از بیزینس پروفایل در کسب و کار اینستاگرام چه می دانید؟

43

فهرست مطالب

از بیزینس پروفایل در کسب و کار اینستاگرام چه می دانید؟

آیا شما از اینستاگرام به منظور ایجاد یک کسب و کار اینستاگرام با هدف کسب درآمد استفاده می کنید؟ آیا می خواهید فضای داخلی اینستاگرام را تبدیل به یک پایگاه قدرتمند تبلیغاتی نمایید؟ و یا اینکه می خواهید از طریق این اپلیکیشن، رسانه‌ ای کارآمد داشته باشید تا بتوانید اندیشه ‌ها، سلایق، هنر و حتی تفکرات مذهبی یا سیاسی خود را انتشار بدهید؟ آیا می دانید برای هر یک از اهداف ذکر شده، اینستاگرام اقدام به خلق امکانات ویژه ای کرده است؟

کسب و کار اینستاگرامی

گردانندگان اپلیکیشن محبوب اینستاگرام به خوبی می ‌دانند که در سراسر جهان رسانه ی اینترنتی آنها به یکی از مهمترین ابزار ها به جهت بازاریابی، تبلیغات، کسب و کار و… تبدیل شده است. از این رو برای آن دسته از افرادی که به دنبال ایجاد کسب و کار اینستاگرامی در این فضا هستند، امکانات ویژه ای در نظر گرفته‌ اند. امکاناتی که می تواند برای بهبود روند جاری در کسب و کار اینستاگرامی آنها بسیار مفید واقع شود.

اهمیت اطلاعات در مدیریت کسب و کار اینستاگرام

در واقع نظر به اینکه هر کسب و کاری نیاز به مدیریت دارد و هر مدیریتی در نتیجه ی بازخورد اطلاعاتی امکان پذیر خواهد بود، اینستاگرام نیز برای کسب و کار ها در بستر ارتباطی خود فضایی به جهت کسب اطلاعات سودمند قرار داده است تا بتوان از طریق این اطلاعات اقدام به فروش در اینستاگرام داشت. امکاناتی که اینستاگرام در اختیار کاربران با اهداف کسب و کار اینستاگرامی قرار می دهد، شرایط متنوعی از اطلاعات، آمار و ارقام می باشد. اطلاعاتی که در مجموع به جهت فروش در اینستاگرام بسیار سودمند خواهند بود. اما این اطلاعات در حالتی دسته بندی شده اما خام در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. اطلاعاتی که به نوعی جریانات حاکم بر پیج را بازتاب می ‌نماید.

پروفایل تجاری اینستاگرام

تحلیل و آنالیز پیج اینستاگرام

هنر فروش در اینستاگرام می‌ تواند در همین نکته نهفته باشد. هنری که در آن صاحب کسب و کار اینستاگرامی با تحلیل و آنالیز داده های به دست آمده از اینستاگرام شروع به تفسیر رفتار های خود در فضای داخلی پیج نموده و با کمک ابزار های آزمون و خطا و یا هر شیوه ی دیگری اقدام به رفتار های درست مدیریتی می نماید. از این رو به یقین می توان گفت که برای داشتن یک کسب و کار اینستاگرامی موفق باید اقدام به داشتن یک پروفایل بیزینسی در اینستاگرام نمایید.

بیزینس پروفایل اینستاگرام

تقریبا تمام بازاریابان اینستاگرامی متوجه ی این اهمیت بوده و هستند. به گونه ای که تمامی آنها اقدام به داشتن این گونه از پروفایل ها می نمایند. حالا که در این مقاله همراه با ما هستید، نگران داشتن یا نداشتن پروفایل ‌ها با نگرش بیزینس خود نباشید. چرا که این مقاله قصد دارد از صفر تا صد این ماجرا را برای شما موشکافی نماید. به گونه ای که به خوبی بتوانید پروفایل خود را بیزینس نموده و از پس تحلیل داده های این ماجرا برآیید.

