استفاده از تبلیغات برای جذب مخاطب فیسبوک

خرید تبلیفات از فیسبوک

فهرست مطالب

این روزها شبکات اجتماعی تبدیل به یکی از مهم ترین بخش های زندگی مردم شده است. مردم به کمک شبکه های اجتماعی با دوستان خود ارتباط برقرار می کنند، کالا و خدمات مورد نظرشان را پیدا کرده و از آن استفاده می‌کنند و به هر نحوی زندگی خود را به کمک این شبکات آسان‌تر و زیباتر کرده اند. در این مقاله به بررسی تاریخچه فیسبوک و استفاده از تبلیغات برای جذب مخاطب در این شبکه اجتماعی خواهیم پرداخت.

تبلیغات در فیسبوک

تاریخچه فیسبوک: تحول یک شبکه اجتماعی پرطرفدار

همانطور که بیان شد، فیسبوک یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی در جهان به شمار می‌آید که داستان پر فراز و نشیبی دارد. این شبکه اجتماعی در 4 فوریه سال 2004 توسط مارک زاکربرگ، دانشجو دانشگاه هاروارد و دو دوست صمیمی‌اش، اندرو مک کالوم و ادوارد ساویرین تاسیس شد. ایده اولیه فیسبوک از همان ابتدا ایجاد پلتفرمی برای ارتباط آنلاین افراد و به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی بود. این شبکه اجتماعی هنگام راه اندازی ابتدا فقط برای دانشجویان دانشگاه هاروارد عرضه شد، اما طولی نکشید که به دلیل جذابیت بسیار در دانشگاه های دیگر سطح آمریکا نیز مورد استفاده قرار گرفت. بعد از گذشت 2 سال و در سال 2006، فیسبوک به عنوان یک شبکه اجتماعی عمومی بین مردم عرضه شد و به سرعت توانست میلیون‌ها کاربر را به سمت خود جذب کند.

اگ بخواهیم به چند تصمیم حیاتی و تاریخی فیسبوک اشاره کنیم، خرید شرکت های معروفی مانند اینستاگرام و واتساپ بود که حوزه فعالیت این غول اینترنتی را چند برابر کرد و کاربران با گذشت زمان به کمک این دو شبکه اجتماعی جدید توانستند ارتباط بیشتر و با کیفیت تری برقرار کنند. در حال حاضر، شرکت فیسبوک یکی از با ارزش‌ترین و بزرگترین شبکه های اجتماعی جهان به شمار می‌آید و با قابلیت های متنوع خود مانند ایجاد پروفایل و صفحه شخصی، اشتراک گذاری رسانه، پیام متنی و رویدادی های آنلاین، تماس تصویری و صوتی و تبلیغات، روز به روز به جذابیت خود اضافه می‌کند. اگر اغراق نباشد، می توان ادعا کرد که فیسبوک به چیزی بزرگتر از رسانه اجتماعی تبدیل شده و قصد تصاحب دنیا و مغز مردم را دارد.

در نتیجه، از آغاز تأسیس این شبکه اجتماعی تا به امروز، فیسبوک شاهد تغییرات زیادی بوده است و به یکی از پرکاربردترین و مشهورترین شبکه‌های اجتماعی جهان تبدیل شده است که در بخش های مختلفی از ارتباطات انسانی تا بازاریابی و تجارت آنلاین اثر خالص داشته است.

جذب مخاطب فیسبوک

تبلیغات برای جذب مخاطبان در فیسبوک: نقشه راه

شبکه اجتماعی فیسبوک یکی از قدرتمندترین و تاثیرگذار ترین پلتفرم های موجود برای تبلیغات است که به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد با دقت مخاطبان هدف خود را پیدا، جذب و بهره ببرند. طبیعی است که استفاده از تبلیغات در پلتفرمی مانند فیسبوک، به شرکت‌ها و کسب‌وکارها کمک کند تا با دقت بیشتری به مخاطبان خود برسند و بازدهی خود را با استفاده از روش های مختلف بالا ببرند. در ادامه به طور جامع و کامل به راهنمایی استفاده از تبلیغات در فیسبوک برای جذب مخاطب خواهیم پرداخت.

