بازاریابی توییتر و روش جذب مخاطب در توییتر

جذب مخاطب در توییتر

فهرست مطالب

بازاریابی توییتر؛ این روزها توییتر (twitter) یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی محسوب می شود که روز به روز به تعداد کاربران آن اضافه می شود؛ امروزه کمتر کسی پیدا می شود که حداقل یک بار از این نرم افزار محبوب استفاده نکرده باشد؛ اما بسیاری از افراد این شبکه اجتماعی را صرفا برای گذراندن وقت در اوقات فراغت استفاده می کنند در حالی که توییتر می تواند ابزاری مناسب برای افزایش مخاطب در جهت تبلیغات، جذب مشتری، فروش و منبعی برای کسب درآمد باشد. در این مقاله ابتدا نگاهی مختصر به تاریخچه توییتر داشته و سپس راه های مختلف برای جذب مخاطب در توییتر را برایتان بیان خواهیم کرد.

جذب مخاطب در توییتر

تاریخچه توییتر؛ از جک دورسی تا ایلان ماسک

توییتر یکی از شبکه های اجتماعی است که در طول تاریخ چندین بار نام آن توسط بنیان گذاران آن مورد تغییر قرار گرفته و فراز و نشیب های بسیاری رو پشت سر گذاشته و رقبای پر قدرتی را از رده خارج کرده است. ایده توییتر در سال 2006 برای اولین بار توسط جک دورسی (Jack Dorsey) بنیان گذار این شبکه اجتماعی ایجاد شد؛ هدف از ایجاد توییتر ساخت نرم افزاری مبتنی بر متن (همانند ارسال پیامک در تلفن های همراه) بود که کاربران آن که گروه کوچکی از دوستان بودند، بتوانند وضعیت خود را به شکل متن با یکدیگر به اشتراک بگذارند. توییتر در روز های اول حیات خود با نام twttr شناخته می شد، اما مدتی بعد از جلسه با گروه Podcast Odeo تصمیم بر تغییر نام آن به twitter گرفته شد.

حال، امروز با گذشت 15 سال از اولین توییت در این شبکه اجتماعی، نام آن توسط مالک جدید این شرکت (ایلان ماسک)، به X تغییر داده شده است و بر خلاف باور های مخالفان این شبکه اجتماعی که باور بر سقوط X (توییتر) داشتند، این شبکه اجتماعی همچنان باقدرت سرپا ایستاده و با تمام قوا به راه خود ادامه میدهد.

افزایش درامد توییتر

کسب درآمد از توییتر twitter

توییتر می تواند به عنوان یکی از مهم ترین منابع درآمد شما در بین تمامی شبکات اجتماعی بوده و حتی گاها یک شبکه ای برای جذب مخاطب و انتقال آنها به سایر شبکات اجتماعی مانند اینستاگرام باشد. در ادامه 5 روش کسب درآمد از طریق توییتر و بازاریابی توییتر را برایتان بیان خواهیم کرد.

1- تبلیغات و همکاری با برندها

شما می توانید به راحتی با برخی شرکتها و فروشگاه های اینترنتی همکاری کرده و محصولات و خدمات آنها را تبلیغ کنید. در این صورت این شرکتها هزینه ای بابت تبلیغات برای شما می پردازند؛ بسیاری از اینفلوئنسرها از این روش استفاده می کنند و شرکت های بزرگ گاها اسپانسر این اشخاص هستند.

2- فروش محصولات خود

اگر خود شما صاحب یک کسب و کار، فروشگاه یا هر شغل دیگری هستید، توییتر می تواند وسیله ای مناسب برای تبلیغات محصولات یا خدماتتان باشد. با استفاده از بازاریابی توییتر و ایجاد توییت های جذاب و استفاده از هشتگ های مناسب، می توانید محصولات خود را برای حجم عظیمی از کاربران به نمایش گذاشته و کسب درآمد کنید.

3- استفاده از تبلیغات توییتر

توییتر قابلیتی برای تبلیغات دارد که به شما اجازه می دهد تا تبلیغات خود را برای مشتریان هدف خود، بر اساس موقعیت مکانی، شغل و… به نمایش بگذارید. این نکته مثبتی در بازاریابی توییتر است و این روند می تواند باعث افزایش درآمد شما شود.

