راهنمای مرحله به مرحله دی اکتیو کردن اینستاگرام

دی اکتیو کردن اینستاگرام

فهرست مطالب

هر یک از ما ممکن است برای مدتی تصمیم به دی اکتیو کردن اینستاگرام خود بگیریم. این تصمیمی است که هر فرد می‌تواند دلایل شخصی متفاوتی برای آن داشته باشد. دلایلی که چندان قوی نیستند که به طور کامل پیج اینستای خود را حذف کنیم و به جای آن به طور موقت آن را غیر فعال می‌کنیم. به هر حال اگر شما نیز چنین قصدی دارید با این نوشته همراه بمانید تا در مورد نحوه غیرفعال سازی پیج اینستاگرام، دستورالعملی گام به گام را دریافت کنید. در ادامه همراه سوشال مدیا ایران باشید.

چند نکته مهم قبل از پرداختن به نحوه دی اکتیو کردن اینستا

1- به جای دی اکتیو کردن اینستاگرام راه‌های جایگزین دیگری نیز در اختیار کاربران قرار دارند. کاربران می‌توانند تنظیمات حریم خصوصی پیج خود را در اینستاگرام تغییر دهند. اقدام به مسدود کردن افرادی خاص و پنهان کردن نظرات توهین آمیز کنند. همچنین می‌توانند با شخصی کردن حساب خود، تعداد افرادی را که به آن دسترسی دارند محدود کنند.

2- برای غیرفعال سازی پیج اینستاگرام در دستگاه‌های iOS یا Android، کاربران ابتدا باید دلیل این کار خود را ابراز کرده و سپس رمز عبور خود را دوباره وارد کنند.

3- اگر کاربری به جای دی اکتیو کردن اینستاگرام تصمیم به حذف دائمی حساب خود دارد باید قبل از انجام این کار ابتدا تمام اطلاعات خود را دانلود کند (از آنها بکاپ بگیرد).

دلایل رایج دی اکتیو کردن اینستاگرام؛

1-نگرانی‌های حریم خصوصی

نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که افراد تصمیم به دی اکتیو کردن اینستاگرام خود می‌گیرند. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند و این سبب افزایش مواردی مانند آزار و اذیت آنلاین و سایر رفتارهای ناخواسته شده است. مواردی که حریم خصوصی کاربران را تهدید می‌کنند. البته اینستاگرام برای محافظت از کاربران خود در برابر این نوع از تهدیدات، ابزارهای متنوعی را برای آنها فراهم کرده است. ابزارهایی مانند خصوصی سازی حساب، پنهان کردن نظرات توهین آمیز، مسدود کردن کاربران مزاحم، محدود سازی دسترسی دیگران به حساب و …

2- دشواری‌های مدیریتی

 مدیریت اینستاگرام به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد و بسیاری از کاربران را غرق در فعالیت‌هایی متعدد و وابسته به این مدیریت می‌کند. از جمله ایجاد محتوا، زمان‌بندی پست‌ها، تعامل با فالوورها، نظارت بر معیارها برای ردیابی عملکرد و تجزیه و تحلیل نتایج. همه اینها جنبه‌هایی حیاتی برای موفقیت در این پلتفرم هستند. در نتیجه مدیریت کردن پیج‌های اینستا می‌تواند برای کسانی که در حفظ تعادل سالم بین زندگی دیجیتال و مسئولیت‌های زندگی واقعی خود مشکل دارند، بسیار استرس‌زا باشد. بنابراین، برخی از کاربران به تدریج به کاهش استفاده یا حذف کامل حساب‌هایشان سوق پیدا می‌کنند. آنها به این کار به عنوان راه حلی برای نجات زمان و زندگی واقعی خود نگاه می‌کنند و اصطلاحا از خیر درآمدزایی در اینستا می‌گذرند.

