تنظیمات اینستاگرام یک محیط پر از گزینه های متعدد به جهت خلق یک فضا با توجه به سلیقه ی کاربران است. اما کاربر ایرانی که غالبا حوصله ی خواندن متن های انگلیسی را ندارد، از بسیاری از امکانات این فضا بی اطلاع مانده است. از آنجا که ما قصد اشاره به ترفندهای اینستاگرام را داریم، خیلی سراغ گزینه ی عادی و آشنا نمی رویم و درگیر زوایای پنهان اینستاگرام خواهیم ماند.

  • گزینه ی Story Setting در منوی تنظیمات: اولین گزینه ای که گویا می تواند در زمره ی ترفندهای اینستاگرام باشد، گزینه ی Story Setting است. در این گزینه می توانید مشخص کنید تا چه کسانی قادر به تماشای استوری های شما باشند و یا چه کسانی امکان ارسال نظر برای استوری های شما را داشته باشند. این گزینه می تواند از جمله امکانات امنیتی اینستاگرام محسوب شود. به هر حال کسی که پیجی عمومی دارد و در صفحه ی خود پست هایی با نگرش عمومی انتشار می دهد، به جهت ارتباط اختصاصی می ‌تواند از فضای استوری همراه با امکانات موجود در این گزینه استفاده کند. در این فضا شاهد امکان دیگری نیز هستیم. گزینه ی Save Sahred Photo که امکان آپلود استوری و ذخیره ی آن در گوشی را فراهم خواهد آورد.

نکات کاربردی اینستاگرام

  • گزینه ی Two- Factor Authentication: خیلی ها علاقه دارند که به جهت استفاده های خاص خود از فضای اینستاگرام، این محیط را برای خود به نوعی امنیتی نمایند. از طرفی بسیاری از کاربران به نوعی علاقه دارند که پیج اختصاصی خود را برای خود محفوظ نگه دارند. گزینه ی Two- Factor Authentication یکی از ابزار ها با ایجاد یک فضای امن در کار با اینستاگرام می باشد. گزینه ای که ورود به اکانت اینستاگرام را به شکلی دو مرحله ‌ای خواهد ساخت. یعنی علاوه بر رمز ورود، یک کد فعال سازی نیز که به شکل پیامک به شماره ی شما ارسال خواهد شد مورد نیاز خواهد بود.
  • گزینه ی Post You’re Liked: اینستاگرام بدون آنکه بدانید برای شما آرشیو سازی می کند. در فضای Post You’re Liked تمام پست هایی که لایک کرده اید را خواهید یافت. این امکان برای لحظاتی مناسب است که به نوعی می ‌خواهید پستی که پسندیده اید را دوباره ببینید. در حالیکه چند وقت پیش آن را لایک کرده و حالا نمی دانید از کجای اینستاگرام سر درآورده است.
  • گزینه ی Switch to Business Profile: وقتی می خواهید همراه با اینستاگرام کسب و کاری داشته باشید، باید بتوانید بر پیج خود مدیریت کنید و مدیریت بر هر فضایی نیاز به جمع آوری اطلاعات خواهد داشت. در اینستاگرام نیز برای مدیریت بهتر بر فضای کسب و کار اینستاگرامی باید بتوانید از فضای داخل پیج خود کسب اطلاعات کنید. امکاناتی که توسط گزینه ی Switch to Business Profile فراهم خواهد شد. این گزینه فضای پیج شما را از حالت شخصی به حالت کسب و کاری تغییر کاربری می دهد. در این حالت می توانید به اطلاعات جالبی در پیج خود دست پیدا کنید. اطلاعاتی مانند تفکیک جنسیت کاربران شما ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

