افزایش فالوور در اینستاگرام

24

فهرست مطالب

بعضی از اینستاگرام برای محبوبیت و یا معروف شدن بهره می برند، بعضی دیگر به جهت تکثیر افکار و اندیشه های خود و یا یک مکتب فکری بهره می ‌برند، بعضی دیگر می خواهند این بستر را جلوه گاه هنر خود نمایند و برخی دیگر پا را فراتر نهاده و قصد درآمدزایی از این ابزار محبوب اطلاعاتی دارند. خلاصه برای تمام کسانی که به نوعی اینستاگرام را جدی می گیرند، یک اصطلاح ساده بسیار مهم خواهد شد. افزایش فالوور، اصطلاحی که در عین سادگی، فکر و ذهن خیلی ها را درگیر خود کرده است.

 

 

 

افزایش فالوور، هدفی برای دیده شدن

همه ی ما اینستاگرام را می شناسیم و همه ی ما به نوعی با اصطلاح افزایش فالوور آشنا هستیم.  اصلا چرا باید بشناسیم؟! خب، چون اکثر ما از گوشی ‌های هوشمند استفاده می ‌کنیم. وقتی یک گوشی هوشمند را در دست می گیرید، اصولا تنها چیزی که خیلی شما را وسوسه خواهد کرد، استفاده از اینترنت آن است. جدا از امورات جذابی مانند دانلود انواع فیلم و اپلیکیشن و برنامه و یا انجام جریانات جاری زندگی در فضای اینترنت، چه چیزی می تواند جا پای هیجان حضور در یک شبکه ی اجتماعی را بگذارد؟! خیلی ساده، همه ی ما جدا از نگرش ها و نحوه ی استفاده از شبکه ‌های اجتماعی به نوعی آنها را دوست داریم و می خواهیم که با توجه به سلیقه وخواسته هایمان از این بستر های اطلاعاتی جذاب بهره مند شویم. اما شبکه ‌های اجتماعی همانطور که از نام آن پیداست، ساختار هایی بر پایه ی استفاده ی همگانی هستند. یعنی وقتی در استفاده از یک شبکه ی اجتماعی لذت خواهید برد که طیف گسترده‌ ای از اطرافیان خود را به نوعی عضو آن شبکه ی اجتماعی و اصولا فعال در آن بیابید. پس شبکه ی اجتماعی باید برای کاربردی شدن در هر اجتماعی، محبوب آن اجتماع باشد و چه شبکه ی اجتماعی ای محبوب تر از اینستاگرام در نزد ایرانیان. پس سوالمان را این طور پاسخ می ‌دهیم. همه ی ما اینستاگرام را می شناسیم، چون اکثر ما در آن عضو هستیم و از آن برای ارتباطات فضا های مجازی خود استفاده می ‌کنیم. این آشنایی تا جایی است که بسیاری از ما در استفاده از این شبکه ی اجتماعی محبوب خیلی جدی شده ایم. یعنی بعضی از آن برای محبوبیت و یا معروف شدن بهره می برند، بعضی دیگر به جهت تکثیر افکار و اندیشه های خود و یا یک مکتب فکری بهره می ‌برند، بعضی دیگر می خواهند این بستر را جلوه گاه هنر خود نمایند و برخی دیگر پا را فراتر نهاده و قصد درآمدزایی از این ابزار محبوب اطلاعاتی دارند. خلاصه برای تمام کسانی که به نوعی اینستاگرام را جدی می گیرند، یک اصطلاح ساده بسیار مهم خواهد شد. افزایش فالوور، اصطلاحی که در عین سادگی، فکر و ذهن خیلی ها را درگیر خود کرده است.

