رمز و راز پیج های موفق

اینستاگرام حرفه ای

فهرست مطالب

مدیریت اینستاگرام رمز و راز پیج های موفق

اگر از اینستاگرام خود فقط برای تفریحات و یا وقت‌ گذرانی استفاده می کنید و یا اینکه از طریق این اپلیکیشن محبوب این روز های جامعه ی ایران، با اهداف ارتباط با اقوام و دوستان و آشنایان مجازی خود بهره می برید، چندان نیازی به مفاهیم مدیریت اینستاگرام نخواهید داشت. چرا که شما مجاب به جلب توجه کسی نیستید و در پیگیری اهداف خود از اینستاگرام چندان نیازی به همراهی طیف گسترده ی کاربران نخواهید داشت. همراهان شما در فضای اینستاگرام احتمالا جمعی از دوستان و اقوام شما هستند که به هر صورت شما را همراهی خواهند کرد. اما اگر می خواهید با ابزار اینستاگرام درآمدی داشته باشید و یا اینکه تفکری را انتشار بدهید و شاید این فضا را برای تجلی هنر خود در نظر گرفته باشید، به هر صورت، وقتی نیازمند طیف گسترده تری از افراد هستید. از این رو شما باید با مفاهیم مدیریت اینستاگرام آشنایی کامل پیدا کنید.

چرا که شما می خواهید بر انسان های بسیار زیادی که اصولاً شما را نمی شناسند و علاقه ای هم به دنبال کردن شخص شما در فضای اینستاگرام نخواهند داشت، تاثیر بگذارید. تاثیری که آنها را علاقه ‌مند، پیگیر و حتی حساس خواهد کرد. ما در مدیریت اینستاگرام به دنبال آموزش اینستاگرام نیستیم. این که شما می ‌توانید در فضا های مختلف اینستاگرام پرسه بزنید و زیر و بم آن را بدانید، لزوما نمی توانید صاحب یک پیج موفق و محبوب هم بشوید. اگر چه پیج های موفق در مسیر تولید محتوای حرفه ای ایجاد خواهند شد، اما مدیریت اینستاگرام نیز در این روند بسیار تأثیرگذار خواهد بود. با ما همراه باشید تا اگر راهنمای خوبی بودیم به مدیر موفقی در فضای اینستاگرام تبدیل بشوید.

پروفایل خوب اولین شرط مدیریت اینستاگرام

اولین قدم در مدیریت اینستاگرام، تزیین ویترین مغازه ی مجازی شماست. اگر هر پیج اینستاگرامی را به منزله ی یک باب مغازه در نظر بگیرید، پروفایل مشخصات ویترین‌ مغازه ی شما را خواهد داشت. به همان شکل که افراد بسیاری در یک مغازه می آیند و می روند، در طول فعالیت اینستاگرامی خود احتمالا شاهد رفت و آمد کاربران بسیاری خواهید شد. به اندازه ای که این رفت و آمد ها برای هر مغازه ای بسیار مهم است، رفت و آمد کاربران در پیج شما نیز مهم خواهد شد. این رفت و آمد ها موجبات رونق پیج شما خواهد بود. رفت و آمد به یک مغازه را می توان در میزان جذابیت ویترین آن در نظر گرفت. همین ویترین در پیج شما نیز می تواند در مقدار این رفت و آمد ها تاثیرگذار باشد. پس در تنظیم پروفایل خود دقیق باشید. از این رو حتما باید پروفایل شما صاحب عکس باشد. این عکس باید به نوعی با فعالیت ‌های جاری پیج در ارتباط باشد و بهتر است بازتاب زندگی شخصی شما نباشد. اگر صاحب برند خاصی هستید و یا اینکه محصولات شرکت خاصی را عرضه می کنید و یا خدمات خاصی را در نظر دارید، از عکس همسو با فعالیت پیج خود استفاده کنید.

پیج های موفق

و اما اگر به نوعی هدف از پیج شما ترویج تفکری سیاسی، مذهبی، ادبی و یا هنری است و یا اینکه می خواهید به امورات جاری زندگی بپردازید، از عکس هایی که می توانند شما را تبدیل به یک نماد و یا برند اینستاگرامی کنند، استفاده کنید. در نظر بگیرید که فضای عرضه ی عکس پروفایل شما بسیار کوچک است. پس باید این عکس بسیار ساده از ترکیب رنگ های محدود و در یک نظر، بدون هیچ گونه تلاشی قابل فهم باشد.

