6 ایده برگزاری مسابقه اینستاگرام

Instagram-contests

فهرست مطالب

ساخت مسابقه در اینستاگرام یک روشی عالی برای جذب مخاطب و افزایش تعامل با مخاطبین در اینستاگرام است همچنین محتوای مسابقات بسیار مورد توجه الگوریتم اینستاگرام است. قبل از اینکه مسابقه خود را شروع کنید، مواردی وجود دارد که باید بدانید.

قوانین مسابقه، لبه تیغ

شاید باورتان نشود اما تا زمانی که مسابقه در حال اجراست هیچ مشکلی نیست اما زمانی که مخاطبان از برندگان شما نباشند به شدت ریز ترین کلمات و تصاویر شما را بررسی می کنند تا تبصره یا ایرادی پیدا کنند و در اینجا اگر شما قوانین صحیح و شفافی را طراحی نکرده باشید تعداد افراد ناراضی بسیار افزایش پیدا می کنند و برخلاف میل شما این مسابقهنه تنها به افزایش فالوور نمی انجامد بلکه به شدت اعتبار شما را لطمه دار می کند و باعث ریزش شدید فالوور ها می شود، بنابر این قوانین مسابقه بسیار در ابتدای راه اهمیت دارد.

به عنوان مثال ، می توانید قوانین مسابقه اینستاگرام خود را در وب سایت خود بنویسید و لینکی را در بایو اینستاگرام خود قرار دهید و از مخاطبان بخواهید قوانین را حتما بخوانند و هویتشان را تایید کنند(دریافت شماره موبایل یا ایمیل) و در نهایت افرادی که اطلاعات خود را وارد کردند در مسابقه شرکت ندهید.

یا اگر وب سایت ندارید قوانین را به صورت کاملا شفاف در کپشن بنویسید یا به صورت یک ویدئو توضیح دهید.به عنوان مثال گاهی ممکن است مسابقه شما مربوط به یک منطقه خاص باشد ولی از تمام شهر ها شرکت کنند و شما در قوانین مسابقه مسابقه مطرح نکرده باشید. در اینجا یک فاجعه اتفاق می افتد.

با تگ گردن اشتباه مزاحم بقیه نشوید!

تگ کردن افراد دیگر توسط فالوور های شما بسیار به دیده شدن و جذب شما کمک می کند اما حتما در قوانین مسابقه ذکر کنید که چه افرادی با چه شرایطی باید تگ شوند به عنوان مثال در قوانین مسابقه اینستاگرام ذکر کنید فقط خانم های متاهل را تگ کنند تا با تگ کردن افراد نامرتبط مزاهم آن ها نشوند و مهم تر از آن مسابقه شما با بیشترین بازدهی همراه باشد تا افراد جدید علاقه مند و مرتبط با شما و کسب و کارتان باشدند.

 

ایده های اجرای مسابقه در اینستاگرام

اکنون شما می دانید که قوانین مسابقه چقدر در اعتبار شما مهم است و چه نقش مهمی دارد . در ادامه ایده هایی را برای اجرای مسابقه می آموزید .

1.لایک و کامنت برای برنده شدن

یک از رایج ترین و راحت ترین مسابقات اینستاگرام اجرای مسابقه با استفاده از لایک و کامنت است.این نوع مسابقه معمولا برای مسابقات عکاسی استفاده می شود به این صورت که مخاطبان عکس های خود را ارسال می کنند و در صفحه برگزار کننده مسابقه منتشر می شود عکسی که بیشترین لایک و یا کامنت را دریافت کند برنده اعلام خواهد شد.

https://www.instagram.com/p/BpfdocbANcD/?igshid=97afer33vh0j
با وجود ربات ها و لایک ها و کامنت های قابل خریداری این مسابقه تنها درصورتی امکان پذیر است صفحه برگزار کننده مسابقه صفحه اینستاگرامی را به صورت بسته (private) قرار دهد.

2.مسابقه شرح عکس

یک ایده برای افزایش تعامل با مخاطبان استفاده از خلاقیت آنان است. انسان ها در ناخودآگاه دوست دارند هوش خود را به رخ بکشند و به بقیه افراد بگویند که از آنان باهوش ترند،دلیل علاقه مندی خیلی از افراد به حل کردن معما هم همین است.این نکته بسیار در بازاریابی کاربرد دارد و تحت عنوان بازی پردازی (gamification)  تا مخاطبان را با یک پست، محصول یا عکس درگیر کند.شما می توانید از این تکنیک استفاده کنید تا افراد را مجبور به کامنت گذاری کنید.

یک نوع آن طرح یک معمااست که به شما و صنعت شما مرتبط باشد و از فالوور ها بخواهید که شما معما شما را حل کنند هرچقدر این معما و جایزه مسابقه جذاب تر باشد پست شما بیشتر به اشتراک پذاشته می شود .

نوع بعدی آن انتشار تصاویر با مزه و هیجان انگیز است. دراین نوع از مخاطبان می خواهید تا بهترین جمله یا بهترین متن را برای این تصویر ارسال کنند.

