استفاده از هوش مصنوعی در استراتژی تولید محتوا

تولید محتوا با هوش مصنوعی

فهرست مطالب

 

رایان رینولدز هنرمند و بازیگر آمریکایی، و یکی از صاحبان شرکت Mint Mobile است که به تازگی تبلیغی ساخته که سناریو و استراتژی آن کاملا توسط هوش مصنوعی ChatGPT نوشته است.

درخواست او برای ChatGPT به اندازه کافی ساده بود: او می خواست که تبلیغش شامل یک شوخی و یک کلمه ناجور باشد، همینطور به مردم اطلاعاتی در مورد شرکت بدهد. جالب اینجاست که همه اینها با صدای رایان رینولدز که یکی از بنیانگذاران این شرکت است خوانده شد.

نتایجی که از محتوای ساخته شده دریافت شد، به قول رینولدز، “قانع کننده” و همچنین “کمی وحشتناک” بود. مسلماً تبلیغ Mint Mobile خلاقیتی ندارد و جزء تبلیغات ساده به شمار می رود. با این حال، این یک نمونه بارز از بازاریابان است که از هوش مصنوعی برای ساده‌سازی فرآیند خلاقانه استفاده می‌کنند.

گفتنی است، هوش مصنوعی هنوز در مراحل اولیه خود است و بازاریابان باید بدانند چگونه از این ابزارها به درستی استفاده کنند. در ادامه، یادداشت های یک محقق را می خوانیم که با سامیوتا ردی، رئیس بازاریابی سازمانی در Jasper صحبت کردم تا یاد بگیرم چگونه هوش مصنوعی را در استراتژی بازاریابی محتوای خود قرار دهید و از نکاتی که شما را گیر می اندازند اجتناب کنید.

به گفته رئیس بازاریابی سازمانی جاسپر، که توضیح میدهد چگونه هوش مصنوعی مولد می تواند در استراتژی بازاریابی محتوایی شما مورد استفاده قرار گیرد و از چه اشتباهاتی باید بر حذر باشید.

تولید محتوا با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی برای ایده پردازی محتوا.

اگر یک نویسنده باشید این را خیلی خوب می دانید که هیچ چیز بدتر از خیره شدن به یک سند خالی نیست و بدتر آنکه چیزی به ذهنتان نمی رسد تا نوشتن را شروع کنید. اما این روزها، لازم نیست فکر کنید و منتظر الهام گرفتن باشید. درعوض، می‌توانید از هوش مصنوعی برای نوشتن محتوای خود استفاده کنید.

به گفته یکی از بازاریابان مطرح، هوش مصنوعی در ابتدای فرآیند نوشتن واقعا مناسب است، به ویژه برای ایده پردازی محتوا. اگر در حال نوشتن محتوا برای وبلاگ هستید، می توانید از Jasper Chat برای آزمایش ایده های جدید و امتحان زوایای مختلف استفاده کنید.

سامیوتا، مدیر Jasper Chat معتقد است که ابزارهای هوش مصنوعی به ‌ویژه برای بازاریابان از راه دور که فضای فیزیکی کافی برای ایده ‌پردازی با دیگران ندارند، مفید هستند.

او می گوید: ” استفاده از هوش مصنوعی در زمانی که افراد از راه دور کار می کنند و تیم ها تقسیم بندی می شوند، ارزشمند است. ما می توانیم در جلسات مجازی به موفقیت های زیادی دست یابیم، اما آنها اغلب فقط برای طوفان فکری یا ارتباط استفاده نمی شوند. در این راه، هوش مصنوعی می تواند واقعا مفید باشد.”

هوش مصنوعی برای تحقیقات محتوا.

قبل از اینکه نویسنده بتواند قلم را روی کاغذ بیاورد، تلاش زیادی برای نوشتن یک محتوا انجام می شود.  برای اکثر سازندگان، بخش عمده ای از کار در قسمت جلویی اتفاق می افتد – یعنی تحقیق و بررسی اطلاعات. مدیر جاسپر چت معتقد است که این حوزه بزرگ بعدی است که هوش مصنوعی می تواند در آن کمک کند.

او می ‌گوید: “اینکه بتوانیم محتوای فوق ‌العاده طولانی بنویسیم، آن‌ها را در ترکیب ‌کننده محتوای جاسپر قرار می دهیم، و خلاصه‌ای از دیدگاه‌ ها و داده‌ های مختلف داشته باشیم، می ‌تواند به سازندگان کمک کند تا محتویات یک محتوای کامل را خیلی سریع ‌تر شکل دهند.”

