کسب و کار اینستاگرامی، مغازه های در دنیای مجازی

42

فهرست مطالب

چکیده:

بهتر است بدانید که دنیا دیگر عوض شده است. کسب و کار ها نیز عوض شده اند. از این رو ما می خواهیم شما را به داشتن یک مغازه ی پر زرق و برق، بزرگ، پر رفت و آمد و بسیار پول ساز و کاملا مجانی آشنا کنیم. بله، کاملا مجانی، ما می ‌خواهیم در باب کسب و کار اینستاگرامی صحبتی با شما داشته باشیم.

 

کسب و کار اینستاگرامی، مغازه هایی در دنیای مجازی

چه چیزی جذاب تر از این می تواند باشد که برای خودتان یک کسب و کار داشته باشید. تقریبا هر کسی با هر سن و سالی و یا هر جنسیتی نمی تواند منکر این علاقه باشد. جدا از اینکه اصولاً کسب و کار های شخصی می توانند طیف گسترده ‌ای از سطوح مختلف درآمدی را نصیب صاحبان خود نمایند. همین ویژگی، جذابیت داشتن یک کسب و کار را دو چندان می‌ کند. اما به وقت ایجاد کسب و کار چه الزاماتی باید تامین بشود؟ خب، در اولین نگاه داشتن یک مکان و یا فضای مخصوص به اهداف مورد نظر، سنگ بزرگی می شود که باعث نزدن ماجرا خواهد شد. خیلی از ما هنوز این طور فکر می کنیم که لازمه ی داشتن یک کسب و کار شخصی، مالکیت و یا اجاره ی مغازه، کارگاه و یا فضایی با هدف ایجاد دفتر می باشد. و چون سرمایه ی داشتن چنین مکان هایی وجود ندارد و یا خیلی سخت تامین می شود، کل رشته ی ماجرای کسب و کار های شخصی شما هم پنبه خواهد شد. اما باید بدانید که دنیا دیگر عوض شده است. کسب و کار ها نیز عوض شده اند. از این رو ما می خواهیم شما را به داشتن یک مغازه ی پر زرق و برق، بزرگ، پر رفت و آمد و بسیار پول ساز و کاملا مجانی آشنا کنیم. بله، کاملا مجانی، ما می ‌خواهیم در باب کسب و کار اینستاگرامی صحبتی با شما داشته باشیم.

کسب و کار اینستاگرامی لازمه ی هر فعالیت اقتصادی

اگر چه فضای کاملا مجانی اینستاگرام می تواند به خوبی عرصه ی تاخت و تاز کسب و کار اینستاگرامی برای کسانی باشد که سرمایه ی ایجاد یک فضای فیزیکی مانند مغازه و یا دفتر را ندارند، اما این فضای باز اقتصادی فقط برای کسانی نیست که می خواهند بدون ایجاد یک محیط فیزیکی کسب و کاری داشته باشند. برعکس، بسیاری از کسانی که به نوعی در سطح بازار و یا صنعت کشور جایگاهی به جهت عرضه ی محصولات و یا خدمات خود دارند، بسیار بیشتر و علاقه مند تر و احتمالا مفید تر از دیگران در این عرصه تاخت و تاز می کنند.

تقریبا هر کسی که به نوعی مشغول عرضه ی محصول و یا خدماتی می باشد، علاقه دارد تا بتوانند کسب و کار سنتی خود را همراه با رنگ و بوی مدرن امروزی معرفی کند. چرا که احتمالا به این نتیجه خواهد رسید که مشتری امروز، نگاه امروزی را طلب می ‌کند و نبودن کسب و کار در فضای مدرن امروزی می ‌تواند باعث کم اعتبار شدن و یا بی مهری در نزد برخی از مشتریان باشد. از طرفی تبلیغ و یا ایجاد فضایی در اینترنت به جهت معرفی یک کسب و کار می تواند پای مشتریان متنوع تری را به جهت جغرافیای آن وارد گود کسب و کار محدود فیزیکی نماید. منظور از جغرافیا، الزاماً یک سرزمین دیگر و یا شهری دیگر نمی باشد. بلکه در همان شهر و حتی چند محله و یا خیابان آن طرف تر از کسب و کار مورد نظر، احتمالا افراد بسیاری خواهند بود که به نوعی به دنبال خدمات و یا محصول می گردند در حالی که از وجود شما بی اطلاع هستند. یک بستر تبلیغی در اینترنت به خوبی می‌ تواند آن افراد را به سمت کسب و کار مورد نظر هدایت نماید. پس برای هر کسب و کاری در دنیای امروز، نگاه مدرن امروزی یک الزام است و چه نگاهی بهتر از کسب و کار اینستاگرامی.