در متن پروفایل نیز دقت کافی داشته باشید. اندازه ی این متن توسط خود اینستاگرام محدود شده است. بهتر است این متن بازتاب جامع، خلاصه، مفید و مطلوبی از فعالیت های پیج شما باشد. به گونه ای که هر کسی با خواندن آن بدون هیچ گونه تحلیلی متوجه ی آن چیزی که در پیج وجود دارد بشود. متن های ادبی و یا سوالی، انگلیسی آمیخته با فارسی، استفاده ی بسیار از شکل ها و شکلک ها و… قطعاً تأثیرات نامطلوبی خواهد داشت.

مدیریت اینستاگرام با مدیریت در ارسال پست

شما مطالب بسیار زیادی برای انتشار دارید. اما قرار نیست که هر آنچه در چنته دارید در همان روز اول در دایره ی اینستاگرام بریزید. اینستاگرام یک فضای بزرگ مجازی است که هر روز و هر ساعت و هر لحظه مخاطبان بسیاری را در خودش می‌ بیند. شما قرار است به مدت طولانی در این فضا فعالیت موفق داشته باشید. پس در پست گذاشتن عجله نکنید.

مدیریت اینستاگرام به نوعی مدیریت پست ها است. شما نمی توانید چندین پست را پشت سر هم، در فاصله ی زمانی کوتاهی ارسال کنید. مخاطبان علاقه ندارند که همواره چندین پست را از یک کاربر در کنار هم داشته باشند. پس فاصله ی زمانی را در نظر بگیرید. ایده های متنوعی در انتخاب این فاصله ی زمانی مطرح می شود. عده ای با توجه به اصل در چشم بودن این فاصله را بسیار کوتاه و در حد یکی دو ساعت می دانند. عده ‌ای با تفکری مخالف به جهت عدم دلزدگی کاربران این بازه ی زمانی را بسیار طولانی و در حد چند روز می دانند. اما آن چیزی که می تواند پاسخ مطلوبی داشته باشد، انتشار پست به صورت روزانه خواهد بود. برای در چشم بودن می توانید از ابزار کارآمد استوری نیز استفاده کنید.

انتشار روزانه ی پست می ‌تواند بسیار خوب باشد. اما نباید در ساعت خاصی از شبانه روز اتفاق بیفتد. بهتر است بدانید که عمر مفید دیده شدن یک پست در فضای اینستاگرام در حدود ۴ ساعت خواهد بود. و اگر شما بخواهید همواره در یک ساعت مشخص از شبانه روز اقدام به پست گذاری کنید، فقط به عده ی محدودی که در آن ۴ ساعت فعال هستند دسترسی خواهید داشت. به این ترتیب شانس خود را در همراهی طیف بسیار گسترده تر افرادی که در ساعات دیگر شبانه روز وارد فضای اینستاگرام می شوند را از دست داده اید. مدیریت در اینستاگرام بسیار به مدیریت در زمان پست گذاشتن وابسته است. به هر صورت برای داشتن مدیریت در اینستاگرام باید یاد بگیرید که چطور بر زمان مسلط باشید.

در چه ساعتی از شبانه‌ روز پست بگذاریم؟

زمان مناسب برای پست گذاشتن!!! یک نکته مهم برای مدیریت در اینستاگرام.  شاید برای بسیاری این موضوع خیلی مهم نباشد، اما برای بسیاری از افراد که به دنبال بازدید حداکثری از پیج خود هستند، دانستن این زمان برای مدیریت اینستا گرام یکی از مهم ترین دغدغه ‌های آنها می ‌باشد. بسیاری از این افراد غالبا اقدام به امتحان های شخصی می کنند. یعنی در پیج خود در ساعات مختلف از شبانه‌ روز پست می گذارند تا بازخورد های مختلف را داشته باشند. این موضوع در مدیریت اینستاگرام آنچنان مهم است که چندین شرکت بزرگ ارتباط جمعی جهانی اقدام به ثبت آزمایشاتی در این موضوع داشته اند. مثلا محققان شرکت Later Post در یک آزمایش بزرگ همراه با ۶۱000 پست به این نتیجه رسیده اند که بهترین ساعات در انتشار پست بین ساعت ۲ الی ۵ عصر می باشد.