4- فروش حساب کاربری

یکی دیگر از راه های کسب درآمد از طریق توییتر، فروش حساب کاربری است. در این فرایند بعد از جذب دنبال کننده های فراوان و فعال در حساب کاربری خود، می توانید آن را برای اشخاص و شرکت های مختلف به فروش برسانید و مبلغ خوبی را بابت آن دریافت کنید.

5- بازاریابی وابسته

یکی از روش های کسب درآمد از طریق توییتر بازاریابی واسته ای است؛ شما می توانید به عنوان یک بازاریاب وابسته، محصولات دیگران را در حساب خود تبلیغات کرده و در صورت موفق شدن در فروش، کمیسیونی با توجه به قرارداد دریافت کنید.

با توجه به راه های مذکور، توییتر می تواند یک پلتفرم عالی برای کسب درآمد باشد که فرصت های فوق العاده ای را برایتان به ارمغان می آورد. اما باید به یاد داشته باشید که تلاش، استمرار، برنامه ریزی و ایجاد محتوای ارزشمند عوامل کلیدی برای به درآمد رسیدن هستند. خب حالا که با روش های بدست آوردن درآمد از طریق توییتر آشنا شده اید، احتمالا رغبت شما برای جذب مخاطب در توییتر دو چندان شده است. پس در ادامه به روش های جذب مخاطب در توییتر خواهیم پرداخت.

استفاده از هشتگ در توییتر

جذب مخاطب در توییتر

جذب و افزایش مخاطب در توییتر همواره یکی از چالش های مهم برای کاربران و پیج های کاری (شرکت‌ها، برندها، فروشگاه‌ها و…) بوده است. فرقی ندارد فضای توییتر باشد یا اینستاگرام و یا هر شبکه اجتماعی دیگر، شما بایستی به طور مداوم به تعامل و برقراری ارتباط با مخاطبان خود بپردازید. در ادامه روش هایی را برای جذب و افزایش مخاطب در توییتر برایتان بیان خواهیم کرد که در صورت عمل به هر یک از آنها در مدت کوتاهی تاثیر آنها را با پوست و استخوان حس خواهید.

1- استفاده از هشتگ‌‌ها (hashtags)

استفاده از هشتگ به پست های شما در توییتر هویت می بخشد؛ در واقع شما با استفاده از هشتگ‌ها به نوعی پست های خود را دسته بندی می کنید و به توییتر کمک می کنید تا تشخیص دهد پست شما دقیقا در چه حوزه‌ای است. کاربران توییتر گاها برای دنبال کردن خبر یا هر اتفاقی شروع به سرچ کردن هشتگ‌ها می کنند و زمانی که شما از هشتگ استفاده کرده باشید، توییت شما بیشتر دیده خواهد شد و در نتیجه دنبال کنندگانتان افزایش پیدا خواهد کرد.

2- ارائه محتوای متنوع

سعی کنید محتوایی که برای انتشار انتخاب می کنید همواره متنی نباشد و گاها از تصاویر متحرک (gifs)، ویدیوهای مرتبط با متن و… استفاده کنید تا جذاب محتوای شما برای خواننده بیشتر باشد.

3- زمان‌بندی مناسب برای ارسال پست

انتشار توییت ها در زمان هایی که اوج فعالیت کاربران است می تواند بازدهی بیشتری در دیده شدن پست های شما داشته باشد؛ سعی کنید زمانی توییت بزنید که بین ساعات اوقات فراغت و زمان های استراحت کاربران باشد. برای مثال تجارب موجود در این حوزه نشان داده است که کاربران بیشتر ساعات 11 تا 12:30 ظهر و 8 تا 2 شب در توییتر مشغول فعالیت هستند.

4- مشارکت در موضوعات روز و ترند

یکی از مهم ترین روش های جذب مخاطب در توییتر و بازاربی توییتر، شرکت و تعامل در موضوعات ترند و روز می باشد. سعی کنید در بحث ها شرکت کرده و نظر خود را بیان کنید، با هشتگ مناسب توییت ارسال کرده و به تعامل به کاربران بپردازید.

