درآمد از اینستاگرام چطور ممکن است؟

34

فهرست مطالب

چکیده:

 اینستاگرام به رسانه ای قدرتمند در ایران تبدیل شده است. رسانه ای که راهش را در صفحه ی گوشی های هوشمند بسیاری از ایرانیان باز کرده است. راه باز کردنی که با استقبال بی ‌نظیری همراه شده است. درآمد از اینستاگرام در نتیجه ی همین استقبال با شکوه ایرانیان از این رسانه ی محبوب جهانی می باشد

 

درآمد از اینستاگرام، سخت اما شدنی

وقتی می شنوید که همه چیز در دنیای امروز متفاوت از گذشته شده است، چندان در مقابل آن مقاومت نکنید. بهتر است به این جمله باور داشته باشید. چون واقعاً همه چیز در دنیای امروز عوض شده است، حتی پول درآوردن!!! اگر تا دیروز برای کسب درآمد نیاز به داشتن مکانی تجاری بودید و یا باید کارمند و کارگر یک شرکت خاص می شدید، امروز می توانید با داشتن یک گوشی ناقابل که به راحتی در جیب شما جا خوش خواهد کرد، در آمد آنچنانی داشته باشید. این نوع از درآمدزایی متفاوت، ماهیت وجودی خودش را مدیون دنیای عجیب و غریب اینترنت می ‌داند. دنیایی که انواع روش های پیچیده اما سرراست درآمدزایی را ابداع کرده است. درآمد از اینستاگرام یکی از بی شمار روش‌ های قید شده می باشد. البته یکی از بهترین آنها، حداقل در ایران که خیلی خوب جواب می دهد. چرا که خود اینستاگرام به رسانه ای قدرتمند در ایران تبدیل شده است. رسانه ای که راهش را در صفحه ی گوشی های هوشمند بسیاری از ایرانیان باز کرده است. راه باز کردنی که با استقبال بی ‌نظیری همراه شده است. درآمد از اینستاگرام در نتیجه ی همین استقبال با شکوه ایرانیان از این رسانه ی محبوب جهانی می باشد. حالا که ما در این فضای محبوب پیجی داریم و صفحاتی را دنبال می کنیم و عکس هایی را لایک می زنیم و کامنت هایی را می خوانیم، احتمالاًپیش خودمان خواهیم گفت که چرا ما درآمد از اینستاگرام نداشته باشیم؟! مگر داشتن یک پیج و مدیریت آن چه اندازه دشوار خواهد بود؟ راه اندازی یک فضای تجاری در اینستاگرام که چندان امر پیچیده‌ ای نیست، پس چرا برای خودمان یک پیج اقتصادی و درآمدزا نداشته باشیم؟

کسب درآمد از اینستاگرام

خب، همه ی این سوالات در نتیجه ی برخورد با پیچ های درآمدزایی ایجاد می شود. پیچ هایی که همراه با فالوور های بسیار و محبوبیت بالا از روش‌ های متنوع به جهت درآمد از اینستاگرام فعالیت می کنند. پیچ هایی که در نگاه نخست ساده، سرراست و عاری از هر گونه پیچیدگی در مدیریت هستند. به این ترتیب احتمالا هر کسی به این نتیجه برسد که می تواند به راحتی از طریق اینستاگرام درآمد آنچنانی داشته باشد.

اما در فرایند اجرای این تصمیم عموما ماجرا به شکل دیگری رقم می‌ خورد. پیج های بسیار زیادی هستند که با هدف درآمد از اینستاگرام ایجاد شده اند و در مسیر این جریان اقتصادی هیچ گونه موفقیتی کسب نکرده اند. عدم موفقیت این پیج ‌ها را در درآمد از اینستاگرام چگونه می توان توجیه کرد؟ پیج هایی که گاها محبوبیت دارند، اما موفقیتی به جهت درآمد نصیب آنها نشده است.

خب، درآمدزایی در هیچ جا آسان نیست. در اینستاگرام هم آسان نمی باشد. اگر ساختن یک پیج با هدف درآمد از اینستاگرام برای شما بسیار آسان است، این آسانی را برای دیگران نیز در نظر بگیرید. هر کسی می‌ تواند یک پیج با رویکرد درآمدزایی داشته باشد. پس این فضا اگر چه در خلق پیج کار را آسان می گیرد، اما پای رقیبان بی شماری را وارد گود کرده است. گودی که برای کسب درآمد از آن باید متفاوت باشید.