در آزمایشی دیگر که موسسه ی Mavrek همراه با 1.3 میلیون پست داشته است، ساعات نیمه شب، 3 و 4 عصر را بهترین ساعات در نظر گرفته است. البته در آزمایشات متعدد شاهد حضور پررنگ ساعاتی مانند ۷ الی ۹ بعد از ظهر، ۸ الی ۱۱ صبح و حتی ۵ صبح هم بوده ایم.

به هر حال این آزمایشات با توجه به جامعه ی آماری خود در یک فرهنگ و یا کشور خاصی انجام پذیرفته و یا اگر جامعه ی جهانی را در نظر داشته، خیلی هم در ارائه ی ساعات پربازدید دچار اختلاف نیستند و تقریبا همگی آنها ساعات بعد از ظهر را زمان بهتری می دانند. اما این موضوع باید همراه با مدیریت اینستاگرام شخص شما تعیین بشود.

شاید آن کسانی که با پست های آزمایشی در ساعات مختلف روز سعی در یک برآورد کلی از پیج خود داشته اند، مدیریت اینستاگرام منطقی تری را انجام داده ‌اند. زمان انتشار پست یک موضوع مخاطب محور است. مثلا اگر مخاطبان پیج شما را عموماً بانوان تشکیل می ‌دهند، پس در ساعات ابتدایی صبح مطالب خود را پست کنید. زیرا زنان خانه ‌دار در تمام طول روز آنچنان درگیر زندگی می ‌شوند که خیلی وقت تامل بر پست های شما را نخواهند داشت. اما همین زنانه خانه ‌دار در هنگام صبح، مابین بیدار شدن تا از رختخواب برخاستن خود همیشه اینستاگرام خود را چک خواهند کرد. آنها خیلی علاقه دارند که در همان حال خواب و بیدار همراه با پست های اینستاگرامی باشند. سایت های درگیر با خانم ها باید این نکات ریز را همراه با مدیریت در اینستاگرام خود داشته باشند.

اما برای پیج ها با محوریت آقایان شاهد عکس این ماجرا هستیم. چرا که عموما آقایان تنها در ساعات بازگشت از کار، وقت سر زدن به فضای اینستاگرامی خود را خواهند داشت. یعنی ساعات ۳ الی ۷ بعد از ظهر. تحلیل الباقی جامعه ی آماری هم پای خودتان، اما این نکته ها را در مدیریت اینستاگرام خود از قلم نیندازید.

تولید محتوا

مدیریت اینستاگرام یعنی مدیریت در تولید محتوا. هر پست به منزله ی یک محتوا خواهد بود. یک محتوای بصری که می تواند همراه با متن باشد. یک پیج مدیریت شده تکلیفش را با خودش مشخص خواهد کرد. این گونه از پیج ها دقیقا می دانند که دنبال انتشار چه موضوعی هستند. پیوستگی در پست ها چه از لحاظ بصری و یا موضوعی، در جلب مخاطبان بسیار تاثیرگذار است.

شاید این طور در نظر بگیرید که مخاطب در هر لحظه تنها شاهد یک پست شما خواهد بود و ممکن است تا پست بعدی موضوع و محتوای پست قبلی را فراموش کرده باشد. البته قطعا مخاطبان شما تا این اندازه فراموشکار نخواهند بود. اما موضوع چیز دیگری است. مسئله جذب مخاطب است. مخاطبی که در زمان فالو کردن شما تمامی پست های شما را یکجا می بیند. در این حالت اگر با پیج به شدت پراکنده که نمی تواند تمرکز دقیقی بر یک موضوع خاص داشته باشد، رو به رو بشود، قطعاً پیج شما را فالو نخواهد کرد و به همان لذت کوتاه از یک پست شما اکتفا خواهد نمود.