بخش اول – آغاز کار

در مرحله آغازین، شما باید سه بخش اصلی و اصولی تبلیغات را آماده سازید؛ در بخش اول باید هدف شما از تبلیغات، مخاطبین هدف، صفحه و نوع تبلیغات شما به شکل واضح و شفاف مشخص و برنامه ریزی شده باشد. پس مراحل بخش اول عبارتند از:

1.1- تعریف هدف و هدف گذاری مشخص: قبل از هر پروسعه‌ای، نیاز به تعیین هدف دارید، تعریف و تعیین هدف در تبلیغات نیز از این قاعده مستثنی نیست. آیا قصد دارید فروشتان افزایش پیدا کند؟ آیا قصد معرفی برند خود به مردم را دارید؟ پس باید هدف گذاری کنید. بعد از هدف گذاری دقیق باید تصمیم بگیرید که تبلیغ شما به چه گروهی از کاربران به نمایش گذاشته شود.

1.2- ایجاد صفحه تبلیغات: بعد از هدف گذاری، برای تبلیغات در فبیسوک باید یک صفحه تبلیغاتی ایجاد کنید؛ این صفحه محلی برای مدیریت تبلیغات و ارتباط شما با مخاطبانتان خواهد بود.

1.3- نوع تبلیغ: پلتفرم فیسبوک از انواع مختلف تبلیغات پشتیبانی می کند که از جمله آنها می‎‌توان به تبلیغات تصویری، ویدیویی و لینک‌های تبلیغاتی اشاره کرد. در انتخاب نوع تبلیغات خود نهایت دقت را به خرج دهید. اگر تبلیغات شما نیازمند توضیح زیادی است، بهتر از نوع تبلیغات ویدیویی استفاده نمایید.

خرید تبلیفات از فیسبوک

بخش دوم – بهینه سازی تبلیغات در فیسبوک

شاید زمانی که صحبت از بهینه سازی می‌شود، کلی معادله ریاضی و تابع های بهینه سازی در ذهنتان خطور کند، اما صبر کنید! بهینه سازی در تبلیغات انجام عمليات هایی است که منجر به بهتر و بیشتر دیده شدن تبلیغات شما می‌شود. در این بخش شما باید کلمات کلیدی خود را پیدا کرده، بنر و پوستر تبلیغاتی خود را به بهترین نحو ممکن ایجاد و مخاطب هدف خود را به شکل کاملا دقیق انتخاب کنید:

2.1-  کلمات کلیدی: کلمات کلیدی مهمترین بخش هر تبلیغات به شمار می‌آیند؛ کلمات کلیدی همان کلماتی هستند که کاربران در گوگل، فیسبوک، اینستاگرام و… برای دیدن محتوای مورد نظر خود سرچ می‌کنند. پس با انتخاب یک کلمه کلیدی مناسب، شانس دیده شدن شما در موتور های جستجو بیشتر و بیشتر می‌شود.

2.2- تصویر و متن جذاب: تصویر و متن تبلیغ شما بایستی جذاب، ترغیب آمیز باشد و جلب توجه کند. در کل این تبلیغ باید مخاطبان را به اقدام واکنشی مانند کلیک بر روی تبلیغ ترغیب نماید.

2.3- مخاطبین هدف: فیسبوک قابلیت های بسیار زیادی دارد که از جمله قابلیت های آن، ویژگی ارسال تبلیغات به یک سری کاربر با ویژگی های خاص است. از قابلیت‌های هدف گذاری دقیق فیسبوک برای نمایش تبلیغات به مخاطبان می‌توان به نمایش تبلیغ باتوجه به جنسیت، سن، مکان جغرافیایی، علاقه‌ها و رفتارهای کاربران اشاره کرد.

بخش سوم – سنجش و بهبود تبلیغات

بعد از هر تبلیغات باید نقاط ضعف و قوت آن را پیدا کرده و آنها را رفع و پوشش داد؛ مرحله سوم از تبلیغات یکی از مهم تری مراحل تبلیغات شما به شمار می آید که بایستی با نهایت دقت به تحلیل و بررسی نتایج بدست آمده کنید.

3.1- تحلیل عملکرد: پلتفرم فیسبوک ابزارهایی را برای اندازه گیری و تحلیل عملکرد تبلیغات در اختیارتان قرار می‌دهد. با توجه به این ابزارها شما باید همانند سرچ کنسول گوگل، معیارهای مهمی مانند نرخ کلیک (CTR) و هزینه بر کلیک (CPC) را کنترل و بررسی کنید.