مدیریت حرفه ای اینستاگرام

چگونه پروفایل بیزینسی برای کسب و کار اینستاگرام داشته باشیم؟

برای این منظور بهتر است که آخرین ورژن اینستاگرام را بر روی گوشی هوشمند خود داشته باشید. بدین دلیل که برخی از ورژن های ابتدایی اینستاگرام فاقد این امکانات هستند. چرا که تفکر ایجاد کسب و کار اینستاگرامی خیلی دیرتر از زمان خلق این اپلیکیشن به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است. البته توجهی که به نتایج بسیار جذابی ختم گردیده است. به هر صورت بعد از اطمینان به داشتن ورژن مناسب از اپلیکیشن اینستاگرام، وارد فضا های کاری آن بشوید.

در آیکون پروفایل شکل، سه نقطه در بالای صفحه پروفایل را لمس کنید تا وارد فضای تنظیمات اینستاگرام بشوید. در این فضا در قسمت Account به دنبال گزینه ی Switch to Business Profile باشید. با لمس ساده ی این گزینه بدون هیچ گونه دردسر خاصی پروفایل شخصی خود را تبدیل به یک بیزینس پروفایل خواهید کرد.

کسب درآمد از اینستاگرام

نحوه تنظیم پروفایل بیزینس اینستاگرام

بعد از لمس گزینه ی Switch to Business Profile همزمان با تبدیل پروفایل شخصی خود به یک پروفایل بیزینسی، با امکانات بسیار متنوعی در این فضا رو به رو خواهید شد. امکاناتی که می ‌تواند به خوبی شما را در فروش در اینستاگرامتان یاری نماید. امکاناتی مانند:

  • اتصال به صفحه فیس بوک: همان طور که می دانید فیس بوک در حال حاضر بزرگ‌ ترین و یکی از محبوب ترین ها در خیل فراوان شبکه های اجتماعی می باشد. بسیاری از کاربران اینترنت علاقه دارند که تنها در این فضا فعالیت کنند. از این رو داشتن یک کسب و کار اینترنتی در فضای فیس بوک می تواند بسیار مورد توجه باشد. شاید این یک خوشبختی برای صاحبان کسب و کار اینستاگرامی باشد که فیس بوک صاحب قسمت اعظمی از سهام این اپلیکیشن محبوب نوپا در سطح جهانی است. مالکیتی که باعث ارتباط آسان این دو اپلیکیشن شده است.
  • ثبت شماره تماس، ایمیل و حتی آدرس در پروفایل: شاید می توانستید در حالت عادی با درج شماره تماس و یا آدرس ایمیل در متن عادی پروفایل، کاربران را از دسترسی به خود مطلع کرده باشید. اما در حالتی که پروفایل شما بیزینسی شده است کاربران تنها با لمس گزینه ی تماس می توانند مستقیما با شماره تلفن شما در ارتباط باشند و یا وارد سایت اینترنتی شما بشوند.

اینستاگرام مارکتینگ

  • کسب اطلاعات مفید از عملکرد پست هایتان در کنار اطلاعات تحلیلی از کاربران: این بخش از امکانات جدید می تواند بسیار در بهبود فروش در اینستاگرام تاثیرگذار باشد. عمده علاقه ی ما در نگارش این مقاله نیز پرداختن به همین امکانات جذاب در صورت داشتن بیزینس پروفایل خواهد بود.

اتصال پیج اینستاگرام شما به فیس بوک

همان طور که گفتیم، فیس بوک مالک جدید اینستاگرام نیز می ‌باشد. این مالکیت باعث شده است تا این دو رسانه ی محبوب جهانی هر چه بیشتر به یکدیگر نزدیک بشوند. به گونه ‌ای که در آخرین ورژن های آنها به راحتی می توانید در فضا های کاری اینستاگرام تا فیس بوک منعطف باشید.

اما فیس بوک ذاتا یک فضای مجازی با ایجاد کسب و کار های اینترنتی نمی باشد. چندان هم علاقه‌ای به داشتن این منظور ندارد. به گونه ‌ای که الگوریتم های خود را در جهت ضدیت با این موضوع تنظیم می کند. پس احتمال آنکه در روند جاری و یا آینده اکانت ها با تفکر کسب و کار اینستاگرامی محدودیت‌ هایی ایجاد نماید، وجود دارد. از طرفی تبدیل یک اکانت شخصی به یک بیزینس اکانت در فضای اینستاگرام همراه با محدودیت هایی خواهد بود که محدودیت در اتصال فیس بوک نیز یکی از این موارد می باشد.