مدیریت حرفه ای اینستاگرام

از هشتگ ها استفاده کنید

به جرات می توان گفت که مهمترین فاکتور در محبوبیت اینستاگرام داشتن فضای عالی به جهت جست و جو می باشد. فضایی که توسط ابزاری به نام هشتگ # به خوبی طبقه ‌بندی شده است. در مدیریت اینستاگرام باید بتوانید به خوبی از این ابزار بهره مند شوید. بهتر است قبل از هر چیز با مفهوم هشتگ # آشنا بشوید. اینستاگرام به جهت طبقه بندی پست ها برای جست و جوی آسان تر از ابزار هشتگ بهره می برد. به این ترتیب که تمامی پست ها با هشتگ های یکسان را طبقه بندی خواهد کرد. تعیین هشتگ با کاربران خواهد بود و اینستاگرام تنها هشتگ های تولید شده توسط کاربران را دسته بندی خواهد کرد.

هر کاربری با توجه به موضوع پست و یا پیج خود اقدام به درج هشتگ # در قسمت کامنت پست می نماید. البته در ثبت هشتگ می توانید چندین هشتگ را در نظر بگیرید. و اما هشتگ ها چرا مهم هستند:

  • اگر بخواهید به دنبال یک موضوع خاص باشید، مثلا Iran، سرچ کلمه ی Iran تنها شما را با پیج هایی که به نوعی کلمه ی Iran را در نام کاربری خود دارند، مواجه خواهد کرد. در حالی که طیف بسیار گسترده تری از پیج ها وجود دارند که به موضوع Iran می پردازند. از طرفی برای جست و جوی فارسی در فضای اینستاگرام مثلا کلمه ی ایران، راهی جز استفاده از هشتگ نخواهید داشت.
  • از هشتگ ها می‌توان در برگزاری کمپین ها استفاده نمود. انواع چالش ها، مسابقات عکاسی، مسابقات هنری، ترویج یک اندیشه و… با استفاده از هشتک به راحتی امکان پذیر می شود. به این منظور فقط کافیست با معرفی یک هشتک خاص از تمام کسانیکه به نوعی قصد شرکت در کمپین را دارند، دعوت به استفاده از هشتک نمائید. به این ترتیب در کمترین زمان می توانید به یک منبع آسان از پست ها با تفکرات یکسان بهره مند بشوید.

از اطلاعات آماری اینستاگرام استفاده کنید

مدیریت اینستاگرام را می توانید از طریق اطلاعات مفیدی که خود اینستاگرام در اختیار شما می گذارد، بهتر انجام بدهید. این اطلاعات آماری که می توانند بسیار کاربردی باشند در حالت عادی در اختیار صاحب پیج قرار نمی گیرد. اینستاگرام برای پیج هایی که به دنبال کسب وکار هستند این اطلاعات را تهیه میکند. پس برای دستیابی به این اطلاعات باید حساب کاربری خود را در منوی تنظیمات از حالت شخصی به حالت کسب و کار تغییر وضعیت بدهید. این عمل را می توانید در گزینه ی switch to business profile در منوی تنظیمات داشته باشید.

اما این اطلاعات چه چیز هایی هستند ؟  شما برای مدیریت اینستاگرام میتوانید این اطلاعات را در قسمت پروفایل و در نوار ابزار بالا در سربرگ که شبیه چند خط موازی در کنار هم هستند پیدا کنید. در این سربرگ شما شاهد سه گونه اطلاعات هستید که در سه نام فعالیت، محتوا و مخاطب تنظیم شده اند.  در هر کدام از این سربرگ ها اطلاعاتی وجود دارد که می تواند در مدیریت اینستاگرام بسیار مفید واقع بشوند.

به این مطلب امتیاز بده post

قیمت کتاب + فایل صوتی مکمل 90.000 تومان

در حال حاضر کاملا رایگان

حجم فایل :30MB

  همراه این PDF دو هدیه دیگر به  ارزش 230 هزار تومان دریافت می کنید 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

درخواست مشاوره

  • مشاوره با ما هیچ هزینه ای ندارد.

    شماره تماس خود را وارد کنید.

دوره 8 روزه کاملا رایگان “اینستاگرام پولساز”

قیمت 149هزار تومان

امروز رایگان