3.2- بهبود تبلیغات: با تجزیه و تحلیل نتایج تبلیغات، باید ضعف های موجود را پیدا و رفع کرده و همچنین برای تقویت قدرت تبلیغات، تمامی اقدامات لازم را انجام دهید. در این مرحله احتمال این وجود دارد که نیاز به تغییر متن تبلیغات، تغییر گروه هدف یا افزایش بودجه تبلیغاتی داشته باشید. نسخه‌های مختلفی از تبلیغ را تست کنید تا ببینید کدامیک بهتر کار می‌کند.

با رعایت موارد ذکر شده و پایبندی به این مراحل، می‌توانید استراتژی موثری در جذب مخاطبان داشته باشید و بازدهی تبلیغات خود را بالا ببرید. به یاد داشته باشید که تبلیغات در فیسبوک یک فرآیند پیچیده است و نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و بهبود مداوم دارد.

روش های جذب مخاطب از طریق فیسبوک

هزینه تبلیغات در فیسبوک چقدر است؟

شاید انتظار قیمت خاصی برای تبلیغات در فیسبوک را داشته باشید! برای مثال به ازای هر 1000 بازدیدکننده 10 دلار! اما روند کار فیسبوک کمی تخصصی‌تر و پیچیده‌تر است؛ هزینه تبلیغات در فیسبوک به عوامل مختلفی بستگی دارد و قابل تنظیم است. این عوامل عبارتند از:

  1. تاثیر هدف در قیمت تبلیغات: هدف اصلی شما از تبلیغات چیست؟ آیا قصد افزایش ترافیک وبسایت خود را دارید؟ تا فروشتان افزایش یابد، یا برندتان را تبلیغ می‌کنید؟ هدف‌ها و هدف گذاری شما قسمت اصلی تعیین کننده هزینه تبلیغات در فیسبوک است.
  2. مخاطبان: تعداد و نوع مخاطبانی که قصد نمایش تبلیغات خود به آنها را دارید نیز اهمیت بسزایی در تعیین قیمت تبلیغات شما خواهد داشت. شما می توانید مخاطبان را بر اساس جنسیت، سن، مکان جغرافیایی، علاقه‌ها، رفتارها و سایر مشخصات دسته بندی نمایید.
  3. زمان تبلیغات: ساعاتی که تبلیغات خود را در فیسبوک برای کاربران نشان می‌دهید، همانند تبلیغات تلویزیونی تاثیر زیادی در تعیین قیمت دارد. برخی اوقات در روز و روزهای هفته ممکن است هزینه بیشتری را برایتان رقم بزند.
  4. رقابت: میزان رقابت در صنعت یا دسته بندی که قصد تبلیغات در آن بخش را دارید، می تواند در تعیین قیمت تبلیغات فیسبوک تاثیر گذار باشد. اگر رقابت برای جلب مخاطبان بالا باشد، هزینه تبلیغات ممکن است بسیار گزاف باشد.
  5. کیفیت تبلیغات: کیفیت بالای تبلیغات شما می تواند منجر به کاهش قیمت و به صرفه بودن آن شود. برای بالا بردن نرخ کلیک تبلیغات، سعی کنید از تبلیغات جذاب و ترغیب کننده استفاده کنید.

به طور کلی، هزینه تبلیغات در فیسبوک امکان دارد از چند دلار تا چند صد دلار یا حتی بیشتر برای هر روز متغیر باشد. بهتر است با تست و بهبود مداوم استراتژی تبلیغاتی خود، میزان بهینه هزینه را برای تبلیغات مدنظرتان پیدا کنید. علاوه بر این، شما قادر هستید از ابزارهای تبلیغاتی فیسبوک که برای تعیین بودجه روزانه و حداکثر CPC (هزینه بر کلیک) کاربرد دارند، استفاده کنید تا بهترین نتیجه ممکن را بدست آورید.

به این مطلب امتیاز بده post

قیمت کتاب + فایل صوتی مکمل 90.000 تومان

در حال حاضر کاملا رایگان

حجم فایل :30MB

  همراه این PDF دو هدیه دیگر به  ارزش 230 هزار تومان دریافت می کنید 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

درخواست مشاوره

  • مشاوره با ما هیچ هزینه ای ندارد.

    شماره تماس خود را وارد کنید.

دوره 8 روزه کاملا رایگان “اینستاگرام پولساز”

قیمت 149هزار تومان

امروز رایگان