آموزش تکنیک های ساخت کلیپ برای اینستاگرام

تکنیک های ساخت کلیپ برای اینستاگرام

فهرست مطالب

ساخت کلیپ های جذاب اینستاگرامی یکی از موثرترین استراتژی های بازاریابی در اینستاگرام است. ویدئوها به صورت آهسته آهسته در حال تبدیل شدن به محبوب ترین و مورد استفاده ترین نوع محتوای اشتراک‌گذاری شده در اینستاگرام هستند. محبوبیت ویدئوها در اینستاگرام دقیقاً به این علت است که به برندها راهی آسان و جذاب برای بازاریابی و نمایش محصولاتشان می‌ دهند و همچنین مردم نیز محتواهای ویدئویی را بیشتر می پسندند. به همین علت است که شما به تکنیک های ساخت کلیپ برای اینستاگرام احتیاج دارید. در ادامه همراه سوشال مدیا ایران باشید.

همچنین بخش لایو اینستاگرام نیز به شدت قوی عمل کرده و به همین علت توجه کاربران را به خود جلب کرده است. باید در جایی حضور داشته باشید که کاربران حضور دارند، پس پیشنهاد می کنیم بسته به استراتژی هایی که دارید، از بخش لایو اینستاگرام نیز استفاده کنید.

اما همانطور که می دانید، به دست آوردن موفقیت در اینستاگرام هیچ وقت به سادگی آپلود یک ویدیو نبوده و نیست. در این راهنما قصد داریم، توصیه‌ های عملی و تاکتیکی برای برنامه‌ ریزی، چینش صحنه و نورپردازی ویدیوهای اینستاگرامی شما ارائه دهیم تا محصولات و خدمات شما بهتر نمایش داده شود و در نتیجه و بازدید و تعامل بیشتری دریافت خواهید کنند.

همچنین نمونه‌ هایی از انواع مختلف محتوای ویدیویی اینستاگرام را که می‌ توانید امتحان کنید را بررسی می‌کنیم. با یادگیری تکنیک های ساخت کلیپ برای اینستاگرام می توانید کمپین بازاریابی اینستاگرام خود را با یک هدف روشن و برنامه ریزی خوب شروع کنید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به شما توضیح دهیم چگونه می توانید کلیپ های بهتری برای اینستاگرام خود بسازید.

اهداف روشنی را برای خود تعیین کنید

تکنیک های ساخت کلیپ اینستاگرام

گفتن یک داستان جذاب در عرض چند دقیقه می تواند کاری چالش برانگیز باشد، بنابراین وقت گذاشتن برای برنامه ریزی و صحنه سازی ویدیوهای اینستاگرامی که می سازید بسیار مهم است تا موضوع و داستانی که در کلیپ ارائه می دهید جذابیت بالایی داشته و بازخورد خوبی دریافت کنید. این یکی از مهم ترین تکنیک های ساخت کلیپ اینستاگرام است. باید قبل از شروع، از خود بپرسید که هدف نهایی شما از اشتراک گذاری ویدیو چیست؟ آیا در تلاش برای به دست آوردن فالوورهای جدید هستید؟ با فالوورهایی که از قبل دارید صمیمی تر شوید؟ یا می خواهید ترافیکی را به وب سایت خود هدایت کنید؟ پس از روشن کردن این مسئله، می دانید که استفاده از چه لحن و کارهایی لازم است تا به اهداف خود دست پیدا کنید.

کتاب 7 تکنیک بازاریابی با اینستاگرام

داستان گویی

اگر می خواهید با ویدیوهای خود توجه مخاطبان را در اینستاگرام به خود جلب کنید، باید ویدیویی بسازید که یک داستان را ارائه می دهد. لزوماً نیازی به ساخت یک داستان خیلی عمیق ندارید، اما برای اطمینان از استفاده بهینه از هر ثانیه ویدئوهای خود، سعی کنید به گونه ای برنامه ریزی کنید که یک ویدئوهای شما یک حالت داستان محور داشته باشند. مردم داستان شنیدن را دوست دارند و بیشتر با شما همراه خواهند شد و تا پایان ویدئو را مشاهده می کنند. آن ها همچنین بازخورد بهتری به شما ارائه می دهند، چون یک داستان شنیدند. برای اینکه زمان خود را به بهترین شکل مدیریت کنید، داستان خود را به سه قسمت یا قسمت شروع، وسط و پایان تقسیم کنید و بدانید که می خواهید هر بخش چقدر طول می کشد.

