چرا باید از اینستاگرام در کسب و کار خود استفاده کنیم؟

فهرست مطالب

چرا باید از اینستاگرام در کسب و کار خود استفاده کنیم؟

اگر بخاطر داشته باشید فروشگاههای اینترنتی در گذشته به دلیل عدم اعتماد مردم، فروش موفقی نداشتند و اکثر افراد تمایل داشتند محصولی که قصد خرید آن دارند، به صورت فیزیکی ببیند و لمس کنند اما رفته رفته رفتار مردم تغییر کرد و به فروشگاه های اینترنتی اعتماد پیدا کردند و این باعث شد 60 تا 70 درصد خرید های حال حاضر از طریق اینترنت انجام شود.

این آمار نشان می دهد که ماهم باید تجارت خود را با توجه به رفتار مصرف کننده تغییر دهیم و اگر اینگونه نباشد و با تکنولوژی ‍‍‍‍‍پیشرفت نداشته باشیم، صد در صد با شکست روبرو می شویم.

همانطور که ایجاد سایتی مثل سایت دیجی کالا باعث شد که بسیاری از کسب و کارها فلج شوند و هیچ فعالیتی نتوانند انجام دهند. دیگر مصداق که می توان مشاهده نمود ، کسب و کار های اینترنتی مثل اسنپ است. با به وجود آمدن اسنپ ، بسیاری از کسب و کارها مثل آژانس ها و مراکزی که برای ارائه خدمات وجود داشتند از بین رفتند.

 

چرا باید از اینستاگرام در کسب و کار خود استفاده کنیم؟

پس ما باید به سرعت تجارت خود را با تکنولوژی وفق دهیم و بتوانیم خودمان را هماهنگ کنیم.

فایل صوتی مقاله را در زیر میتوانید گوش کنید.

دانلود فایل صوتی مقاله

 

برای اینکه خودمان رو هماهنگ کنیم باید چه کنیم؟

به طور حتم شماهم مثل من داخل خود با این موضوع مواجه شدید که به والدین و بزرگترهای خود  می گفتیم که اگر در این منطقه قبلا 20-30 سال قبل خانه خریده بودید الان فلان مقدارپیشرفت کرده بود و…

اما دوستان اگر شما الان هم بخواهید این املاک را شناسایی کنید و بخرید آیا 20 سال آینده به همان نسبت پیشرفت خواهد داشت؟خیر

ما همون 20 سال پیش باید این موضوع رو میفهمیدیم و در این زمینه سرمایه گذاری داشتیم.

چرا این اتفاق نمی افتد؟ به دلیل اینکه بعضی از تجارت ها گلدن تایم یا تایم طلایی دارند در آن تایم طلایی  باید خودتان را با آن تجارت وفق دهید، به معنای اینکه اگر دیجی کالا الان موفق شده یکی از دلایل موفقیت های آن این بود که یکی از اولین هایی بوده که وارد عرصه فروش اینترنت شد.

آیا من هم میتوانم ؟

اگر شما بخواهید یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید رقابت با یک سایت فروشگاهی مثل دیجی کالا بسیار بسیار سخت خواهد بود بخاطر اینکه شما هزینه زمان ندارید مگر اینکه یک خدمت ناب بخواهید ارائه دهید که دیجی کالا با آن همه قدمت و محصولاتی که ارائه می دهد نتواند محصول شما را بفروشد. پس بسیار بسیار سخت است.

در حال حاضر لازم نیست، برای اینکه با تکنولوژي پیشرفت کنید یک ایده خیلی نابی داشته باشید و بخواهید از آن ایده کسب درآمد کنید.

