کسب و کار اینستاگرامی چیست؟

273-420x294

فهرست مطالب

 

کسب و کار اینستاگرامی به شغلی گفته می شود که یک فرد با استفاده از صفحه ای  که در اینستاگرام مدیریت می کند، با یکی از چهار روش زیر کسب ثروت و یا کسب درآمد داشته باشد.کسب و کار اینستاگرامی چیست؟

فایل صوتی مقاله را در زیر میتوانید گوش کنید.

دانلود فایل صوتی مقاله

1. تبلیغات

اولین روشی که می توان از اینستاگرام کسب درآمد کرد، روش تبلیغات است. در روش تبلیغات که به مراتب از روش های دیگر سخت تر است، یک فرد با استفاده از ترفندهایی که به کار می برد و یا تکنیک های تولید محتوای صحیح و غنی، توانسته مخاطب و دنبال کننده­ های زیادی را به همراه داشته باشد. در نتیجه می تواند تبلیغ صفحات و یا برندهای دیگر را در پیچ خود قرار دهد.

  • اینفلوئنسر شوید

یکی از روش های تبلیغات که معمولا شما این روش را در اینستاگرام زیاد می­ بینید، بازاریابی افراد تاثیرگذار است. این افراد معمولا در حوزه­ های مختلف و یا حوزه­ های عمومی شناخته شده هستند و دنبال کننده­ های خیلی زیادی دارند و تبدیل به یک اینفلوئنسر شده اند و مجموعه ­ها و شرکت­ها تبلیغات خودشان را به این افراد می­سپارند.

بعضی از این اینفلوئنسرها عمومی هستند. بطور مثال بدل مسی یا آقای عرفان علی رضائی و افراد دیگر می توان نام برد. اما بعضی از این اینفلوئنسرها هم به صورت تخصصی هستند. به معنای اینکه در یک حوزه یا تخصص خاص مثلا حوزه ادبیات یا حوزه یک صنعت تبدیل به یک چهره می­ شوند و افراد متخصص در آن صنعت این افراد را به عنوان اینفلوئنسر می­شناسند و از آنها برای تبلیغات استفاده می­کنند. شما می توانید به یک اینفلوئنسر در حوزه تبلیغات تبدیل شوید و بتوانید درآمدهای خوبی داشته باشید

  • آیا اینفلوئنسرها درآمد دارند و یا خیر؟

بله – بعضی از آن ها درآمد خوبی و بعضی دیگر درآمد معمولی دارند. مثلا بعضی از این اینفلوئنسرهایی که می ­شناسیم هر پستی را با هزینه 12 یا 18 میلیون تولید می کنند و معمولا هر دو روز یکبار این پست را در صفحه خود منتشر نموده و هزینه تبلیغات را از آن مجموعه ای که کار تبلیغات آن ها انجام می دهند، دریافت می­کنند. این هزینه نسبت به کاری که در حال انجام است، هزینه قابل توجهی به شمار می­رود. پس از اینستاگرام هم می توان درآمد میلیونی کسب کرد.

  • نکته ای که باید توجه داشته باشید این است، اگر شما بخواهید برای پیج خودتان تبلیغات انجام دهید، میتوانید از اینفلوئنسرها استفاده کنید. توصیه من این است که از اینفلوئنسرهای تخصصی خودتان استفاده کنید، نه از اینفلوئنسرهایی که همه آن ها را می شناسند

2. فروش محصول

روش دیگر فروش محصول و یا خدمات است. شما هم به این ترتیب می توانید کسب سود نمائید. یعنی  اگر محصولی داشته باشید، می توانید آن را در اینستاگرام به فروش برسانید و یا اگر خدماتی را ارائه می دهید می توانید آن را بفروشید و مشتریان خود را افزایش دهید.

اگر که بخواهید از این روش کسب درآمد کنید، باید محصول یا خدمتی داشته باشید،فرقی نمی کند تولید کننده ای محصول خود شما هستید یا دیگران صفحه اینستاگرام یک مغازه است شما می توانید یا محصول و خدمت خود را به فروش برسانید یا محصول و خدمت دیگران را بفروشید که در ادامه به آن می پردازیم

اما اکر محصول یا خدمتی نداریم؟

اگر شما هم از افراد خلاقی هستید که می خواهید یک ایده جدید و محصول جدید را اجرایی کنید باید چند نکته را در نظر بگیرید

  • علاقه:

شرط اول موفقیت در هر کسب و کاری علاقه است باید ابتدا علاقه خود را پیدا کنید اینکه واقعا به چیز علاقه دارید نه اینکه در از چه چیزی می توانید کسب ثروت کنید و درآمد داشته باشید ببینید واقعا علاقه شما جدا بحث مالی جیست ؟

  • تخصص:

 لازم به ذکر است که تنها علاقه کافی نیست، مثلا اگر من در حوزه مسافرت علاقه دارم ولی تخصص ندارم، نمی توانم در این زمینه موفق شوم اما راهی برای این موضوع وجود دارد تخصص قابل دست یابی است و شما یا می توانید آن را آموزش ببینید یا آن را خریداری کنید مثلا از کسی که این تخصص را داراست کمک بگیرید. یعنی یا آن تخصص را یاد بگیرید و یا از یک نفر کمک بگیرید و بهای آن تخصص را بپردازید .