وقتی کاربران پست های اینستاگرام را در بخش Home یا اکسپلور اسکرول می کنند، ویدیوهای اینستاگرام به طور خودکار شروع به پخش شدن می کنند، بنابراین ویدیوی خود را با صحنه ای چشم نواز و جذاب شروع کنید تا چشم کاربران درگیر ویدئوهای شما شود. شروع ویدیوی شما به نحوی جذاب و چشم نواز، به برجسته شدن آن کمک می کند و افراد را به داستان شما جذب می کند. مطمئن شوید که یک وسط و پایان نیز به داستان خود اضافه کنید و داستان را بیش از حد کش ندهید تا بهترین بازخورد را دریافت کنید.

در پایان ویدیوی خود، یک دعوت به اقدام ارائه قرار دهید و در آن از بیننده خود بخواهید تا نوعی فعالی برای تعامل با محتوا یا برند شما بردارد. این کار می تواند لایک کردن و کامنت گذاشتن باشد، یا مراجعه به سایت شما برای دریافت یک هدیه رایگان یا خرید یک محصول یا سرویس با تخفیف. در نهایت، مهم است که یک نکته را به یاد داشته باشید که ویدیوهای اینستاگرام به صورت بی صدا پخش می شوند، مگر اینکه بیننده برای روشن کردن صدا بر روی آیکون میکروفن کوچکی که در پایین ویدئو وجود دارد کلیک کند. بنابراین استفاده از زیرنویس مفید است.

مدیریت پیج اینستاگرام

نورپردازی ویدیوهای اینستاگرامی شما

برای اینکه سوژه های شما روی صفحه نمایش کاربر فوق العاده به نظر برسند، به یک کیت نورپردازی حرفه ای گران قیمت و کاملا مجهز نیاز ندارید. دستورالعمل های ساده و ارزانی وجود دارد که می توانید از آن ها برای افزایش کیفیت ویدیوهای خود استفاده کنید. این نکات نورپردازی به‌ ویژه برای ویدیوهایی یا سبک پرتره، که در آن یک سوژه در یک مکان ثابت مستقیماً با دوربین صحبت می‌کند، کاربرد دارد.

  • نور طبیعی پیدا کنید. آیا کارگاه یا دفتر شما پنجره های بزرگ دارد؟ نزدیک این منابع نور طبیعی بایستید و به یاد داشته باشید که همیشه رو به روی نور بایستید تا نور به سمت شما تابیده شود.
  • زیر نورهای بالای سر فیلمبرداری نکنید. نور بالای سر سوژه می تواند منجر به برخی جلوه های بصری بسیار غیرجذاب و زننده شود. به دنبال منابع نور از بخش های دیگری همچون از رو به رو یا از بغل باشید که کلیپ های اینستاگرامی شما را جذاب تر می کنند.
  • خلاق باشید! اگر تنظیم نور فعلی شما هیچ کمکی به سوژه شما نمی کند، شرایط بهتری ایجاد کنید. شما می توانید نور را با استفاده از تخته پوستر سفید یا کاغذ به عنوان بازتابنده نرم کنید. شما همچنین می توانید با استفاده از پلاستیک سیاه برای جلوگیری از منابع نور ناخواسته، در هزینه های خود صرفه جویی کنید و به علاوه نوری با کیفیت داشته باشید.

تکنیک های ساخت کلیپ اینستاگرام: فیلمبرداری شما

اولین قدم در فیلمبرداری این است که تصمیم بگیرید با چه دوربینی عکس بگیرید. ما پیشنهاد می کنیم از دوربین گوشی هوشمند یا دوربین DSLR استفاده کنید اما پیشنهاد می کنیم که از دوربین اینستاگرام استفاده نکنید. عملکرد دوربین در برنامه اینستاگرام به خوبی دوربین های دیگر نیست، چون دوربین اینستاگرام محدودیت هایی را برای یک فیلمبرداری یا عکسبرداری خوب ایجاد می کند. پس از آنکه دوربین خود را انتخاب کرده اید، وقت آن است که فیلمبرداری را شروع کنید. در ادامه چند نکته برای راهنمایی شما هنگام شروع فیلمبرداری ویدیوهای اینستاگرام آورده شده است. این موارد بهترین روش ها و نکات اینستاگرام هستند، مخصوصاً در صورتی که از گوشی هوشمند خود برای فیلمبرداری استفاده می کنید مفید هستند.