و اما منظور از این متفاوت بودن یعنی چه؟ اصلاً برای کسب موفقیت و داشتن درآمد از اینستاگرام چه کار باید کرد؟ آیا نیاز به کسب مهارتی است؟ آیا دانشی در پس ماجرا وجود دارد؟ آیا ترفند های اینترنتی باعث این اتفاق می شود؟ آیا….. بگذارید ماجرا را خیلی پیچیده نکنیم. چرا که ماجرای درآمد از اینستاگرام خیلی پیچیده نیست. ما می خواهیم از این رسانه ی محبوب و اجتماعی در فضای اینترنت درآمد کسب نماییم. رسانه ‌ای که مخاطب آن توده ی مردم می ‌باشند. همین مردمی که ما هر روز با آنها برخورد می ‌کنیم. پس کافیست در فضای این رسانه ی محبوب اینترنتی متوجه ی نیاز ها، سلایق، علایق، خواسته ها و باید ها و نباید های همین مردم عادی باشیم. به همین سادگی.

البته نه خیلی هم ساده، به هر صورت با ما همراه باشید تا با نکاتی کاربردی در این ماجرای به ظاهر ساده اما اندکی نیازمند مهارت آشنا شوید. و قبل از بیان نکات کاربردی در درآمد از اینستاگرام، بهتر است اندکی با انواع درآمد از اینستاگرام آشنا بشوید. دانستن انواع روش های درآمدزایی می ‌تواند تکلیف شما را روشن کند. اینکه دقیقا می خواهید در این فضا از چه مسیری درآمدزایی داشته باشید.

چگونه از اینستاگرام پول در می آورند؟

مسیر های متنوع، متفاوت و گاها بسیار خلاقانه به جهت کسب درآمد از اینستاگرام وجود دارد. مسیر هایی که در عین تنوع می ‌توان آنها را در چند دسته بندی کلی جای داد.

  • مسیر اول: خیلی ساده، فروش مستقیم محصول و یا خدماتی خاص در فضای اینستاگرام. در این روش هر فعال اقتصادی به جهت فروش محصول و یا ارائه ی خدمات در کنار کسب و کار فیزیکی خود اقدام به راه اندازی یک پیج می نماید. پیجی که در آن محصول و یا خدمات خود را به شکلی رایگان تبلیغ می ‌کند.

بسیاری از ما با این دسته از پیج ها مواجه هستیم. از فروش دان مرغ تا فروش لباس مجلسی بانوان پیج وجود دارد. برخی بسیار عجیب و گاها خنده دار و حتی فراتر از انتظار در حال تبلیغ و عرضه ی کالایی خاص و یا خدماتی عجیب هستند. ولی هرگز با دیدن این موارد تعجب نکنید، خنده هم نکنید. چون کسانی مشغول درآمدزایی از طریق همین موارد خاص می باشند. پیج هایی با توجه به نیاز اجتماع، همراه با اندکی خلاقیت ایجاد شده ‌اند. اگر چه هر پیجی برای موفقیت فالوور های بسیار می طلبد و در این موارد نیز این موضوع جایگاه ویژه ای دارد. لکن در نگاه گردانندگان بسیاری از این پیج ها، داشتن فالوور های بی شمار اصلا مطرح و ملاک کار نمی باشد. چرا که بسیاری از آنها می دانند که مشتریان محدود و تخصصی آنها را دنبال می‌ کنند. مشتریانی که نمی توانند زیاد باشند.

از طرفی برای آن دسته که می خواهند فالوور های بالا داشته باشند، خلاقیت در معرفی محصول، داشتن مطالب آموزشی، معرفی کالا و یا خدمات رقیبان بسیار موثر خواهد بود.