یک  باشگاه هاکی به نام Sudbury Wolves OHL در اینستاگرام با استفاده از این استراتژی و منتشر کردن تصاویر بامزه و پرسیدن نظر مخاطبان توانسته تعامل زیادی با مخاطبان خودش برقرار کند.

https://www.instagram.com/p/BoKXaN7lrqT/?utm_source=ig_embed

3.تگ کردن دوستان

از کاربران بخواهید دوستانشان یا افرادی که به پست یا محصول شما مرتبط هستند تگ کنند. زمانی که کاربران اطرافیان خود را تگ می کنند پیغامی برای افراد تگ شده ارسال می شود که پست شما را ببیند اگر آن ها به پست شما علاقه مند باشند احتمالا شما را فالو می کنند،همانطور که در ابتدای این صفحه گفتیم در قوانین این گونه مسابقات حتما شرایطی را طراحی کنید که کاربران با تگ کردن افراد غیر مرتبط مزاحم آن ها نشوند چون هزینه شما از بین می رود و ممکن است افراد جدید شما را بلاک کنند.حتما به این نکته توجه کنید با وجود ربات های کامنت گذار اگر مسابقه ای را با شرایط تگ کردن دوستان طراحی می کنید از کاربران بخواهید بعد از کامنت کردن عدد یا کلمه ای خاص دوستان خود را تگ کنند و افرادی که این شرایط را رعایت نکردند در قرعه کشی شرکت ندهید.

برای اطلاع از نحوه قرعه کشی در اینستاگرام کلیک کنید

4.همکارشما،تمام فالوور ها

در اینگونه مسابقات ما با یک تیر دو نشان میزنیم یعنی علاوه بر اینکه فالوور ها را ترغیب می کنیم نظر خود را ارسال کنند،نظرات آن ها را هدایت می کنیم به سویی که بتوانیم راه هایی را برای بهتر شدن محصول یا خدماتمان پیدا کنیم و یا نواقص کسب و کار خودمان را بشناسیم.در بیشتر مواقع صاحبان کسب و کار ها واقعا نمی دانند علاقه فالوور ها چیست و آن ها چه چیزی را دوست دارند.به عنوان مثال اگر در حوزه فروش پوشاک یا زیور آلات فعالیت می کنیم از کاربران بخواهیم نظر خود را در مورد اینکه این محصول در چه رویداد هایی بهتر جلب توجه می کند یا اینکه کدام محصول ما با دیگر محصولات هارمونی زیبایی ایجاد می کند یا در مورد خدمات ارسال  سوال بپرسیم این گونه سوالات بسیار به بهتر شدن محصولات یا خدمات شما کمک می کند فقط توجه داشته باشید که اگر در مورد نواقص یا ایرادات محصول سوال می پرسید حتما تلاش هایتان  ومراحل رفع این ایراد را مدت حل این مشکل به اشتراک بگذارید.

5.تولید محتوای مسابقه توسط کاربران

تولید مسابقه توسط کاربران از انواع دیگر مسابقات است که شما می توانید به چندین هدف همزمان دست پیدا کنید،یکی از این مسابقات مسابقه عکاسی است که شما می توانید به یک بانک تصاویر جذاب از محصولاتتان دست پیدا کنید.می توانید از کاربران بخواهید تصاویر خود را با محصول شما ارسال کنند منتشر کردن این تصاویر به افزایش اعتبار شما کمک می کند و تایید شما از سوی دیگران را نشان می دهد.از دیگر مزیت های این مسابقه این است که شما تولید محتوای کمتری را توسط تیم خودتان انجام می دهید.

6.مسابقه انتشار استوری

زمانی که به مسابقات فکر کنید از مسابقه استوری غافل نشوید. مسابقه استوری بیشتر با هدف آگاهی بخشی از یک برند،رویداد و جذب اجرا می شود به این ترتیب که کاربران می بایست پست شما یا یک اسکرین شات از صفحه شما را در استوری خودشان منتشر کنند و شما را تگ کنند.در این نوع مسابقه به دلیل اینکه فالوور های مخاطبان شما پست شما را در استوری یک فرد آشنا می بی نند بسیار بیشتر به شما اعتماد می کنند.این نوع مسابقه یک نمونه کوچک از اینفلوئنسر مارکتینگ است.

 
قرعه کشی

قرعه کشی و اعلام برنده یکی از مهمترین قسمت های مسابقه است که نقش بسیاری در تاعیین اعتبار برند شما دارد.برای آگای از قرعه کشی می توانید اینجا کلیک کنید.

4/5 - (3 امتیاز)

قیمت کتاب + فایل صوتی مکمل 90.000 تومان

در حال حاضر کاملا رایگان

حجم فایل :30MB

  همراه این PDF دو هدیه دیگر به  ارزش 230 هزار تومان دریافت می کنید 

3 در مورد “6 ایده برگزاری مسابقه اینستاگرام”

  1. سامانه رایگان بییب فارسی آماده شده . جهت برگزاری مسابقه به سایت biib.ir برگزاری مسابقه اینستاگرامی (بییب) مراجعه کنید
    ادمین محترم خوشحال میشیم جهت حمایت از سایت های ایرانی و این پروژه که به صورت رایگان هست سایت ما رو در مقاله خود اضافه کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

درخواست مشاوره

  • مشاوره با ما هیچ هزینه ای ندارد.

    شماره تماس خود را وارد کنید.

دوره 8 روزه کاملا رایگان “اینستاگرام پولساز”

قیمت 149هزار تومان

امروز رایگان