اما در کسب و کار های اینستاگرام که با هزینه های حداقل انجام می شود. شما باید هر دو مورد را داشته باشید. در زمینه خدمات شما می توانید خدمات خود را به صورت پکیج­ های آموزشی به فروش برسانید و یا مخاطبان خود را علاقه مند کنید و کار خود را آنقدر گسترش دهید تا اینکه آن افراد با شما تماس بگیرند و آن خدمات را از شما تقاضا کنند.

مصداق های بسیار زیادی در اینستاگرام مثل خدمات مشاوره و یا خدمات آموزشی و یا حتی خدمات فنی منارل و مسائلی از این دست وجود دارد.

3. برندینگ

موضوع بعدی که در اینستاگرام می شود کسب درآمد کرد، موضوع برندینگ است که مجموعه ها معمولا از این روش استفاده می کنند. موضوع برندینگ یک بحث مفصل است. اما اگر بخواهیم خیلی بصورت خلاصه  به آن اشاره کنیم می توانیم بگوییم که برندینگ به این صورت است که مثلا اگر شما وارد فروشگاهی  می شوید و ده محصول مشاهده می کنید که تا آن روز از آن استفاده نکردید و می خواهید یکی از آنها را خریداری کنید. شما صد درصد محصولی را می خرید که اسمش قبلا به گوش شما رسیده باشد.

مثلا اگر شما بخواهید بیسکویتی را خریداری کنید و اسم هیچکدام از آن بیسکویت ها را تا بحال نشنیده باشید. ممکن است که بیسکویت گرجی را که قبلا اسم آن را در اینستاگرام به گوش شما خورده و یا عکس آن را دیده اید را انتخاب نمائید. احتمال اینکه آن را بردارید خیلی بیشتر از اجناس دیگر است. شرکت های بزرگ هم از این موضوع برای کسب و کار استفاده می کنند و شرکت های کوچک هم از این موضوع به صورت محلی و منطقه ای استفاده می کنند. مثل آموزشگاه ها یا فروشگاه های محلی که جامعه هدف یا فالورهای خودشان را طوری انتخاب می کنند که به همان منطقه مربوط باشد. این موضوع هم تکنیک هایی دارد که چگونه با استفاده از یک روش های خاصی فالورهای خود را دسته بندی کنید که چگونه مربوط به چه منطقه یا رده سنی یا با چه جنسیتی باشند.

4. همکاری در فروش

روش دیگر افلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش است. در این روش شما یک قشر خاصی از مخاطبین را به عنوان فالورهای خود دارید. به عنوان مثال تمام کسانی که محصولات آرایشی و بهداشتی علاقه دارند و برای مخاطبین خود مطالب آموزشی مفیدی را از منابع دیگر تهیه و در اختیار آنها قرار می دهید و ب اما محصولی برای عرضه ندارید

می توانید با همکاری شرکت های دیگر، به صورت درصدی فروش داشته باشید. به این حرکت افلیت مارکتیگ یا همکاری در فروش می گویند که می توانید به صورت درصدی و یا پورسانتی باشد.

 

 

  • جمع بندی

اگر شما یک پیج تخصصی با فالورهای بالا داشته باشید پیشنهاد من این است که فالورهای خود را در حوزه خاص تمرکز کنید مثلا حوزه آرایشی یا مسافرت یا صنعت خاصی.

اگر تعداد فالورهای بالایی داشته باشید می توانید از تمام این چهار روش استفاده کنید و کسب درآمد کنید.

روش اول به مراتب سخت تر از سایر روش ها است.زیرا شما باید در یک حوزه خاص با توانایی بسیار بالایی وارد شوید به علاوه این فیلد تقریبا اشباع شده است .اما راحت ترین این کارها فروش محصول و همکاری در فروش یا افلیت مارکتینگ یا خدمات خودتان است.که به راحتی می توانید آن را اجرایی کنید 

به این مطلب امتیاز بده post

قیمت کتاب + فایل صوتی مکمل 90.000 تومان

در حال حاضر کاملا رایگان

حجم فایل :30MB

  همراه این PDF دو هدیه دیگر به  ارزش 230 هزار تومان دریافت می کنید 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

درخواست مشاوره

  • مشاوره با ما هیچ هزینه ای ندارد.

    شماره تماس خود را وارد کنید.

دوره 8 روزه کاملا رایگان “اینستاگرام پولساز”

قیمت 149هزار تومان

امروز رایگان