و حالا چرا این افزایش فالوور بسیار مهم است؟ دلیل آن می تواند مفهوم کلی دیده شدن باشد. به هر صورت وقتی می خواهید در اینستاگرام تفکری را رواج بدهید و یا آثار هنری و ادبی خود را برجسته تر نمایید و یا اینکه در فروش کالایی و یا ارائه ی خدماتی موفق باشید و حتی ساده تر از همه ی اینها، معروف بشوید، باید به نوعی در فضای اینستاگرام دیده بشوید و این دیده شدن تنها وقتی صورت خواهد گرفت که پیج شما صاحب فالوور های بسیاری باشد. فالوور زیاد چیزی نیست که بتوان در مدت زمان کوتاهی به آن دست یافت. افزایش‌ فالوور یک فرایند پیچیده است. چرا که پشت هر یک از فالوور های بسیاری که در یک پیج معروف می بینید، سلیقه ی یک فرد نهفته است. هر فالوور نشان دهنده ی یک فرد خاص است که پیج مورد نظر را همسو با خواسته ‌های خود می بیند و آن را دنبال می ‌کند. وقتی به افزایش فالوور می اندیشیم در واقع به جلب نظر تک تک کسانی که قرار است پیج ما را دنبال کنند اندیشیده ایم. از طرفی فقط دنبال کردن ملاک ماجرا نیست. پیجی که فالوور های بسیار دارد اما پست های آن مورد پسند آنچنانی قرار نمی گیرد، به نوعی اعتبار پایین پیج خود را می رساند.

 

به هر صورت افزایش فالوور دغدغه ی بسیاری از فعالان جدی در فضای اینستاگرام است. دغدغه ای که نیازمند تلاش بسیار خواهد بود. از آنجا که برای هر تلاشی مفیدی راه های میانبر و غیر قانونی و گاهاً غیر اخلاقی وجود دارد، افزایش ‌فالوور نیز گرفتار همین راه های میانبر شده است. اصطلاحی که با نام فالوور فیک از آن یاد می ‌شود. در زبان اینستاگرامی به شکل خودمانی می گویند خرید فالوور!!! یعنی شما پول می دهید تا افرادی که به نوعی حجم گسترده ‌ای از فالوور های فیک را خلق کرده‌ اند با همین فالوور های غیر واقعی عدد پایین فالور های پیج شما را زیاد می کنند. اما آیا فالوور غیر واقعی می تواند رفتار های یک مخاطب واقعی را داشته باشد؟ فالوور های فیک فقط ایجاد می شوند تا به شکلی غیر منطقی فالوور های برخی از پیج ها را زیاد کنند. آنها روح یک انسان را در خود ندارند. کسی پشت آنها نیست. کسی آنها را هدایت نمی کند و سلیقه ی هیچ انسانی همراه آنها نخواهد بود تا بیاید و پست های شما را بپسندند. این موضوع در نهایت یک بی اعتباری برای هر پیجی به دنبال خواهد داشت. پیجی که فالوور زیاد دارد اما پست هایش را کسی نمی پسندد!!!

برای کسانی که می خواهند از طریق اینستاگرام فعالیت اقتصادی داشته باشند و به نوعی این بستر را عرصه ی درآمدزایی خود نمایند، افزایش فالوور با ترفند استفاده از فالوور های فیک بسیار مهلک خواهد بود. چرا که این پیج ها برای تداوم فعالیت های اقتصادی خود محتاج همیشگی اعتبار هستند. اعتباری که علاوه بر عدد مربوط به فالوور ها در شماره ی لایک پست ها هم دیده می شود.

خلاصه برای افزایش فالوور ها در فضای اینستاگرام، هرگز در پی راه های میانبر نباشید. برای این منظور به خلاقیت، اعتبار، موضوع، فعالیت و گذشت زمان در پیج خود اعتماد کنید. مطمئن باشید که هر موضوعی مخاطبانی دارد و هر پیج خوبی قطعاً دیده می شود. پس آن پیج خوب با موضوع خود باشید. برای داشتن پیج خوب تلاش کنید. پیج خوب اعتبار می ‌خواهد و اعتبار همراه با تعداد قابل توجهی از پست‌ های همسو در موضوع در طول زمان قابل توجهی ایجاد خواهد شد. اما جدا از این موارد کلی ممکن است این سوال پیش آید که چه طور بتوانیم آن پیج خوب با موضوع خود باشیم؟ چه طور با هدف افزایش فالوور افراد را ترغیب به دیدن و فالو کردن پیج خود نماییم؟… در ادامه ی مقاله همراه ما باشید تا با برخی از راهکار های جالب به جهت افزایش فالوور در فضای اینستاگرام بپردازیم.