  • فیلم خود را در حالت عمودی یا افقی بگیریداینستاگرام دیگر مانند گذشته ویدیوهایی که آپلود می کنید را به صورت مربعی برش نمی‌دهد، بنابراین هر جهتی را که برای گرفتن ویدیوی خود لازم دارید، می توانید انتخاب کنید، می‌توانید مطمئن باشید که کل عکس در کادر اینستاگرام قرار می‌گیرد.
  • لنز را روی سوژه خود متمرکز نگه داریدمی توانید با ضربه زدن روی قسمتی از صفحه که می خواهید فوکوس شود، دوربین گوشی هوشمند خود را فوکوس کنید. به عنوان مثال، برای حفظ فوکوس روی صورت سوژه، روی صورت سوژه خود کلیک کنید، یا اگر می خواهید صورت سوژه خارج از فوکوس باشد، بر روی سمت چپ یا راست سوژه کلیک کنید.
  • دستتان نباید بلرزد. اگر در استراتژی ویدئوهای شما لرزیدن دست لازم است می توانید این کار را انجام دهید، اما لرزیدن ناخواسته دست باعث کاهش کیفیت نهایی ویدئو می شود. پس نباید اجازه دهید که دستتان بلرزد. برای ثابت نگه داشتن دست‌هایتان، آرنج‌هایتان را روی یک سطح صاف قرار دهید، یا خم شوید و دست هایتان را روی زانوهایتان قرار دهید. اگر از دوربین DSLR استفاده می کنید، آن را روی سه پایه قرار دهید. سه پایه هایی نیز در ارتفاع های مختلف برای گوشی های هوشمند ارائه می شوند.

تکنیک های ساخت کلیپ اینستاگرام: چگونه موضوعات محتوایی جذاب برای کلیپ هایمان پیدا کنیم؟

تکنیک های ساخت کلیپ اینستاگرام

بهترین راه برای تصمیم گیری در مورد موضوع محتوا و نوع محتوایی که باید در محتوای ویدئویی خود ارائه دهید، با در نظر گرفتن تصویر برند، زیبایی شناسی، محصولات و داستانی است که می خواهید در ویدیوی خود بگویید. می توانید با دوستان یا همکاران خود، طوفان فکری انجام دهید.

آموزش ساخت استوری حرفه ای 

تا آنجا که ممکن است ایده ها را با توجه به موضوع و قالبی که فکر می کنید داستان شما را به قانع کننده ترین شکل بازگو می کند، یادداشت کنید. در نهایت، مطمئن شوید که محتوای ویدیویی که ایجاد می‌کنید با لحن و احساس برند شما مطابقت داشته باشد. ثبات کلیدی ترین نکته ای که است که باعث می شود شما بهتر عمل کنید. در زیر چند نمونه از انواع محتوای ویدیویی آورده شده است. فهرست را بررسی کنید و ببینید کدام نوع محتوا به بهترین وجه ارزش های برند شما را نشان می دهد و به شما در دستیابی به اهداف بازاریابی کمک می کند.

ویژگی های محصول

باید به فالوورهای خود نشان دهید که چه محصولاتی ارائه می کنید و چرا آن محصولات منحصر به فرد هستند. به اشتراک گذاری چند ویدیوی محصول در هفته یک مکمل عالی برای اشتراک گذاری پست های سبک زندگی است. ویدیوهایی که از محصولات خود می گیرید به فالوورهای شما دریچه ای می دهد که با استفاده از آن می توانند به محصولاتی که برند شما را تجسم می کنند، ببینند.