3- مخاطب هدف محدود

داشتن مخاطبین هدف محدود در اینستاگرام می‌تواند خسته کننده باشد. این بدان معناست که محتوای شما به افراد کمتری نسبت به آنچه می‌خواهید می‌رسد. این وضعیت، تأثیر محتوا و نرخ تعامل پیج را کاهش می‌دهد. هنگام ایجاد یک حساب کاربری تجاری در اینستا باید درک خوبی از دنبال کنندگان ایده آل خود داشته باشید تا توجه افرادی مناسب را به خود جلب کنید. جامعه دنبال کردن کوچک و متمرکز، کارآفرینان را قادر می‌سازد تا تجربیات سفارشی و شخصی‌سازی‌شده را متناسب با این دنبال کنندگان ارائه دهند. با این حال، موفقیت در اینستا اصطلاحا از یک جایی به بعد وابسته به این است که فالورهای بیشتری را بدست بیاورید. این فاکتور است که در دراز مدت بازگشت سرمایۀ شما را تضمین می‌کنند. منتها بسیاری از کسب و کارها در این کار موفق نیستند و در نهایت برای همیشه به پلتفرمی با شرایط بهتر کوچ می‌کنند.

دی اکتیو اینستاگرام

4- نرسیدن به بازدهی مطلوب

وقتی صحبت از استفاده از اینستاگرام برای کسب درآمد به میان می‌آید باید این واقعیت را بدانید که همه فعالان این پلتفرم نمی‌توانند به بازدهی مطلوب برسند. بسیاری از افراد و کسب و کارها نمی‌توانند حضور خود در رسانه‌های اجتماعی را به منبع درآمدی ثابت تبدیل کنند. بنابراین به تدریج از این پلتفرم خارج می‌شوند و حساب‌های اینستای خود را حذف یا غیرفعال می‌کنند. این می‌تواند به دلیل ترکیبی از عوامل مانند مخاطبان هدف نامناسب، تکنیک‌های مدیریت ناکارآمد یا صرفاً نداشتن زمان و منابع کافی برای حفظ یک نمایه فعال باشد. علاوه بر این با وجود تعداد زیادِ پست‌ها و پیج هایی که با یکدیگر رقابت می‌کنند الگوریتم‌های اینستا نیز می‌توانند برجسته شدن محتوای شما را سخت تر کنند. این می‌تواند توضیح دهد که چرا برخی از فعالان اینست احساس می‌کنند که تلاش انجام شده آنها با بازدهیشان مطابقت ندارد.

راهنمای گام به گام غیرفعال سازی پیج اینستاگرام در IOS

برای دی اکتیو کردن اینستاگرام خود در iOS، اپ اینستا را باز کنید و به نمایه خود بروید. سپس Settings & Privacy را انتخاب کنید. آنگاه مسیر زیر را طی کنید. Account > Temporarily Disable Your Account. سپس روی گزینه Temporarily disable my account کلیک کنید. دلیل غیرفعال کردن حساب خود را در کادری که پیش روی شما باز می‌شود وارد کنید و با انتخاب مجدد عبارت Temporarily disable my account تأیید کنید که می‌خواهید ادامه دهید. در نهایت، رمز عبور خود را مجددا وارد کنید تا فرآیند تکمیل شود. رمزی که آن را درج می‌کنید همان رمز عبوری است که هنگام ثبت نام در اینستاگرام یا بازنشانی مجدد حساب از آن استفاده می‌شود.

هنگامی که حساب شما به طور موقت غیرفعال شد هر عکس، نظر، لایک یا فعالیت دیگری که تاکنون انجام داده اید از نظر همه پنهان می‌شود. حساب شما تنها زمانی دوباره قابل مشاهده خواهد بود که دوباره با نام کاربری و رمز عبور خود به آن وارد شوید. با این ورود مجدد، حساب اینستای شما از حالت غیرفعال خارج شده و دوباره فعال می‌شود.

راهنمای گام به گام غیرفعال سازی پیج اینستا در اندروید

برای دی اکتیو کردن اینستاگرام در اندروید روی اپ اینستاگرام ضربه بزنید تا حساب کاربری شما باز شود. سپس در بخش « See more » به مرکز حساب‌ها بروید. از آنجا گزینه « Account ownership and control » را انتخاب کنید. در صفحه بعد، دکمه مکث « Instagram Pause» را پیدا خواهید کرد که برای غیرفعال کردن موقت حساب اینستای شما استفاده می‌شود. در این غیرفعال سازی، خود شما مشخص خواهید کرد که برای چه مدتی (بر حسب روز، هفته یا ماه) می‌خواهید حسابتان غیرفعال بماند. به علاوه، دستورالعمل‌های واضحی به شما خواهد گفت که این غیرفعالسازی چگونه بر موادی مانند تبلیغات ذخیره شده، کمپین‌های مرتبط و … تاثیر خواهد گذاشت.