در ایران که اینستاگرام به راحتی توانسته به محبوب‌ ترین رسانه ی اجتماعی تبدیل شود، کسب و کار اینستاگرامی خیلی رنگ و بوی متنوعی به خودش گرفته است. شما به راحتی می توانید در هر کارت ویزیتی و یا بروشور تبلیغاتی شرکتی و یا در برچسب محصولی و حتی سر در مغازه ای آدرس پیج های اینستاگرامی را مشاهده کنید. این یعنی آنکه این رسانه ی محبوب در دنیای اینترنت به خوبی توانسته است راه خود را در کسب و کار های سنتی ایران باز کند.

چرا کسب و کار اینستاگرامی؟

تا اینجای کار به این نتیجه ی ساده رسیدیم که احتمالا هر کسب و کاری به جهت موفقیت بیشتر و یا کلاس کاری بالاتر نیازمند حضور در فضای اینترنت خواهد بود. این ماجرا را باید در کنار کسب و کار هایی که به نوعی شرایط فیزیکی ندارد ولی قصد عرض اندام دارند در نظر گرفت. پس تقریبا هر نوع فعالیت اقتصادی مایل است تا بتواند در عرصه ی دنیای اینترنت جا پایی داشته باشد. اما کدام عرصه از دنیای هزار رنگ اینترنت را باید انتخاب کند؟ چرا که اینترنت جایگاه رقابت بسیار تنگاتنگ و خیلی نزدیک رسانه های متعددی است. از وب سایت ها گرفته تا ایمیل و ده ها شبکه ی اجتماعی دیگر، هر کدام می توانند به نوعی عرصه ی عرض اندام کسب و کار های اینترنتی باشند.

در چنین مواردی سلیقه ی مخاطبان است که می تواند نقش یک رسانه را در این ماجرا پررنگ ‌تر نماید. وقتی اینستاگرام در سطح ایران به محبوبیت بسیار بالایی می رسد چرا باید برای داشتن یک کسب و کار اینترنتی به سراغ یک شبکه ی اجتماعی گمنام و یا کم اثر مثلا توییتر در ایران برویم؟!

محبوبیت یک رسانه ی اینترنتی است که می‌ تواند استقبال انواع کسب و کار ها را به دنبال داشته باشد. و اینستاگرام در حال حاضر محبوب ترین رسانه ی اینترنتی در فضای داخل کشور ایران است. و البته سیاست های حاکم بر فضای مجازی در سطح کلان کشور ایران را نمی ‌توان در ایجاد این محبوبیت در نظر نگرفت. به هر صورت سیاست های عجیب و غریب فضای مجازی در ایران دست انواع رقیبان اینستاگرام مانند تلگرام را از پشت بسته است و این عرصه را میدان یکه تازی اینستاگرام نموده است.

ولی از این حرف ها که بگذریم، فضای اینستاگرام نیز محیطی بسیار مناسب به جهت ایجاد کسب و کار اینترنتی می باشد. فضایی مبتنی بر انتشار عکس و فیلم های کوتاه در کنار دسته بندی های جذاب و همچنین جست و جوی آسان از جمله ویژگی های مناسب در اینستاگرام به جهت ایجاد یک کسب و کار اینترنتی می باشد.

درست برعکس بسیاری از رسانه ‌های دیگر، اینستاگرام فضایی مبتنی بر ایجاد صفحات شخصی است. صفحاتی که می تواند بازتاب زندگی شخصی افراد تا فضایی به جهت معرفی محصولاتی به مراتب صنعتی باشد. از طرفی استفاده از فاکتور تاثیرگذار هشتگ می تواند به راحتی موضوعات مختلف را در این فضا دسته بندی نماید. این امکان در کنار جست و جوی آسان که به مراتب ساده تر از جست و جوی خود گوگل خواهد بود فضای اینستاگرام را به مراتب کاربردی تر از آنچه فکر میکنید نشان میدهد. این یک واقعیت است. خیلی از ما برای جست و جوی یک موضوع خاص قبل از آنکه صفحه ی گوگل را باز کرده باشیم، در دنیای اینستاگرام به هدف خود رسیده ایم!!!