  • مسیر دوم: ایجاد یک رسانه، درست مانند یک رسانه ی متعارف، مثلاً یک کانال تلویزیونی و یا یک مجله ورزشی که در کنار وظایف رسانه ای خود اقدام به تبلیغات در محیط اجرایی خود می نمایند. در این نوع درآمد از اینستاگرام هدف انتشار تبلیغات در فضای پیج می باشد. این نوع از پیچ ها باید بتوانند به فالوور های بسیار بالا دست پیدا کنند. زیرا یک پیج زمانی مناسب به جهت تبلیغات خواهد بود که تبدیل به رسانه شده باشد و هر رسانه ‌ای الزاما مخاطبان بسیار زیادی دارد. این پیج ها به جهت درآمد از اینستاگرام همراه با نشر آگهی در حال تبلیغ خود هستند. تبلیغ از یک سو که به نوعی خودش را به عنوان یک رسانه ی قدرتمند معرفی کند و از سوی دیگر فضای داخل خود را مناسب به جهت انتشار آگهی نشان بدهد.

این گونه از پیج ها غالباً همراه با محوریت در موضوع فعالیت می کنند تا همراه با یک موضوع خاص تبدیل به یک رسانه ی قدرتمند بشوند. پیج های ورزشی، تاریخی، سبک زندگی، هنری، سینمایی، آشپزی و حتی عجایب جهان، عمده موضوعات مورد توجه این گونه از پیج ها می باشند.

این دسته از پیج ها در تبلیغات اینستاگرامی متوجه ی حساسیت حاکم بر این ماجرا هستند. تبلیغ زیاد و یا نادرست، به گونه ‌ای که با فضای حاکم بر سلیقه ی مخاطبان پیج برخورد داشته باشد، می ‌تواند به راحتی موجب ریزش فالوور ها باشد.

  • مسیر سوم: نفوذ در ضمیر ناخودآگاه مخاطبان همراه با ترفند های برند سازی. در این گونه از رفتار های اینستاگرامی هرگز اقدام به معرفی مستقیم یک محصول و یا خدمات نمی ‌شود. بلکه پیج با هدف قرار دادن یک برند خاص همراه با خلق موضوعات و یا تولید محتوای جذاب سعی در ایجاد یک نگرش مثبت در نزد مخاطبان خود را دارد. این مسیر غالباً هدف خود را در هدایت مخاطب به سمت یک وب سایت خاص و یا فروشگاهی در سطح شهر متمرکز می‌ کند. همراه با یک رفتار دقیق اینستاگرامی که به دنبال آن است تا مخاطب در هنگام نیاز به محصول و یا خدمات به نوعی در ناخودآگاه خود، یاد برند اینستاگرامی باشد که هر روز آن را می بیند.

به هر صورت اگر چه خیل بسیاری از روش های متعارف و یا نامتعارف دیگری به جهت کسب درآمد از اینستاگرام وجود دارد ولی در هر صورت آنچه قرار است اخلاقی باشد و یا به نوعی در مسیر اعتماد مخاطبان اقدام به کسب درآمد شود، در روش هایی که قید کردیم خلاصه خواهد شد. در نظر داشته باشید که فضای اینستاگرام یک فضای کاملا پنهان کار در عین شفاف بودن آن است. بسیاری از ترفند های غیر اخلاقی و یا غیر قانونی را می توان در این فضا به جهت کسب درآمد از اینستاگرام مشاهده کرد. معضلاتی که موضوع بحث ما نیست و هر فرد آگاهی می تواند به راحتی متوجه ی آنها باشد. ما می خواهیم به نکاتی اشاره کنیم که با توجه به آنها بتوان از راه های متعارف، اخلاقی و کاملاً قانونی که قید کردیم به درآمد از اینستاگرام دست یافت.