اگر در گوشی شما غیرفعال سازی پیج اینستاگرام از مرکز حساب در دسترس نیست، می‌توانید از طریق فهرست کشویی منویِ نمایه به Settings & Privacy دسترسی پیدا کنید. به بخش Manage Your Account و سپس به Disable My Account بروید و مراحل لازم را همانطور که از شما خواسته می‌شود دنبال کنید.

راهنمای گام به گام دی اکتیو اینستاگرام روی دسکتاپ

برای غیرفعال سازی پیج اینستاگرام خود در دسکتاپ اینگونه عمل کنید. ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید و روی نماد نمایه (profile icon) در گوشه سمت راست و بالای صفحه ضربه بزنید. بعد از این کار با کلیک بر روی More Options، به Accounts Center که واقع در قسمت پایین و سمت چپ صفحه است بروید. سپس از لیستی که ظاهر می‌شود، Personal Details را انتخاب کنید و از منویی که باز خواهد شد روی «Account Ownership and Control » کلیک کنید. در نهایت می‌توانید با انتخاب یکی از گزینه هایی که به صورت کشویی در دسترس شما قرار گرفته اند حساب اینستای خود را به کلی حذف یا موقتا غیرفعال کنید.

پس از انتخاب گزینه درستِ مربوط به دی اکتیو کردن اینستاگرام، تمام دستورالعمل‌ها را دنبال کنید تا وقتی که از شما درخواست می‌شود غیرفعال‌سازی حساب را تایید کنید. باید دقت کنید که بعد از این تایید کردن برای فعال‌سازی بعدیِ حساب خود نیاز به احراز هویت خواهید داشت.

اینستاگرام

سوالات متداول در مورد دی اکتیو کردن اینستاگرام

  1. چگونه می‌توانم حساب اینستای خود را غیرفعال کنم؟

با رفتن به تنظیمات نمایه خود، کلیک کردن روی نماد ویرایش و سپس ضربه زدن روی گزینه Temporarily Disable My Account در پایین صفحه، می‌توانید حساب اینستای خود را به طور موقت غیرفعال کنید. نوشته بالا را بخوانید تا بدانید چگونه با جزئیات بیشتر این کار را انجام دهید.

  1. آیا می‌توان اکانت غیرفعال شده اینستاگرام خود را دوباره فعال کنم؟

بله، می‌توانید با ورود مجدد به برنامه و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود، در عرض 30 روز پس از غیر فعال کردن، اکانت اینستاگرام غیرفعال شده را دوباره فعال کنید.

  1. اگر به جای غیرفعال سازی پیج اینستاگرام آن را به کلی حذف کنم می‌توانم از همان آیدی ایمیل برای ایجاد اکانت اینستاگرام جدید استفاده کنم؟

خیر، استفاده از همان ایمیل برای ایجاد حساب‌های اینستای جدید ممکن است منجر به تعلیق شما در اینستا به دلیل نقض خط‌مشی این پلتفرم شود. بنابراین، توصیه می‌شود برای هر حساب اینستاگرامی که مدیریت می‌کنید از ایمیل‌های واقعی و متفاوت استفاده کنید.

4- آیا بعد از غیرفعال سازی پیج اینستاگرام می توانم به پیام هایی که برای من ارسال شده است دسترسی داشته باشم؟

خیر، بعد از غیرفعال سازی پیج اینستاگرام نمی‌توانید به هیچ پیامی که برای شما ارسال می‌شود دسترسی داشته باشید. شما باید پیج خود را مجدداً فعال کنید تا هرگونه پیام جدیدی را که در این مدت ارسال شده است مشاهده کنید.

به این مطلب امتیاز بده post

قیمت کتاب + فایل صوتی مکمل 90.000 تومان

در حال حاضر کاملا رایگان

حجم فایل :30MB

  همراه این PDF دو هدیه دیگر به  ارزش 230 هزار تومان دریافت می کنید 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا

درخواست مشاوره

  • مشاوره با ما هیچ هزینه ای ندارد.

    شماره تماس خود را وارد کنید.

دوره 8 روزه کاملا رایگان “اینستاگرام پولساز”

قیمت 149هزار تومان

امروز رایگان