همین ویژگی ساده می تواند فضای کاری اینستاگرام را به بهترین گزینه به جهت ایجاد کسب و کار اینترنتی تبدیل کند. از این رو است که استقبال برای داشتن کسب و کار اینستاگرامی در سطح جامعه ی جهانی و خصوصا ایران به سرعت در حال افزایش است و هر روزه شاهد تنوع جذاب تری در این فضا هستیم.

انواع کسب و کار اینستاگرامی

وقتی قرار است راجع به انواع کسب و کار اینستاگرامی صحبت کنیم، در واقع باید با طیف گسترده ای از انواع خلاقیت ها، ایده ها، نگرش ها و موضوعات متنوع صحبتی داشته باشیم. هر کسب و کار اینستاگرامی به نوعی در اثر یک ایده، خلاقیت و یا تحول در یک نگرش تکراری ایجاد شده است. یک کسب و کار اینستاگرامی تنها زمانی می تواند مزه ی موفقیت را چشیده باشد که به نوعی همراه با ایده ‌های جدید باشد و قطعا اگر می‌ خواهد با استفاده از ایده های تکراری فضایی را خلق کند، باید بتواند آن ایده را با رنگ و لعاب دیگری عرضه نماید.

اما در یک دسته‌ بندی کلی می‌ توان تمامی فعالیت‌ های اقتصادی در فضای اینستاگرام را دسته بندی نمود. یک کسب و کار اینستاگرامی احتمالاً در یکی از این دسته بندی ها جای خواهد گرفت. اما اگر بتواند در دسته بندی های مختلف رد پایی از خود داشته باشد که نشان از موفقیت بالای آن کسب و کار اینستاگرامی خواهد بود. در ادامه با گروه ‌های مختلف درآمدزایی از اینستاگرام آشنا می شویم.

  • گروه اول: پیج ها با هدف ایجاد برند. این سبک از درآمدزایی در اینستاگرام تقریبا بهترین و کارآمد ترین در انواع مختلف خواهد بود. اما از لحاظ زمانی بسیار وقت گیر، طولانی ‌مدت و پرحوصله خواهد بود. در روش برند سازی، گردانندگان پیج باید به نوعی به خلق یک برند اقدام کنند. این برند می تواند خود شخص یا سبک زندگی و یا یک شعار ساده باشد. حتی نمونه هایی دیده شده است که یک حیوان مثلاً سگ توانسته است به خلق یک برند اینستاگرامی بیانجامد. این موضوع در نتیجه ی خلاقیت در ایده تا خلاقیت در تولید محتوا و عکس خواهد بود. در نهایت وقتی برند خود را تولید کردید و مخاطبان بی شمار خود را جذب نمودید، حالا می توانید با کمک برند خود به جذب اسپانسر اقدام کنید. مثلا وقتی سبک زندگی خود را تبدیل به یک برند کرده اید، حالا می توانید با جذب اسپانسر های مختلف و بهره بردن از محصولات آنها در پست های خود، به نوعی تبلیغ آنها را نموده و از این راه کسب درآمد داشته باشید.

دقت کنید که در برند سازی حجم بالای فالوور های فعال و واقعی که به نوعی پیگیر ماجراهای برند شما هستند مهم می باشد. پس در جذب بالای فالوور کوشا باشید و به نوعی تبلیغ نکنید که برند شما از چشم طرفداران بیفتد. این یک موضوع بسیار جالب و مهم است. احتمالا شما پیج های معروف و محبوب بسیاری را دنبال می کنید و هر روز عکس هایی را می پسندید، در حالیکه اصولاً مستقیم متوجه ی  اسپانسر های موجود در آن نیستید. این نوع از تبلیغ در محیط اینستاگرام در اصل به گونه ‌ای از رپورتاژ اشاره دارد. همانطور که احتمالا می دانید، رپورتاژ یعنی تبلیغ غیر مستقیم به گونه ‌ای که مخاطب به شکل آشکارا و واضح متوجه ی تبلیغ نباشد. برند سازی در اینستاگرام عرصه ی بسیار خوبی است به جهت ایجاد تبلیغات با نگرش رپورتاژ.