روش های برای افزایش درآمد از اینستاگرام

  • از هشتک استفاده کنید: هشتک بدون شک مهمترین ابزار اینستاگرامی است که می تواند موجب شکوفایی کسب و کار اینستاگرامی شما باشد. اینستا گرام شرایط جستجوی آسانی دارد و هشتک مهمترین ابزار این ماجرا است. استفاده از هشتک با موضوعات مرتبط با فعالیت شما در کنار هشتک های مکانی می تواند طیف گسترده ای از افرادی که به محصول شما نیاز دارند را به سمت پیج شما بیاورد
  • پست هایتان همراه با توضیح باشد: یک پست بدون توضیح یعنی عبور سریع مخاطب از کنار آن. اگر می خواهید کسب و کار اینستاگرامی شما تاثیر گذار باشد باید بتوانید مخاطب را برای چند لحظه ای نگهدارید. تصویر بدون توضیح خیلی سخت می تواند مخاطب تحت تاثیر بگذارد.
  • در توضیح خودمانی باشید: هیچکس برای کسب مطالب علمی و یا انجام امور اداری وارد فضای اینستاگرام نخواهد شد. پس هیچکس دوست نخواهد داشت که در این فضا با لحنی خشک و علمی و یا اداری مواجه بشود. برای رونق کسب و کار اینستاگرامی خود لحنی دوستانه را در توضیحات داشته باشید.
  • از متن های کوتاه استفاده کنید: شما در اینستاگرام تنها نیستید و فالوورهای شما تنها شما را دنبال نمیکنند. پس انتظار صرف وقت بیش از حد برای پست خود را از طرف مخاطبانتان نداشته باشید. اصولا اینستاگرام یک رسانه ی سطحی است و هیچکس در آن عمیق نمی شود. پس در توضیحات خود عمیق نشوید. مطلب را خیلی ساده، کوتاه و مفید ارائه کنید.
  • کامنت ها فراموش نشود: خوشحال باشید اگر کسی برای شما کامنت می گذارد. چون کاربران اینستاگرامی در خیل بسیار پست ها وقت کامنت گذاشتن را نخواهند داشت!!! هر کامنت یعنی تاملی از جانب مخاطب بر پست شما. تاملی که همراه با تاثیر بوده تا جائیکه مخاطب زحمت تایپ کامنت را کشیده است. پس برای این توجه ارزش قایل شوید. کاربران متوجه عدم توجه شما می شوند و احتمال آنکه شما را رها کنند بسیار زیاد خواهد بود.
  • انتشار تصاویر با کیفیت: از انتشار یک تصویر گنگ، نامفهوم و بی کیفیت  انتظار نتیجه ی آنچنانی نداشته باشید. مخاطب از تصویر بی کیفیت و گنگ متنفر است و این تنفر را روانه ی کسب وکار اینستاگرامی شما خواهد کرد.
  • پرهیز از انتشار تصاویر شخصی: تصاویر شخصی که بازتاب زندگی روزمره ی شما باشد تنها برای شما و اطرافیان شما جذاب خواهد بود. درآمد از اینستاگرام را با انتشار عکس های شخصی خود خراب نکنید. مردم برای دیدن زندگی شخصی شما پیگیر کسب و کار اینستاگرامی شما نشده اند. پس با مشاهده ی عکس های شخصی شما قطعا شما را رها خواهند کرد. مگر آنکه پیج شما با هدف ارائه سبک زندگی با محوریت خودتان ایجاد شده باشد.
  • از داشتن هویت گنگ و غیر واقعی پرهیز کنید: مردم برای خرید محصول و یا خدمات به اعتماد نیاز دارند و اولین جلوه در اعتماد نام پیج خواهد بود. برای رونق کسب وکار اینستاگرامی خود از نام فروشگاه، فعالیت، سایت و یا برند خود استفاده کنید.
  • انتشار مطالب آموزشی را فراموش نکنید: خیلی ها دوست دارند که در کنار خرید محصول و یا خدماتی چیزهایی را راجع به آن چیزی که خریده اند بدانند. آنها شما را استاد آن محصول یا خدمات در نظر خواهند گرفت. پس در پیج به آنها آموزش بدهید. اگر کسی از پیج شما چیزی را یاد بگیرد شما برای او تبدیل به یک استاد در فضای اینستاگرام شده اید. آن فرد قطعا شما و پیج شما را به جهت مطالب آموزشی تبلیغ خواهد کرد.
به این مطلب امتیاز بده post

قیمت کتاب + فایل صوتی مکمل 90.000 تومان

در حال حاضر کاملا رایگان

حجم فایل :30MB

  همراه این PDF دو هدیه دیگر به  ارزش 230 هزار تومان دریافت می کنید 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

درخواست مشاوره

  • مشاوره با ما هیچ هزینه ای ندارد.

    شماره تماس خود را وارد کنید.

دوره 8 روزه کاملا رایگان “اینستاگرام پولساز”

قیمت 149هزار تومان

امروز رایگان