استوری اینستاگرام

  • گزینه push notification : اینستاگرام به نوعی سعی میکند تا شما را در جریان اتفاقات جاری در پیجتان بگذارد. به این منظور همراه با پیام هایی کوتاه با نام nutification شما را از لایک پست ها، فالو کردن پیج، درج کامنت و … با خبر میکند. شاید علاقه نداشته باشید تا تمامی این اطلاعات را در اختیار بگیرید. این گزینه می تواند یکی از ترفندهای اینستاگرام باشد. چرا که با کمک آن می توانید بر nutification ها تسلط داشته باشید.
  • گزینه ی celluar date use : بسیاری از حجم بالای مصرفی در اینستاگرام می نالند. از نگاه آنها اینستاگرام نابود کننده ی حجم اینترنت است. خوب آنها با یکی از بهترین ترفندهای اینستاگرام آشنایی ندارند. شما می توانید همراه با این گزینه مصرف داده در اکانت خود را کاهش بدهید.
  • گزینه save original photo and video : حتما می دانید که شما می توانید با کمک اینستاگرام ویدئو های زنده ارسال کنید. اما این ویدئو ها در حالت پیش فرضدر داخل چوشی شما ذخیره نخواهند شد. این گزینه در منوی تنظیمات یکی از ترفندهای اینستاگرام است که امکان ذخیره شدن ویدئو های زنده ی شما را فراهم می آورد.

حال می توانیم از ترفندهای اینستاگرام در فضای تنظیمات اینستاگرام خارج بشویم و در دیگر فضاها ی کاری اینستاگرام آنها را پیدا بکنیم.

  • ثبت لوکیشن در پست: حتما تا به حال متوجه شده اید که بعضی از پست ها در اینستاگرام دارای موقعیت مکانی هستند. این موضوع برای بسیاری از فعالان اینستاگرام بسیار حائز اهمیت است. شما می توانید در مرحله ی ارسال پست بعد از اتمام مراحل مقدماتی همراه با گزینه هایی که یکی از آنها add location می باشد موقعیت ارسال پست را به محتوای موجود در پست سنجاق کنید تا هر کسی که آنرا می بیند متوجه موقعیت مکانی شما بشود.

لوکیشن در اینستاگرام

  • اشتراک در دیگر رسانه های اجتماعی: به ندرت پیش می آید که فردی فقط در فضای اینستاگرام به شبکه های اجتماعی کفایت کرده باشد. خیلی از افراد علاوه بر اینستاگرام در دیگر شبکه های اجتماعی دارای اکانت هستند. از این رو ممکن است که علاوه بر ارسال مطلب در اینستاگرام مایل باشند که در دیگر اکانت های خود نیز فعال باشند. از این رو در فضای ارسال پست در اینستاگرام در آخرین مرحله درست در پایین قسمت مربوط به ثبت متن فضایی قرار گرفته است که با کمک آن می توانید پست خود را در دیگر رسانه ها مانند فیسبوک، توییتر و … منتشر کنید.
  • پست ها را بعد از ارسال می توانید ویرایش کنید: پست گذاشتن عملیات ساده ای نیست. عکس ها را باید به ترتیب انتخاب کنید، دقت کنید برش های اینستاگرام از عکس آنرا خراب نکرده باشد، انتخاب فیلتر کنید، متن بنویسید، هشتک بگذارید و در آخر اگر مایل بودید افرادی را تگ کنید. هر اشتباهی در هر یک از مراحل می تواند کل پست را خراب کند. اشتباهی که احتمالا در انتها و بعد از ارسال متوجه آن خواهید شد. در این حالت کل پست را پاک نکنید. شما میتوانید با کمک ترفندهای اینستاگرام همراه با ویرایش پست ها از دوباره کاری پرهیز کنید. برای این منظور کافیست سه نقطه ی بالای هر پست را لمس کنید تا وارد فضای ویرایش پست هایتان بشوید.
  • سانسور کردن کامنت ها: اینستاگرام فضای بزرگی است و وقتی می خواهید تا در آن بزرگ بشوید احتمالا با طیف گسترده ای از افراد مواجه باشید. افرادی که ممکن است در درج کامنت ها شما را آزار بدهند. اگر می خواهید هر کامنتی برای پست های شما درج نشود می توانید از ترفندهای اینستاگرام بهره ببرید. ترفندی که با نام سانسور کامنت ها از آن یاد می شود. شما می توانید در منوی تنظیمات اینستاگرام در گزینه ی comment این سانسور را انجام بدهید. در این فضا همراه با تایپ هر کلمه ای میتوانید عملیات سانسور را اجرایی کنید. چرا که از این پس هر کامنتی که به نوعی حاوی کلمه ی تایپ شده ی شما باشد به کلی سانسور خواهد شد. علاوه بر این شما می توانید در این فضا بخش کامنت را برای همیشه غیر فعال نمایید.