به هر حال تغییر فضای جاری پروفایل از حالت شخصی به حالت بیزینس، با در نظر گرفتن محدودیت های حاکم، می تواند یک امر سلیقه ‌ای باشد. این مسئله می‌ تواند در نتیجه ی اهمیت فضای شخصی در مقابل فضای بیزینسی بیشتر به چشم بیاید.

شخصیت سازی در اینستاگرام

پس از اتصال به صفحه ی کاری در فیس بوک، اینستاگرام به طور خودکار اطلاعات شخصی شما را از اکانت فیس بوکتان برخواهد داشت. در نهایت شما حق انتخاب خواهید داشت که آیا از این اطلاعات استفاده کنید و یا آنها را دور بریزید. پس در محیط پروفایل اینستاگرام خود شاهد قابلیت هایی همچون Email ،Call و Direction خواهید بود.

این امکانات امکان ارتباط مستقیم کاربر با دیگر فضا های کاری شما را ایجاد خواهد کرد. در تنظیم این اطلاعات جهت دسترسی راحت ‌تر کاربران به شما، دقت کافی را در نظر داشته باشید. چرا که پیج کسب و کار اینستاگرامی شما احتمالاً یک فضای باز و اطلاعاتی خواهد بود که هر کس می ‌تواند به راحتی آن را فالو کرده و مطالب موجود در آن را دنبال نماید. از این رو تمامی روش های دسترسی از شماره تلفن گرفته تا آدرس ایمیل شما در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

اگر می‌ خواهید به نحوی مدیریت شده با این موضوع برخورد داشته باشید، شماره و یا ایمیل شخصی خود را در اختیار نگذارید و برای این منظور شماره و یا ایمیل با اهداف کاری داشته باشید.

از اطلاعات آماری اینستاگرام چه مفاهیمی برداشت می ‌شود؟

وقتی پروفایل شخصی خود را به حالت بیزینسی در آورید، علاوه بر امکانات متعدد، اینستاگرام فضایی با نام Insights را در اختیار شما قرار می دهد. فضایی که برای کسب و کار اینستاگرامی شما طراحی شده و پر از ارقام و اعداد می باشد. ارقام و اعدادی که به نوعی اطلاعات آماری تمامی فعالیت های جاری در اکانت شما خواهد بود و توسط خود اینستاگرام استخراج شده است.

برای مدیریت بهتر بر کسب و کار اینستاگرامی خود بهتر است به این آمار ها دسترسی داشته باشید. در حالیکه توان تحلیل آنها را کسب کرده‌ اید.

اینستاگرام

این اطلاعات را می توانید در بخش پروفایل اکانت خود از طریق آیکون نمودار شکلی که در بالای صفحه ی پروفایل قرار دارد مشاهده کنید. این اطلاعات آماری شامل سه بخش کلی می باشد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

  • بخش اول، اطلاعاتی در باب فعالیت‌ های جاری پیج شما: در این بخش شما به طور کامل متوجه خواهید شد که در چند روز گذشته چه میزان از فعالیت در اکانت شما رخ داده است. در نظر داشته باشید که داشتن این اطلاعات در پیشرفت کسب و کار اینستاگرامی شما اهمیت دارد.
  • گزینه ی Impression: عددی است که نشان دهنده ی تعداد بازدید پست های شما در هفت روز گذشته می باشد.
  • گزینه ی Reach: این گزینه شامل عددی است که تعداد بازدید های غیر تکراری را در هفت روز گذشته مشخص خواهد کرد.
  • گزینه ی Profile View: عدد موجود در این گزینه نشان دهنده ی تعداد بازدید از پروفایل شما در هفت روز گذشته خواهد بود.
  • گزینه ی Website Click: عددی که نشان دهنده ی تعداد دفعات کلیک شده بر روی آدرس سایت تان خواهد بود.