  • گروه دوم: پیج هایی با هدف فروش مستقیم محصولات و یا خدمات ایجاد شده اند. این نوع از کسب و کار اینستاگرامی غالبا فعالیتی است موازی با یک جریان اقتصادی در محیط فیزیکی. مثلاً مغازه ‌ای که پیج اینستاگرامی دارد. در این حالت علاوه بر فروش فیزیکی در محل مغازه، می تواند با کمک پیج اینستاگرامی نیز مشتریانی جدید پیدا کند. البته هستند پیج هایی که به نوعی خارج از یک فضای فیزیکی مثلا یک واحد تجاری یا صنعتی اقدام به عرضه و فروش محصول و یا خدماتی در فضای اینستاگرام می نمایند. این گروه از کسب و کار اینستاگرامی باید در نظر داشته باشند که محوریت در محبوبیت پیجی در اینستاگرام همراهی با تنوع است. هیچ کسی پیجی که دائم یک محصول آنهم به یک سبک و ایده ی تکراری پست می‌ کند را دنبال نخواهد کرد. خلاقیت در معرفی محصول، ایجاد پست های آموزشی، بررسی موضوعات مرتبط و یا نزدیک با فعالیت های پیج و… می توانند راهگشای ایجاد یک فضای جذاب در این دست از پیج های عموما خسته کننده باشند.
  • گروه سوم: پیج هایی که با محوریت کسب تبلیغات ایجاد می شوند. تبلیغات در پیج از جمله مهم ‌ترین در انواع کسب و کار اینستاگرامی می‌ باشند و لازمه ی آن داشتن یک پیج بزرگ، محبوب و گاها تخصصی خواهد بود. تقریبا هر کسی مایل است که موضوعات مورد علاقه ی خود را در فضای اینستاگرام از طریق پیج هایی دنبال کند. در این دنبال کردن، ناخودآگاه به سراغ پیج های بزرگ و محبوب در آن موضوع خاص خواهد رفت. پیج هایی که احتمالاً همراه با بزرگی های خود، تبلیغات هم خواهند داشت.

اصولاً تبلیغات در اینستاگرام چیزی نیست که هر فالووری خواهان آن باشد. فالوور ها از تبلیغات مفید و مرتبط با موضوع پیج استقبال می کنند. اما همین استقبال، در اثر مشاهده ی تبلیغات زیاد رنگ و بوی تنفر را خواهد گرفت. پس تبلیغات در پیج یک فرآیند بسیار درآمدزا اما خیلی دقیق و حساس است. تبلیغ موضوع مرتبط، تعداد منطقی در انتشار پست های تبلیغی و در نهایت احترام به سلایق فالوور ها می تواند این نوع از درآمدزایی را در برنامه ‌های درازمدت نهادینه نماید.

کسب و کار اینستاگرامی تجربه ای شیرین در کسب درآمد

از فروش لباس مجلسی تا فروش قطعات صنعتی، از ارائه خدمات پزشکی تا عرضه ی خدمات گردشگری،  کسب و کار اینستاگرامی هر چیزی که بخواهید را در خود خواهد داشت و این داشتن را مدیون تلاش و خلاقیت کارآفرینانی خواهد بود که با همت بسیار سعی در ایجاد کسب و کار اینستاگرامی دارند. حتی پیج هایی که فقط با تبلیغات سعی در تولید درآمد دارند نیز باید بتوانند مخاطب خود را راضی نگهدارند. به هر صورت هر گونه تلاشی در اینستاگرام عاری از هر گونه هزینه ای است. فضایی که در آن می توانید با هیچ هزینه ای به جهت داشتن یک واحد تجاری به کسب درآمد بپردازید. هر کسب و کار اینستاگرامی که همراه با ایجاد یک پیج خواهد بود، در واقع یک واحد تجاری است که با تلاش شما می تواند از یک مغازه ی کوچک در ته خیابانی گم نام به یک فروشگاه بزرگ در مرکز رفت و آمد مردمان بی شماری تبدیل بشود.

به این مطلب امتیاز بده post

قیمت کتاب + فایل صوتی مکمل 90.000 تومان

در حال حاضر کاملا رایگان

حجم فایل :30MB

  همراه این PDF دو هدیه دیگر به  ارزش 230 هزار تومان دریافت می کنید 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

درخواست مشاوره

  • مشاوره با ما هیچ هزینه ای ندارد.

    شماره تماس خود را وارد کنید.

دوره 8 روزه کاملا رایگان “اینستاگرام پولساز”

قیمت 149هزار تومان

امروز رایگان