به عنوان مثال، فرض کنید یک بازاریاب باید یک کتاب الکترونیکی چند صفحه ای را به یک پست وبلاگ تبدیل کند. برای سرعت بخشیدن به این فرآیند، او کتاب الکترونیکی را در یک ربات چت هوش مصنوعی قرار می دهد و از آن می خواهد تا مهم ترین موارد را برایش فهرست و بازنویسی کند.

ربات چت هوش مصنوعی کتاب الکترونیکی را تجزیه و تحلیل می کند تا موضوعات، موضوعات و ایده های کلیدی آن را شناسایی کند. پس از آن، بازاریاب از خروجی آن به عنوان یک پیش نویس تقریبی برای وبلاگ خود استفاده می کند و مطمئن می شود که دیدگاه خود را به محتوا اضافه می کند. در پایان، او یک محتوا دارد که تولید آن در زمان کمی انجام گرفته است.

هوش مصنوعی برای مقیاس بندی کمپین های بازاریابی.

در حالت ایده آل، باید یک کانال واحد برای ملاقات، تعامل و تبدیل مشتریان وجود داشته باشد. اما نکته مهم این است که بازاریابان برای دستیابی به مخاطبان خود به یک استراتژی چند کاناله نیاز دارند.

البته باید در نظر داشته باشیم کخه مقیاس‌بندی کمپین‌های بازاریابی کار ساده‌ای نیست. ما اغلب تمام انرژی خود را صرف ایجاد یک محتوای زیبا و بهینه می کنیم. با این حال پس از انتشار بازخوردی که می خواهیم را نمی گیریم و محتوای ما، آنطور که باید دیده نمی شود. شاید ما زحمت زیادی برای تولید محتوا کشیده باشیم، اما مهم بازخوردی است که می گیریم.

با این حال، بازاریابان می توانند از هوش مصنوعی برای ایجاد کل کمپین های بازاریابی برای یک محتوا استفاده کنند، که می توانند آن را با فرمت ها و طول های مختلف تطبیق دهند.

به عنوان مثال، اگر یک بازاریاب یک ویدیوی YouTube ایجاد کند که می‌خواهد آن را در یک کمپین کامل مقیاس‌بندی کند، می‌تواند از هوش مصنوعی برای تبدیل اسکریپت ویدیو به فرمت‌های مختلف، مانند یک پست لینکدین، فیس ‌بوک، مقاله یا خبرنامه الکترونیکی استفاده کند.

اکنون، او قادر است به جای تکیه بر یک پلتفرم یا قالب تکی، یک استراتژی چند کاناله بسازد. علاوه بر آن، او را قادر می سازد تا کانال های بازاریابی خود را به صورت استراتژیک افزایش دهد.

تولید محتوا با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی برای بهینه سازی سئو

ما به‌ عنوان تولیدکنندگان محتوا، دوست داریم کارهایمان تا حد امکان توسط افراد بیشتری دیده شود. این مساوی است با جذب کاربران بیشتر و در نتیجه درآمد بیشتر. همانطور که می دانید یکی از راه های رسیدن به بازدید بیشتر، بهینه سازی محتوا برای سئو است.

با این حال، همه افراد متخصص در سئو فنی و حرفه ای نیستند. اینجاست که هوش مصنوعی می تواند واقعا بدرخشد.

شاید شما فردی نباشید که خیلی سر از کار بازاریابی محتوا دربیاورید. اینجاست که هوش مصنوعی وارد عمل می ‌شود. هوش مصنوعی می ‌تواند به بازاریابان محتوا کمک کند تا مقالات خود را بهینه کنند. با خودکار کردن بسیاری از وظایف سئو، وقت بیشتری برای رسیدگی به کارهای دیگر خود خواهید داشت و یکی از مزایای مهم هوش مصنوعی همین است که به شما کمک می کند که این کار را انجام دهید. می توانید بسیاری از وظایف خود را به هوش مصنوعی محول کنید و نتیجه امیدوارکننده آن را ببینید.

به عنوان مثال، یک ربات چت هوش مصنوعی می تواند محتوایی را حول محور کلمات کلیدی خاص بنویسد و همچنین بهترین هدرها، متا تگ ها و توضیحات را برای بهبود نرخ کلیک پیشنهاد دهد.

اما کاربرد هوش مصنوعی به بهینه ‌سازی برای موتورهای جستجو ختم نمی ‌شود و می ‌تواند به عنوان یک ویرایشگر در مراحل پایانی نوشتن نیز کار کند. ابزارهایی مانند Jasper و Grammarly می‌توانند کلمات را تشخیص دهند، عبارات جایگزین را ارائه دهند و خوانایی را بهبود بخشند. نتیجه چه خواهد شد؟ محتوایی بهینه شده برای سئو که مردم از خواندن آن لذت می برند.