سانسور کردن کامنت در اینستاگرام

استوری ها

در انتهای مقاله می توانیم اندکی هم به استوری و ترفندهای اینستاگرامی موجود در آن بپردازیم. از آنجا که استوری از جمله امکانات جدید در اینستاگرام می باشد به خودی خود می تواند پر از ترفندهای اینستاگرام بشود. موضوعاتی مانند نحوه ی ارسال استوری، اعمال افکت و متن بروی استوری و … را احتمالا همگی از آنها اطلاع دارند. در ترفندهای اینستاگرامی در باب استوری می توان سراغ موضوعات جذاب تری برویم. مانند:

  • دانلود استوری اینستاگرام: شاید نشود این عملیات را در ردیف ترفندهای اینستاگرام قرار بدهیم. چرا که دانلود استوری به شکل پیش فرض در اینستاگرام تعریف نشده است. به هر حال برای این منظور می توانید از نسخه های مود شده اینستاگرام استفاده کنید. در این نسخه در استوری ها شاهد سه نقطه ی آشنای اینستاگرام خواهید بود که با لمس آنها قادر به دانلود استوری ها خواهید شد.
  • ارسال استوری به شکل خصوصی: ارسال خصوصی پست یا همان دایرکت چیزی نیست که بتوان از آن در ترفندهای اینستاگرام یاد کنیم. اما این ویژگی به تازگی همراه استوری ها شده است. پس می تواند به عنوان یکی از ترفندهای اینستاگرام به کار شما بیاید. شما می توانید همراه با ورژن جدید اینستاگرام استوری هایی که می بینید را برای دیگران به شکل دایرکت ارسال کنید.
  • شخصی سازی در استوری: شما قادر به شخصی سازی در پست های عادی خود نیستید. یعنی نمی توانید مشخص کنید که تنها برخی از افراد شاهد پست شما باشند. اما این امکان با استوری ها همراه شده است. این یکی از ترفندهای اینستاگرام است که می تواند بسیار کاربردی بشود. در تنظیمات استوری شما می توانید ارسال استوری خود را فقط برای افراد معدود و خاصی داشته باشید.

اینستاگرام به یقین یکی از بزرگترین و محبوب ترین رسانه ها در دنیای اینترنت است. رسانه ای که در مسیر تکامل خود متوجه نیاز ها، علایق و خواسته های کاربران خود بوده است. ترفندهای اینستاگرام در واقع پرداختن به همین نیازهایی است که اینستاگرام متوجه وجود آنها بوده است. ما با کمک همین ترفندهای اینستاگرام به راحتی می توانیم این فضا را برای خود لذت بخش و در عین حال امن و کاربردی و گاها در آمد زا نماییم. ما این لذت ها را مدیون هوشمندی طراحان اینستاگرام می دانیم. هوشمندی که نیاز های ارتباطی کاربران را مورد توجه خود قرار داده است. 

به این مطلب امتیاز بده post

قیمت کتاب + فایل صوتی مکمل 90.000 تومان

در حال حاضر کاملا رایگان

حجم فایل :30MB

  همراه این PDF دو هدیه دیگر به  ارزش 230 هزار تومان دریافت می کنید 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

درخواست مشاوره

  • مشاوره با ما هیچ هزینه ای ندارد.

    شماره تماس خود را وارد کنید.

دوره 8 روزه کاملا رایگان “اینستاگرام پولساز”

قیمت 149هزار تومان

امروز رایگان