5- تعامل

تعامل با مخاطبان یکی دیگر از عوامل مهم در رشد حساب کاربری شما در توییتر است. شما با پاسخ به کامنت‌ها، منشن کردن مخاطبان و شرکت کردن در گفتگوها می توانید اهمیت کاربران خود را برایشان به نمایش بگذارید. و به محبوبیت برند، شرکت و حساب کاربری خود بیافزایید.

6- محتوای ارزشمند

کاربران به دنبال محتوای ارزشمند، آموزنده، متفاوت و غیرتکراری هستند. سعی کنید به ارائه محتوای اطلاعاتی، آموزشی، تفریحی و یا هر محتوایی که برای مخاطبانتان ارزش دارد، بپردازید. این روند می تواند به سادگی اهمیت صفحه شما را بالا برده و آن را به صفحه ای منحصر به فرد برای کاربران تبدیل نماید.

توییتر

7- استفاده از تصاویر و گرافیک های جذاب

سعی کنید از تصاویر و گرافیک هایی استفاده کنید که کیفیت بالایی داشته باشند.این مهم تاثیر به سزایی در بازاریابی توییتر دارد. استفاده از تصاویر دانلود شده از گوگل با کیفیت پایین در صفحه شما به هیچ عنوان توصیه نمی شود. شما می توانید از وبسایت هایی مانند freepik تصاویر بسیار فوق العاده ای را جهت استفاده در حساب کاربری خود پیدا کنید. همچنین استخدام يک گرافیست کار برای صفحه‌تان می تواند کیفیت رسانه های استفاده شده را بالا ببرد. ساخت محتوای ویدئویی،  ایجاد ویدئوهای آموزشی، سرگرم‌ کننده یا اطلاع‌ رسانی و به اشتراک گذاشتن آن‌ها می‌تواند مخاطبان بیشتری را به صفحه شما جذب کند.

8- برگزاری قرعه کشی و ایونت های مخصوص برای جذب مخاطب

برگزاری قرعه‌کشی‌ها و ایونت های خاص با جوایز جذاب می تواند تعاملات و تعداد فالوورهای شما را افزایش دهد. برای مثال میتوانید جایزه‌ای را برای منشن کردن 3 شخص در زیر یک توییت‌تان در توییتر تعیین کنید.

9- بایو جذاب

بایو bio اولین بخش از صفحه شما است که کاربران به آن نگاه می کنند. یک بایو خوب می تواند یک مخاطب را تبدیل به دنبال کننده کند. و یک بایو بد می‌تواند بازدهی کاملا معکوسی داشته باشد. سعی کنید در بایو صفحه خود پیج خود را به شکل کوتاه و مختصر معرفی نموده و از اموجی های جذاب نیز استفاده نمایید.

آیا توییتر همچنان انتخاب مناسبی برای فعالیت و جذب مخاطب است؟

جواب این سوال یک کلمه است؛ بله! توییتر به دلیل محبوبیت بالا بین کاربران و فعالیت زیاد، همچنان محیطی بسیار مناسب برای جذب مخاطب است. شاید با وجود شبکه های اجتماعی تازه وارد مانند تردز سردرگم شده‌اید که توییتر همچنان در اوج باقی خواهد ماند یا خیر. با نگاهی کوتاه به تاریخ متوجه می‌شویم که در طی دهه گذشته وبسایت‌ها و اپلیکیشن های بسیاری برای رقابت با توییت وارد عرصه شده‌اند اما سرنوشت تمامی آنها چیزی جز نابودی نبوده است.

 

به این مطلب امتیاز بده post

قیمت کتاب + فایل صوتی مکمل 90.000 تومان

در حال حاضر کاملا رایگان

حجم فایل :30MB

  همراه این PDF دو هدیه دیگر به  ارزش 230 هزار تومان دریافت می کنید 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

درخواست مشاوره

  • مشاوره با ما هیچ هزینه ای ندارد.

    شماره تماس خود را وارد کنید.

دوره 8 روزه کاملا رایگان “اینستاگرام پولساز”

قیمت 149هزار تومان

امروز رایگان