محصول در حال استفاده

ویدیوهای محصول در حال استفاده راهی عالی برای جلب توجه و همچنین اعتماد فالورهای شما و از بین بردن یکنواختی ویدئوها و تصاویری از محصولات است که فقط و فقط محصول شما را در قفسه محصول یا کادر به نمایش می‌گذارند. به عنوان مثال تفاوت بین دیدن عکسی از یک ژاکت ضد آب و ویدیویی از یک کوهنورد که آن ژاکت را پوشیده در حالی که در یک هوای طوفانی و سرد از صخره بالا می رود، تصور کنید.

هنگام گرفتن ویدئوهای محصول در حال استفاده، مهم است که مخاطبان خود و رویاها و آرزوهای آنها را در نظر بگیرید. مشتری ایده آل شما کیست و زندگی ایده آل آنها چگونه است؟ سعی کنید این حس را در ویدیوی خود ایجاد کنید. باید به مخاطبان خود این حس را القاء کنید که با استفاده از محصول شما می توانند زندگی بهتری از چیزی که الان است داشته باشند.

آموزش کپی کپشن اینستاگرام

پیش نمایش ها معجزه می کنند.

آیا در شرف عرضه یک محصول جدید هستید؟ اگر اوضاع همین است، این خبر را با یک ویدیوی تیزر اعلام کنید که به دنبال کنندگان شما پیش زمینه ای به محصول جدیدی که در شرف عرضه دارید می دهد. با تشدید هیاهو و هیجان پیرامون نسخه جدید خود، باعث می‌شوید که دنبال‌کنندگان خود قبل از اینکه محصول شما در دسترس باشد، فکر کنند، تعجب کنند و رویاپردازی کنند.

پشت صحنه

محتوای پشت صحنه یک راه عالی برای ایجاد رابطه دوستانه تر با مخاطبان است. با معرفی فالوورهای خود به تیم خود و دادن دسترسی در پشتی به عملیات برند خود، می توانید ارزش های برند خود را به روشی معتبر ارتباط برقرار کنید و ارتباط صمیمانه تری با طرفداران خود ایجاد کنید.

این تم ها را برای ساخت ویدئوها پشت صحنه خود در نظر بگیرید:

  • گشت و گذار در دفتر، استودیو، کارخانه یا انبار شما: دنبال کنندگان خود را به یک تور ببرید تا ببینید محصولات شما چگونه و کجا ساخته می شوند یا شیوه دسته بندی و ارسال محصولات برای مردم چگونه است.
  • معرفی کارکنان: فالوورهای خود را به کارمندان و مدیران خود معرفی کنید.
  • رویدادهای خاص: طرفداران خود را در پشت صحنه به فعالیت های شرکت یا سایر رویدادهایی که برند شما در آن شرکت می کند بیاورید.
  • کارهای عملی: فیلمی از پشت صحنه از تیمتان بگیرید که سخت روی یک کمپین کار می کنند یا محصول جدیدی را توسعه می دهند.
  • یک روز کاری: به دنبال کنندگان خود نشان دهید که یک روز کاری معمولی در دفتر یا استودیو چگونه به نظر می رسد.

تکنیک های ساخت کلیپ اینستاگرام: آموزش

تکنیک های کلیپ سازی اینستاگرام

با فیلمبرداری ویدیویی که اصول اولیه استفاده از محصول شما را توضیح می دهد، طرفداران خود را تشویق به خرید کنید. خلاق بودن! با خنده دار و سرگرم کننده کردن آموزش های خود، مخاطبان خود را درگیر خود نگه دارید. در آموزش دادن نباید جدی باشید، بهتر است صمیمی باشید.

بخش بندی کردن آموزش ها

برای محتوایی که به بیش از یک دقیقه زمان تماشای صفحه نیاز دارد، یک مجموعه ویدیویی ایجاد کنید که متعاقباً آن را به بخش‌ها یا قسمت‌های 60 ثانیه‌ای تقسیم می‌کنید. این یک راه عالی برای رشد و جذب فالوور است. از آنجایی که آنها انتظار ویدیوهای جدیدی در آینده را دارند، همچنان به پیج اینستاگرام شما باز می گردند تا داستان های شما را دنبال کنند.