چرا شبکه های اجتماعی ؟

  • در شبکه های اجتماعی ارتباط نزدیکی بین فروشنده و مشتری است. این ارتباط نزدیک به این علت مفید است که محصول خود را به صورت مستقیم و بدون واسطه به مشتری خود ارائه می دهیم و بازخورد خوبی از مشتری دریافت نمائیم و بتوانیم مشکلات محصول خود را از مشتری بپرسیم و در جهت رفع اون مشکل محصولات قدم برداریم.
  • بازار بسیار گسترده در شبکه های اجتماعی. شما اگر در گذشته در یک منطقه مغازه داشتید نهایت افرادی که از آنجا تردد کنند مشخص بود و اینکه شما چقدر درامد داشته باشید کاملا معلوم بود اما در دنیای اینترنت سقف درآمد وجود ندارد و شما تا جایی که تلاش کنید میتوانید در امد داشته باشید . میتوانید محصول خود را به منطقه خود شهر خود و ایران و جهان بفروشید پس ما نمیتوانیم برای درامد خودمون در شبکه های اجتماعی سقفی داشته باشیم .
  • حضور افراد بین سنین  25-35 سال در شبکه های اجتماعی. در بازاریابی این آمارها نشان می دهد که بیشترین خرید مربوط به این افراد است و همچنین یک بازار بسیار بکری هست که ما میتوانیم تجارت خودمون را آنجا ارائه دهیم.
  • کاهش شدید در هزینه هایی مثل هزینه تبلیغ. شما اگر در گذشته میخواستید برای یک محصولی کمپین تبلیغاتی ایجاد نموده و یک بیلبوردی رو در اتوبان اجاره کنید هزینه بسیار بسیار بالایی داشت اما امروزه شما با کمی هوشمندی میتوانید با تبلیغ و یا پستی اماده و تولید کنید که به صورت ویروسی در بین مردم تکثیر شود . توجه داشته باشید طراحی پست تبلیغاتی به طوری باشد که مردم خود برای هم دیگر به اشتراک گذاری کنند. این باعث کاهش شدید  هزینه تبلیغات می شود .  از طرفی تبلیغات با هدفمندی داشته باشیم یعنی تبلیغات به افرادی نشان دهیم که به دنبال محصول ما هستند و قصد خرید محصول را دارند. .
  • امکان بررسی بازخورد از تبلیغات در شبکه های اجتماعی. می توانید بررسی کنید که تبلیغات شما توسط چند نفر منتشر و چقدر به آن تبلیغ ابرازعلاقه شده است و تمایل خرید آن را داشتند. در واقع  عکس العملی که آنها در مقابل تبلیغات شما داشتند چه بوده، پس اینها باعث می شود که ما تجارت خود را به سمت شبکه های اجتماعی سوق دهیم.
  • مردم در حال حاضر 60-70 درصد خریدها به صورت اینترنتی است و همچنین 70 درصد مردم اگه بخواهند خریدی در اینترنت انجام دهند در مورد خرید خود در اینترنت تحقیق می کنند.
  • حضور تمام تجارت های بزرگ در شبکه های اجتماعی. شرکت ها سعی دارند که محصولات خود را در شبکه های اجتماعی عرضه نمایند و هزینه تبلیغات را صرف تبلیغات شبکه های اجتماعی علی الخصوص اینستاگرام کنند .
  • اینستاگرام یک شبکه تصویر محور است. همانطور که شما هم درموردش مطالعه داشته باشید یک تصویر ده هزار بار اطلاعات بیشتری رو می تواند نسبت به یک متن به مغز همراه داشته باشد.پس در نتیجه یک عکس میتواند تاثیر بیشتری داشته باشید.

اگرشماهم تمایل دارید که در آینده تجارت شما رو به نابودی نرود میتوانید از همین حالا کسب و کار اینترنتی خود شروع نمائید.

به این مطلب امتیاز بده post

قیمت کتاب + فایل صوتی مکمل 90.000 تومان

در حال حاضر کاملا رایگان

حجم فایل :30MB

  همراه این PDF دو هدیه دیگر به  ارزش 230 هزار تومان دریافت می کنید 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

درخواست مشاوره

  • مشاوره با ما هیچ هزینه ای ندارد.

    شماره تماس خود را وارد کنید.

دوره 8 روزه کاملا رایگان “اینستاگرام پولساز”

قیمت 149هزار تومان

امروز رایگان