  • از پروفایلتان شروع کنید: برای آنکه افزایش فالوور را تجربه کنید باید فالوور را ترغیب به فالو کردن نمایید. در نظر داشته باشید که فالوور های احتمالی تازه ‌ای با پیج شما رو به رو شده اند. آن هم از طریق یک عکس خاص که احتمالاً آخرین پست شما باشد. اصولا آنها حوصله نخواهند کرد تا همه پست های شما را ببینند، مگر آنکه آنها را جذب خود نمایید. اولین فاکتور در جذب، داشتن یک پروفایل جذاب است. اگر هر پیج را به منزله ی یک مغازه بدانیم، پروفایل می شود ویترین آن مغازه. همیشه ویترین جذاب افراد را جذب خود می نماید.

همانطوری که ویترین می ‌تواند افراد را وارد مغازه کند، چه خریدی صورت بگیرد و یا نه، پروفایل جذاب نیز می ‌تواند افراد را تشویق به جست و جو در پیج شما نماید. چه فالو صورت بگیرد و یا خیر. این آمدن ها و رفتن ها به مرور زمان افزایش فالوور را به دنبال خواهد داشت.

  • تکلیفتان در پیج روشن باشد: کسی که با دیدن یک منظره ی طبیعی جذاب در یکی از پست های شما، راهی پروفایل شما شده است، احتمالاً انتظار یک پیج طبیعت گردی را خواهد داشت. اما اگر در آنجا با انواع موضوعات برخورد نماید، قطعا به خاطر بلاتکلیفی موجود در پیج آن را رها می کند. این یک مثال ساده در مسیر درست افزایش فالوور است. یک پیج معمولی که به دنبال بزرگ شدن نیست، می ‌تواند با توجه به حس و حال صاحب خود پست داشته باشد. یک روز از طبیعت، یک روز از غذا، یک بار هم شعری و متنی و شاید فیلمی کوتاه از یک ترافیک شهری…

اما پیج ها با هدف بزرگ شدن باید در موضوع، تکلیفشان روشن باشد. این پیج ها نمی توانند با توجه به حس و حال گردانندگان خود صاحب پست بشوند. اهمیت ما در انتخاب موضوع پیج نیست. چرا که هر موضوعی مخاطب خودش را دارد. اهمیت در انتشار پست ها با موضوعات همسو می باشد.

  • خودتان را پیدا کنید: اگر می ‌خواهید پیج پرطرفداری داشته باشید و هر لحظه افزایش فالوور را تجربه کنید، باید برای مخاطبان خود حرف جدیدی داشته باشید. به هر صورت هر فردی هنری دارد. آن هنر رمز افزایش فالوور های شما خواهد بود. چرا که افراد از پیج هایی که دائما کپی می کنند و یا هیچ خلاقیتی در همان کپی کردن ندارند، فراری می شوند. مثلاً فرض کنید که یک پیج آموزش خیاطی دارید. پس مخاطبان شما علاقه به فراگیری خیاطی خواهند داشت. احتمال آنکه تقریبا تمامی آنها به غیر از پیج شما، پیج های معروف دیگری با هدف آموزش خیاطی را دنبال کنند نیز وجود دارد و شمایی که کپی می کنید و یا در کپی کردن هیچ خلاقیتی ندارید، به راحتی توسط فالوور های خود شناسایی خواهید شد و خیلی راحت تر از آنکه فکر کنید کنار گذاشته می‌ شوید.
  • با رفتار کاربرانتان کنار بیایید: فرض کنید پیجی با موضوع خاصی در اختیار شماست و با هر پستی که می گذارید، افراد جدیدی را تشویق به فالو کردن می کنید. در مسیر فعالیت پیج خود به خوبی متوجه خواهید شد که برخی از پستها محبوبیت بسیار بالایی دارند و برخی دیگر نه. توجه به این موضوع در واقع تحلیل رفتار کاربران شما خواهد بود. شما با توجه به این تحلیل ها می توانید متوجه ی سلیقه ی همگانی در فالوور های خود بشوید. سلیقه ‌ای که در بسیاری از افراد دیگر وجود دارد و توجه به آن سلیقه، آن افراد را که احتمالاً در جست و جویش باشند به سمت پیج شما می کشاند.