آموزش صفر تا صد ساخت ویدئوپادکست در اینستاگرام

ویدیوهای متحرک را متوقف کنید

ساده ترین راه برای ساخت یک ویدیوی استاپ موشن استفاده از یک برنامه ویرایش است (برای آیفون، استودیو استاپ موشن را بررسی کنید؛ برای اندروید نیز می توانید از اپلیکیشن ها لینک شده استفاده کنید PicPac Stop Motion و TimeLapse).

برای گرفتن این نوع ویدیو، ابتدا از تلفن یا دوربین خود برای گرفتن عکس های جداگانه از هر فریمی که قصد استفاده از آن را دارید استفاده کنید. سپس، به سادگی این عکس ها را در برنامه ویرایش خود آپلود کنید و خود برنامه بقیه کارها را انجام می دهد.

ویدیوهای تایم لپس

ویدیوهای تایم لپس مخصوصاً هنگام فیلمبرداری صحنه ای که در آن حرکت دائمی وجود دارد محبوب هستند. کاربران آیفون می توانند ویدیوهای تایم لپس را مستقیماً از دوربین گوشی ضبط کنند. کاربران اندروید باید Lapse It یا TimeLapse را دانلود کنند که هر دو ویدیوهایی با افکت تایم لپس ضبط می‌کنند.

ویدیوهای تایم لپس مدت زمان طولانی تری را در یک عکس کوتاه تر متراکم می کنند، بنابراین فیلمبرداری یک ویدیوی تایم لپس نیز به زمان بیشتری نیاز دارد. به همین دلیل، پیشنهاد می کنیم از سه پایه برای نصب دوربین خود استفاده کنید و تنظیمات فوکوس و نوردهی را قفل کنید. اگر با گوشی فیلم می‌گیرید، آن را در حالت ایرپلن قرار دهید تا از وقفه‌هایی که ممکن است ویدیو را متوقف کند، جلوگیری کنید.

ویدیوهای هایپرلپس

ویدیوهای Hyperlapse به دو دلیل عالی هستند: اول، آنها به شما اجازه می دهند چند دقیقه فیلم را در حداکثر یک دقیقه فشرده کنید. ثانیاً، آنها کاملاً به دامنه توجه کوتاه‌تر کاربران اینستاگرام می‌پردازند.

شما نمی توانید یک ویدیوی Hyperlapse را مستقیماً در تنظیمات دوربین گوشی خود ضبط کنید، اما می توانید برنامه رایگان Instagram Hyperlapse را دانلود کنید که فیلم شما را به ویدیوهای کوتاه، جذاب و فوق سریع تبدیل می کند. مزیت دیگر اپلیکیشن Hyperlapse این است که دارای فناوری تثبیت کننده داخلی است، بنابراین لازم نیست نگران لرزش دست ها یا استفاده از سه پایه برای تثبیت دوربین خود باشید.

نتیجه گیری و پایان

همانطور که می بینید، انواع مختلفی از محتوای ویدیویی وجود دارد که می توانید از آنها برای افزایش بازدید، افزایش فالوورهای پیج اینستاگرام خود و ساخت یک استراتژی بازاریابی ویدیویی موفق در اینستاگرام استفاده کنید. نکات مهمی که باید به خاطر بسپارید: با تعیین اهداف برای ویدیوهای خود از قبل برنامه ریزی کنید. برای تنظیم عکس زمان بگذارید. و هنگام انتخاب نوع محتوا برای ایجاد، سبک زندگی و خواسته های دنبال کنندگان خود را در نظر بگیرید. با پیروی از این نکات ساده و سرراست و تکنیک های ساخت کلیپ اینستاگرام، در کمترین زمان اقدام کنید و قطعا موفق خواهید شد 🙂 اگر سوال یا نظری دارید در بخش کامنت ها مطرح کرده تا آن را با هم بررسی کنیم.

3/5 - (2 امتیاز)

قیمت کتاب + فایل صوتی مکمل 90.000 تومان

در حال حاضر کاملا رایگان

حجم فایل :30MB

  همراه این PDF دو هدیه دیگر به  ارزش 230 هزار تومان دریافت می کنید 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

درخواست مشاوره

  • مشاوره با ما هیچ هزینه ای ندارد.

    شماره تماس خود را وارد کنید.

دوره 8 روزه کاملا رایگان “اینستاگرام پولساز”

قیمت 149هزار تومان

امروز رایگان