چالش های استفاده از هوش مصنوعی در استراتژی های محتوایی

هر چیز خوبی ها و بدی های مخصوص به خود را دارد. در ادامه می پردازیم به مشکلاتی که باید هنگام پیاده ‌سازی هوش مصنوعی در فرآیندهای خود از آنها اجتناب کنید.

 

حذف پرسنل و پوزیشن های شغلی از فرآیند ایجاد.

هنگامی که هوش مصنوعی را برای بهبود کارهای بازاریابی خود به کار می‌ گیرید، بدترین کاری که می ‌توانید انجام دهید این است که فردی خلاق یا ویراستاری قوی را از تیم خود حذف کنید.

در نگاه اول، محتوای نوشته شده با هوش مصنوعی ممکن است عالی به نظر برسد. با این حال، بسیاری از عناصر انسانی مانند شوخ طبعی، همدلی، دیدگاه و زمینه فرهنگی ممکن است وجود نداشته باشند. علاوه بر این، همانطور که در مقاله انواع هوش مصنوعی توضیح دادیم ابزارهای هوش مصنوعی بر اساس داده های محدود کار می کنند، بنابراین اطلاعاتی که جمع ‌آوری می‌ کنند می ‌توانند نامربوط، قدیمی یا حتی مغرضانه باشد.

در نهایت، بازاریابان باید از هوش مصنوعی برای اولین پیش نویس استفاده کنند. نه آخرین محتوایی که قصد انتشار آن را دارند. هوش مصنوعی می ‌تواند زمینه هایی را ایجاد کند تا یک یا چند محتوا داشته باشید، اما همچنان باید این محتوا را با شخصیت یا دیدگاه منحصر به ‌فرد خود ارتقا دهید.

بازآفرینی چرخه

هر تیم بازاریابی استراتژی متفاوتی برای تولید محتوا دارد. در نتیجه، رویکرد شما به هوش مصنوعی و نحوه اجرای آن برای تیم شما منحصر به فرد است.

به عنوان مثال، یک تیم بازاریابی ممکن است فرآیند انتشار محتوای موثری داشته باشد، اما می‌توان آن را با خودکار کردن برخی از وظایف با هوش مصنوعی بهبود بخشید. مانند زمان ‌بندی پست ‌های رسانه ‌های اجتماعی و قالب ‌بندی مجدد محتوا برای کانال ‌های مختلف.

با این رویکرد، استراتژی بازاریابی شما به هوش مصنوعی وابسته نیست. در عوض، با آن بهبود یافته است.

افزایش سریع مطالبات محتوا.

از آنجایی که هوش مصنوعی به سرعت بخشیدن به فرآیند تولید محتوا ادامه می‌ دهد، وجود یکسری ترکیب های موثر برای حفظ کیفیت بسیار مهم است. این در مورد ایجاد محتوا به سرعت هرچه بیشتر شما نیست، بلکه در مورد ترکیب موثر دیگری از فناوری در جریان کار فعلی شما است.

به‌ عنوان بازاریاب، ما همیشه به دنبال راه‌ هایی برای جلوتر ماندن از رقبا و استقبال از فناوری جدید هستیم تا به ما کمک کند وظایف خود را به طور مؤثرتری انجام دهیم. هوش مصنوعی می تواند فرصت بزرگ بعدی برای ارتقای سطح کارمان باشد. اما مهم است  که با این فناوری واقع بین باشیم.

در نهایت، این در مورد دانستن این است که چه زمانی باید این فناوری را وارد جریان کاری خود کنید و چه زمانی باید عقب نشینی کنید و از آن استفاده نکنید. با این رویکرد، بازاریابان می توانند به طور موثر هوش مصنوعی را در استراتژی های خود برای حداکثر تأثیرگذاری قرار دهند.

به این مطلب امتیاز بده post

قیمت کتاب + فایل صوتی مکمل 90.000 تومان

در حال حاضر کاملا رایگان

حجم فایل :30MB

  همراه این PDF دو هدیه دیگر به  ارزش 230 هزار تومان دریافت می کنید 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

درخواست مشاوره

  • مشاوره با ما هیچ هزینه ای ندارد.

    شماره تماس خود را وارد کنید.

دوره 8 روزه کاملا رایگان “اینستاگرام پولساز”

قیمت 149هزار تومان

امروز رایگان