برای این منظور اطلاعات آماری هر پست خود را مطالعه کنید. ببینید چه میزان از بازدید از طریق خانه صورت گرفته و چه میزان را از طریق هشتگ ها دارید. بازدید بالا از طریق هشتگ نشان می ‌دهد که احتمالا پست شما همسو با هدف و یا نیاز درستی منتشر شده است. این نیاز ها را شناسایی کنید تا افراد بیشتری جذب پیج شما بشوند.

  • پیج خود را تبلیغ کنید: وقتی کسب و کاری دارید و یا اینکه خدماتی را ارائه می دهید و یا شاید محصولی را به فروش می رسانید، به هر صورت در مواجهه با دنیای خارج قرار خواهید داشت. دنیایی که در آن افراد می خواهند هنر شما را لمس کنند. در این فضا های واقعی به تبلیغ پیج خود بپردازید. بروشور های تبلیغاتی، قید آدرس پیج در کارت ویزیت، سر در مغازه و حتی انتقال زبان آدرس پیج و… در افزایش فالوور بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
  • پست های چالش برانگیز منتشر کنید: شما همراه با یک موضوع خاص قصد ایجاد یک پیج بزرگ دارید و می خواهید در پیج خود شاهد افزایش فالوور باشید. پس از مهارت های خود در موضوع مورد بحث پیج بهره ببرید. قرار نیست که شما هر آنچه در چنته دارید به آسانی رو کنید. پست هایی با هدف ایجاد چالش هایی در نزد مخاطبان خود ایجاد کنید. چالش هایی که آنها را وادار به عکس العمل نماید. در نظر داشته باشید که شما استاد موضوع تخصصی پیج ‌خود هستید. پس در انتخاب چالش دقت کنید تا خودتان اسیر آن نشوید. این چالش ها باعث می شود تا پست های شما دست به دست بچرخد و در این چرخیدن ها شاهد افزایش فالوور خواهید بود.
  • هشتگ فراموش نشود: بسیاری از افراد در فضای اینستاگرام دائما در حال جست و جو هستند. آنها می ‌خواهند موضوعاتی با توجه به سلایق خود پیدا کنند. اینستاگرام این بستر را با بهره بردن از هشتگ ایجاد می‌ کند. به گونه ‌ای که پست ها با هشتگ های یکسان را در سربرگ سرچ خود دسته بندی خواهد کرد. پس برای پست های خود از هشتگ استفاده کنید تا در این دسته ‌بندی‌ ها جای داشته باشید. البته این خیلی مهم است که از هشتگ های مرتبط با موضوع پیج و یا پست بهره ببرید. در نظر بگیرید استفاده از هشتگ های نامرتبط با موضوع پست تاثیر منفی در افزایش فالوور خواهد گذاشت.

  • با دقت از ربات اینستاگرامی استفاده کنید: یکی از روش های افزایش فالوور در اینستاگرام استفاده از ربات های اینستاگرامی می باشد. این ربات ها می توانند جای شما در فضای اینستاگرام فعالیت نمایند. هر چند که استفاده از ربات به جهت افزایش فالوور نمی تواند به جذب فالوورها با علاقمند ی بسیار برای شما بیانجامد اما می تواند در داشتن فالوورهای واقعی و فعال در فضای اینستاگرام بسیار تاثیر گذار باشد. در نظر داشته باشید که در هنگام استفاده از ربات ها به جهت افزایش فالوور این ابزارهای اینترنتی را به سمت پیج های خارجی هدایت نکنید. از طرفی در استفاده از ربات دقت کنید تا اینستاگرام را نسبت به پیج خود حساس نکنید که در این صورت اینستاگرام فعالیت پیج شما را به حالت تعلیق در خواهد آورد.
به این مطلب امتیاز بده post

قیمت کتاب + فایل صوتی مکمل 90.000 تومان

در حال حاضر کاملا رایگان

حجم فایل :30MB

  همراه این PDF دو هدیه دیگر به  ارزش 230 هزار تومان دریافت می کنید 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

درخواست مشاوره

  • مشاوره با ما هیچ هزینه ای ندارد.

    شماره تماس خود را وارد کنید.

دوره 8 روزه کاملا رایگان “اینستاگرام پولساز”

قیمت 149هزار تومان

امروز رایگان