گزینه ‌های Impression و Reach با یکدیگر متفاوت هستند. در اینستاگرام احتمال دارد که یک نفر چندین بار یک پست را ببیند. در این حالت تنها یک Reach صورت خواهد گرفت. اما چندین عمل Impression رخ داده است.

Impression و Reach

  • بخش دوم، اطلاعاتی در باب فالوورهای شما: در این بخش شما می توانید به اطلاعات کامل و مفصلی از فالوورهای خود دست پیدا کنید. این اطلاعات می تواند سیاست های کلی بر اکانت شما را مشخص کند. دانستن جزئیات فالوورها می تواند در روند رو به رشد کسب و کار اینستاگرامی بسیار تاثیرگذار باشد. اما این اطلاعات چه چیزهایی است؟ و چرا تا این اندازه می تواند مفید واقع بشوند.

در این قسمت شما می توانید شاهد اطلاعاتی جامع از دنبال کنندگان خود باشید. مواردی مانند جنسیت، بازه ی سنی، مکان حضور کاربران و حتی زمان استفاده ی آنها از اینستاگرام. البته شما تمامی این آمارها را به جهت استفاده در کسب و کار اینستاگرامی خود به حالت کلی و در نگاه آمار خواهید داشت. حال به بیان جزئیات هر کدام می پردازیم.

جنسیت: اطلاعات موجود در این فضا می تواند تفکیک جنسیتی فالوورهای شما را مشخص کند. اینکه بدانید چند درصد فالوورهای شما را مردان و چند درصد آنها را زنان تشکیل می دهد، می تواند در سیاست گذاری های اکانت شما بسیار مفید واقع بشود. در واقع شما با این اطلاعات به خوبی خواهید فهمید که برای چه گروهی از انسان ها از جنس مرد یا زن مشغول تهیه ی محتوا هستید. از این رو در ادامه ی فعالیت های کسب و کار اینستاگرامی خود هدفمند تر ظاهر خواهید شد.

  • بازه ی سنی: اطلاعات موجود در این قسمت به تفکیک سن و سال در چند بازه زمانی خواهد بود. شما از طریق این اطلاعات به خوبی متوجه سن و سال اکثریت در جمع فالوورهای خود خواهید شد. از آنجا که رونق هر کسب و کار اینستاگرامی بر پایه محبوبیت اکثریت قرار دارد. این اطلاعات می تواند نوع نگرش شما را در تولید محتوا مشخص نماید.
  • مکان: این بخش شما را در جریان عمده مکان های حضور فالوورهایتان قرار می دهد. از این طریق شما خواهید فهمید که فالوورهای شما بیشتر از کدام شهرها هستند. این اطلاعات جغرافیایی در باب کسب و کارهای اینستاگرامی که در حوزه ی خاصی فعالیت دارند بسیار مفید خواهد بود.
  • بخش سوم، اطلاعاتی در باب محتوایی که تولید کرده اید: شما در این بخش به تفکیک، اطلاعات مفیدی از نگاه آماری در باب پست های عادی و یا استوری های خود خواهید داشت. اطلاعات مفیدی مانند تعداد بازدید، تعداد بازدیدکننده، تعاملات، پسندها، نظرها و ذخیره شدن ها. در تمامی موارد ذکر شده شما شاهد اعدادی خواهید بود که نشان دهنده ی آن فعالیت توسط فالوورهای شما می باشد. مثلا عدد مقابل گزینه ی پسندها نشان دهنده ی تعداد پسندهایی است که توسط فالوورهای شما صورت گرفته است. اطلاعات این بخش می تواند در روند رو به رشد کسب و کار اینستاگرامی شما بسیار چشمگیر باشد.
به این مطلب امتیاز بده post

قیمت کتاب + فایل صوتی مکمل 90.000 تومان

در حال حاضر کاملا رایگان

حجم فایل :30MB

  همراه این PDF دو هدیه دیگر به  ارزش 230 هزار تومان دریافت می کنید 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

درخواست مشاوره

  • مشاوره با ما هیچ هزینه ای ندارد.

    شماره تماس خود را وارد کنید.

دوره 8 روزه کاملا رایگان “اینستاگرام پولساز”

قیمت 149هزار تومان

امروز رایگان